表紙:安全空間:COVID-19におけるスマートホームのユースケースの向上
市場調査レポート
商品コード
997237

安全空間:COVID-19におけるスマートホームのユースケースの向上

Safe Space: Elevated Smart Home Use Cases during COVID-19

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 70 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.57円
安全空間:COVID-19におけるスマートホームのユースケースの向上
出版日: 2021年05月27日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 70 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

COVID-19パンデミックは、さまざまなスマートホームのユースケース、特に健康と安全に関連するケースへの消費者の意識と関心の高まりを引き起こしました。

当レポートは、安全空間について調査しており、COVID-19パンデミックによって再考された家庭生活の側面と、それに対応するための行動、スマートホームサービスの好ましい提供者と情報源、アパートを借りる人の特別な関心事、休暇中の住宅所有者、高齢者の介護者、子供のいる家庭などのセグメント別のスマートホームソリューションへの関心などの情報を掲載しています。

目次

調査手法と定義

エグゼクティブサマリー

  • 業界考察
  • COVID-19危機における消費者の懸念
  • 懸念セグメント別のスマートホームデバイスの所有権
  • 大気質への懸念
  • COVID-19以降に取られた措置
  • レンタル機能の平均追加月額支出

COVID-19の懸念事項とスマートホームおよびセキュリティのユースケース

  • COVID-19危機における懸念
  • 高齢者の安全対策への関心
  • スマートホーム機器の所有率
  • スマートホーム機器の所有率:関心事別
  • スマートエネルギー・照明・水まわり機器の所有率
  • スマートセーフティ&セキュリティ機器の所有率
  • スマートエネルギー・照明・水まわり機器の所有率:セグメント別
  • スマートセーフティ&セキュリティデバイスの所有権:関心事別
  • スマートクライメイトコントロールデバイスの所有
  • スマートクライメイトコントロールデバイスの所有率:関心事別
  • ホームセキュリティシステムの所有
  • ホームセキュリティシステムの保有率:不安要素のあるセグメント別
  • プロ向け監視サービスの加入率と全セキュリティシステム世帯数の比較
  • 懸念事項があるセグメント別のプロフェッショナル・モニタリング・サービス加入状況

スマートホームとセキュリティの購入意向

  • スマートホーム機器の購入意向
  • スマートホーム機器の購入意向:コンサーンセグメント別
  • 購入意向者 スマートセーフティ&セキュリティ機器の購入意向(2014-2020)
  • 購入意向者 購入意向:スマートエネルギー・照明・水デバイス(2014-2020)
  • 「購入の可能性が高い」と回答した人のスマート・セーフティ&セキュリティ機器の購入意向:コンサーツ別
  • 購入意向のある人のスマートエネルギー・照明・水関連機器の購入意向:関心事別

COVID-19中のライフスタイルと家の変化

  • COVID-19によって再検討された家庭とライフスタイルの変化
  • COVID-19によって再検討されたライフスタイルの変化の件数
  • COVID-19によって再検討された変更の件数による態度表明
  • 人口統計で見たライフスタイルの変化の件数
  • 住宅要因によるライフスタイルの変化の件数
  • COVID-19危機へのサービス提供者の対応に対する高い満足度
  • COVID-19が出現してから取られたアクション
  • COVID-19以降に取られたアクションの件数
  • COVID-19以降に取られたアクションの件数別、ライフスタイルや購買に対する合意度
  • COVID-19以降に取られたアクションの件数:人口動態別
  • COVID-19以降に取られたアクションの件数:住宅要因別
  • 家庭改善行動の可能性
  • 家庭の改善分野
  • 今後6ヶ月以内に変更する可能性
  • 専門家による住宅改善の評価への関心

家庭の健康と室内空気質

  • 空気環境への懸念
  • IAQに関する具体的な懸念事項
  • 世帯員が経験した健康状態
  • 健康状態を経験した世帯員
  • IAQによる空気の質への高い関心:健康状態別
  • 空気環境への関心の高さ:健康状態別
  • 空気の質への関心の高さ:人口動態別
  • 空気の質への関心の高さ:住宅要因別

MDUの機会

  • 居住形態別の住宅保有率
  • 賃貸設備への関心
  • 賃貸設備への支払い意向
  • 賃貸設備への支払い意向(続き)
  • MDU機会の規模
  • アパートの賃貸設備に対する平均追加月額支出額

付録

目次

SYNOPSIS:

COVID-19 has caused a rise in consumer awareness and interest in a variety of smart home use cases, most notably those related to health and safety. This research examines aspects of home living that have been reconsidered and actions taken and intended to address them; preferred providers and sources of information on smart home services; special concerns for apartment renters; and interest in smart home solutions segmented by segments such as vacation homeowners, caregivers for an elder, and families with children.

