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市場調査レポート

米国における外食産業マーケティング動向: 新技術、モバイル、およびソーシャルメディア

Foodservice Marketing Trends in the U.S.: Technology, Mobile, and Social Media

発行 Packaged Facts 商品コード 335393
出版日 ページ情報 英文 100 Pages
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米国における外食産業マーケティング動向: 新技術、モバイル、およびソーシャルメディア Foodservice Marketing Trends in the U.S.: Technology, Mobile, and Social Media
出版日: 2015年06月29日 ページ情報: 英文 100 Pages
概要

今後外食サービスのマーケティングで成功するには、消費者とレストラン・ブランドとのつながり方の世代的な違いや技術的な変化に適合して行く必要があります。すなわち、ソーシャルメディアやデジタルマーケティング、ロイヤルティ・プログラム、注文のオムニチャンネル化、またモバイルアプリを活用したマーケティングが必要となります。

当レポートは、米国における外食産業の新たなマーケティング動向を取り上げ、外食サービスの経営者がビジネスを成長させるため、どのようにすればこういった新たな動向を最大限に活用することができるのかという点を中心に詳細な分析を行っています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • ロイヤルティ・プログラム、デジタルマーケティング、および価格戦略
  • モバイルアプリの能力と関心度
  • ソーシャルメディアおよびレストラン顧客とのつながり
  • レストラン・マーケティング技術の活用

第2章 序論

  • 舞台設定
  • レストラン利用頻度

第3章 ロイヤルティ・プログラム、デジタルマーケティングおよび価格戦略

  • ロイヤルティ・プログラム
  • レストラン/コーヒーショップのロイヤルティ・プログラム利用度
  • ロイヤルティ・プログラム利用度とレストラン利用回数との関連性
  • お得意様顧客への報奨
  • ロイヤルティと適切な報奨
  • および適切な技術
  • 主要レストランのロイヤルティ・プログラム
  • デジタルおよび位置情報活用マーケティング
  • デジタルマーケティングを活用している主要レストラン
  • PayPal: デジタルウォレット成功のレシピ
  • オムニチャンネル体験
  • 価格戦略
  • クーポン
  • Target: モバイルクーポンの斬新な手法を採るCartwheelアプリ
  • 新技術のビジネス機会: 追跡可能なデータを活用する

第4章 モバイルアプリの能力と関心度

  • スマートフォンとモバイルアプリ利用
  • スマートフォンおよびタブレット所有者
  • 使われているアプリの種別
  • レストランアプリの使われ方
  • レストラン・モバイルアプリを活用しているトップ企業
  • Disney: モバイルアプリを一体化して夢中になれる体験を創り出す
  • デジタル化のビジネス機会: ファミリーに的を絞る

第5章 ソーシャルメディアおよび顧客とのつながり

  • ソーシャルメディアの使われ方
  • ソーシャルメディアのパワー: ユーザの考え方と評価
  • ソーシャルメディアとレストラン産業
  • ソーシャルメディアとレストランとの相互連携
  • ソーシャルメディアとレストランとがつながりを持つべき理由
  • ソーシャルメディアを活用している主要レストラン
  • ソーシャルメディアを超えた顧客とのつながり
  • コーズマーケティング - イエスと言う理由
  • オンラインレビュー - 好意的な評価が必須
  • ソーシャルメディア活用のビジネス機会: ミレニアル世代のママたち
  • マーケティング戦略: ブログのパワー

第6章 レストランに関連した新技術の活用

  • レストランのオンラインレビューと予約
  • レストランでのモバイルペイメント
  • ApplePayが端緒とはなるが未だ小さい
  • 身近なサクセスストーリー: Starbucks
  • 増加する信奉者
  • オムニチャンネルを通じた食事と注文
  • ピックアップや出前についての最も好まれる注文方法
  • オンライン注文が簡単になる
  • タッチスクリーン技術
  • 皮肉か現実か: 技術を使うことで人間的な触れ合いの感触を強化
  • キオスク端末とタッチスクリーン・アプリ

付録

目次
Product Code: LA5602855

Tomorrow's successful foodservice marketers must adapt to generational and technological changes that are shaping the way consumers engage with restaurant brands-from social media and digital marketing and loyalty platforms to omni-channel ordering and mobile app development. Foodservice Marketing Trends in the U.S.: Technology, Mobile, and Social Media assesses how foodservice operators can best leverage these trends-and many others-to grow their businesses, with a focus on implications for the future. More specifically, the report assesses:

  • Consumer restaurant loyalty point usage and point redemption, restaurant loyalty program leaders, digital marketing strategies and consumer reception of those strategies; and restaurant discounting/pricing strategies and consumer reception to those strategies.
  • Consumer smartphone, tablet and app usage; and their usage of restaurant apps and features.
  • Consumer usage of social media, how consumers engage with restaurants via social media and, restaurant cause marketing strategies, and engaging Millennial Moms via social media.
  • Restaurant-goer usage of online reviews and reservations; mobile payments, ordering preferences and use of touchscreen technologies.

Table of Contents

Chapter 1: Executive Summary

  • Report Scope
  • Report summary
  • Setting the stage
  • Loyalty programs, digital marketing & pricing strategies
  • Loyalty programs
  • Restaurant loyalty program leaders
  • Digital and location-based marketing
  • Marketing via email, text and mobile app
  • Restaurant leaders in digital marketing
  • Pricing strategies
  • Mobile App Capabilities & Interest
  • Smartphone and tablet ownership
  • Type of apps used
  • Restaurant app usage
  • Restaurant mobile app leaders
  • Disney: Unifying mobile technology to create an immersive experience
  • The digital opportunity: targeting families
  • Social media and restaurant customer engagement
  • Most adults use social media' strong frequency of use
  • Social media site leaders
  • The power of social media: users' attitudes and opinions
  • Social media and restaurant interaction
  • Rationales for liking/following restaurants via social media
  • Restaurant social media leaders
  • Cause Marketing-a reason to say yes
  • Online reviews-positive placement is essential
  • Social media opportunity: Millennial Moms
  • Harnessing restaurant technology
  • Online restaurant reviews and reservations
  • Restaurant mobile payments
  • Omni-channel eating and ordering
  • Touchscreen technology

Chapter 2: Introduction

  • Setting the stage
  • Table 2-1: Influence on Restaurant Choice: Social Media, Email Marketing & Loyalty Programs, 2015
  • Table 2-2: Influence on Restaurant Choice: Social Media, Email Marketing & Loyalty Programs, by Monthly Restaurant Usage Frequency, 2015
  • Restaurant usage frequency
  • Table 2-3: Monthly Restaurant Usage Frequency, Indexed by Demographic, 2015

Chapter 3: Loyalty Programs, Digital Marketing & Pricing Strategies

  • Summary capsule
  • Restaurant loyalty programs
  • Digital marketing
  • Pricing strategies
  • Loyalty Programs
  • Graph 3-1: Shopper Reward/Loyalty Program and Discount Card Usage in Past Month, by Type, 2015
  • Restaurant/coffee shop loyalty program usage
  • Table 3-1: Restaurant/Coffee Shop Shopper Reward/Loyalty Program and Discount Card Usage:Monthly Usage Frequency, by Demographic, 2015
  • A tie between loyalty program usage and restaurant visits
  • Table 3-2: Restaurant Loyalty Point Redeemers, by Monthly Restaurant Usage Frequency, 2015
  • Rewarding your best customers
  • Table 3-3: Restaurant Loyalty Point Redeemers, by Demographic, 2015
  • Tying loyalty to the right kind of reward
  • And the right kind of technology
  • Restaurant loyalty program leaders
  • Casual restaurant chains
  • Fast casual restaurant chains
  • Limited-service restaurants
  • Digital and location-based marketing
  • Email
  • Interest in restaurant email marketing: threshold at 50%
  • Table 3-4: Restaurant Email Marketing Recipients: Use and Future Interest, 2015
  • Table 3-5: Restaurant Email Marketing Recipients: Use and Future Interest, by Demographic 2015
  • Mobile apps
  • Text messaging
  • Table 3-6: Giving Permission to Send Location-Based Offers: Use and Future Interest, 2015
  • Table 3-7: Giving Permission to Send Location-Based Offers: Use and Future Interest, by Demographic, 2015
  • Restaurant leaders in digital marketing
  • Starbucks
  • Domino's
  • PayPal: recipe for success with the digital wallet
  • Omni-channel experience
  • Plethora of payment options
  • Pricing Strategies
  • Snacking and value menus
  • Meal deals
  • Lunchtime incentives
  • Dinner meal deals
  • Coupons
  • Still popular, especially via traditional sources
  • Graph 3-2: Cents-Off Coupons: Sources Used, 2014
  • Graph 3-3: Cents-Off Coupons: Types Used, 2015
  • Target: Cartwheel takes novel approach to mobile couponing
  • The Technology Opportunity: Harnessing Traceable Data