ANALYST INSIGHT:

"The health and wellness of family and friends, the impact of remote learning on our children, the safety of both primary and secondary homes, and the health of particularly vulnerable loved ones, such as older family members, are just a few of the many worries that are top of mind." - Dina Abdelrazik, Contributing Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Consumer Concerns During COVID-19 Crisis
  • Smart Home Device Ownership by Concern Segments
  • Concerns about Air Quality
  • Actions Taken Since COVID-19
  • Average Additional Monthly Spend for Rental Features

COVID-19 Concerns and Smart Home and Security Use Cases

  • Concerns During COVID-19 Crisis
  • Interest in Safety Solutions for Aging Loved Ones
  • Smart Home Device Ownership
  • Smart Home Device Ownership by Concern Segments
  • Smart Energy, Lighting, Water Device Ownership
  • Smart Safety & Security Device Ownership
  • Smart Energy, Lighting, Water Device Ownership by Segments
  • Smart Safety & Security Device Ownership by Concern Segments
  • Smart Climate Control Device Ownership
  • Smart Climate Control Device Ownership by Concern Segments
  • Home Security System Ownership
  • Home Security System Ownership by Segments with Concerns
  • Professional Monitoring Service Subscription vs. All Security System Households
  • Professional Monitoring Service Subscription by Segments with Specific Concerns

Smart Home and Security Purchase Intention

  • Smart Home Device Purchase Intentions
  • Smart Home Device Purchase Intentions by Concern Segments
  • Purchase Intentions: Smart Safety & Security Devices (2014 - 2020)
  • Purchase Intention: Smart Energy, Lighting, Water Device (2014 - 2020)
  • 'Highly Likely to Purchase': Smart Safety & Security Device Intentions by Concern Segments
  • Purchase Intention: Smart Energy, Lighting, Water Device by Concern Segments

Lifestyle and Home Changes During COVID-19

  • Home and Lifestyle Changes Reconsidered During COVID-19
  • Number of Lifestyle Changes Reconsidered Due to COVID-19
  • Attitudinal Statements by Numbers of Changes Reconsidered Due to COVID-19
  • Number of Lifestyle Changes Reconsidered by Demographics
  • Number of Lifestyle Changes Reconsidered by Housing Factors
  • High Satisfaction with Handling of the COVID-19 Crisis by Service Providers
  • Actions Taken Since the Emergence of COVID-19
  • Number of Actions Taken Since COVID-19
  • Agreement Toward Lifestyle and Purchase by Numbers of Actions Taken Since COVID-19
  • Number of Actions Taken Since COVID-19 by Demographics
  • Number of Actions Taken Since COVID-19 by Housing Factors
  • Likelihood of Taking Home Improvement Actions
  • Home Improvement Areas
  • Likelihood of Making Changes in Next 6 Months
  • Interest in Evaluation for Home Improvement by a Professional

Household Health & Indoor Air Quality

  • Concerns about Air Quality
  • Specific IAQ Concerns
  • Health Conditions Experienced by Household Members
  • Household Members with Health Conditions Experienced
  • High Concerns Regarding Air Quality by IAQ Health Conditions
  • High Concerns about Air Quality by Health Conditions
  • High Concerns Regarding Air Quality by Demographics
  • High Concerns Regarding Air Quality by Housing Factors

The MDU Opportunity

  • Home Ownership by Residence Type
  • Interest in Rental Features
  • Willingness to Pay for Rental Features
  • Willingness to Pay for Rental Features, Cont.
  • Sizing the MDU Opportunity
  • Average Additional Monthly Spend for Apartment Rental Features

Appendix