Chapter 4: Mobile App Capabilities & Interest

  • Summary capsule
  • Smartphone and app usage
  • Restaurant app features and usage
  • Smartphone and mobile app use
  • Smartphone and tablet owners
  • Table 4-1: Smartphone Users, Tablet Owners & App Users, 2015
  • Type of apps used
  • Graph 4-1: Types of Apps Used in Past 30 Days, 2015
  • Restaurant app usage
  • Graph 4-2: Restaurant Mobile App Features: Usage and Usage Interest, 2015
  • Restaurant mobile app leaders
  • Starbucks
  • Dunkin' Donuts
  • Taco Bell
  • McDonald's
  • BJ's Restaurant and Brewhouse
  • Disney: Unifying mobile technology to create an immersive experience
  • The Digital Opportunity: Targeting Families
  • Table 4-2: Restaurant Mobile App Features: Usage and Usage Interest, 2015

Chapter 5: Social Media & Customer Engagement

  • Capsule summary
  • Social media usage
  • Social media and restaurant interaction
  • Cause marketing, online reviews and Millennial Moms
  • Social Media Usage
  • Most adults use social media' strong frequency of use
  • Table 5-1: Social Media Usage and Usage Frequency, 2015
  • Facebook's user engagement is strong
  • Table 5-2: Social Media, Facebook, Pinterest & Twitter Usage and Usage Frequency, 2015
  • Instagram is trendy
  • The power of social media: users' attitudes and opinions
  • Table 5-3: Social Media/Networking Websites: Attitudes & Opinions, 2015
  • Social media and the restaurant industry
  • Social media and restaurant interaction
  • Table 5-4: Social Media & Restaurant Interaction, 2015
  • Table 5-5: Social Media & Restaurant Interaction, by Age, 2015
  • Rationales for social media engagement with restaurants
  • Table 5-6: Rationales for Liking/Following Restaurants via Social Media, 2015
  • Table 5-7: Rationales for Following Restaurants via Social Media, by Age, 2015
  • Restaurant social media leaders
  • Applebee's
  • Taco Bell
  • 7-Eleven
  • Custumer engagement beyond social media
  • Cause Marketing-a reason to say yes
  • Online reviews-positive placement is essential
  • The Social Opportunity: Millennial Moms
  • Table 5-8: Social Media & Restaurant Interaction; Rationales for “Following” Restaurants, Married with Children, 2015
  • Marketing strategy: Blog power

Chapter 6: Harnessing Restaurant Technology

  • Summary capsule
  • Online reviews and reservations
  • Restaurant mobile payments
  • Ordering preferences
  • Touchscreen technology
  • Online restaurant reviews and reservations
  • Table 6-1: Restaurant Reviews & Reservations: Online and Mobile Use in Last 30 Days, 2015
  • Table 6-2: Read Online Review, Chosen Restaurant Based on Review & Booked Online Reservation, By Monthly Restaurant Visits, 2015
  • Restaurant mobile payments
  • Out of the gate
  • Table 6-3: Restaurants Offering and Planning to Offer Mobile Payment, by Restaurant Segment, 2014
  • A small slice of the pie
  • But it's about more than just paying
  • Table 6-4: Mobile App Used to Pay Check and Split Bill: Usage and Future Interest, 2015
  • ApplePay makes a (small) dent
  • Significant promise
  • But only a ripple of use
  • Table 6-5: ApplePay and Gift Card Purchases in Past 30 Days, by Restaurant Usage Frequency, 2015
  • Look no further for success story: Starbucks
  • A growing list of adherents
  • Omni-channel eating and ordering
  • Table 6-6: Restaurant Use in Last 30 Days: Dine In, Order Delivery, Order Pickup, 2015
  • Calling in the order most preferred method
  • Table 6-7: Restaurant Pickup/Delivery Ordering Methods: Usage and Usage Preference, 2015
  • Online ordering made easy
  • Touchscreen technology
  • Table 6-8: Restaurant Touchscreen Applications: Usage and Usage Interest, 2015
  • Irony or reality: using technology to enhance the human touch
  • Kiosk and touchscreen applications

Appendix

  • Methodology
  • Consumer survey methodology
  • Report table interpretation
  • Color coding
  • Indexing
  • Terms and definitions
  • Supermarkets
  • Restaurant categories
  • Limited-service restaurant definitions
  • Full-service restaurant definitions
  • Other definitions
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