お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
表紙:新鮮な空気:スマートホームの空気質と快適性
市場調査レポート
商品コード
990186

新鮮な空気:スマートホームの空気質と快適性

Fresh Air: Air Quality and Comfort in the Smart Home

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 72 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.22円
新鮮な空気:スマートホームの空気質と快適性
出版日: 2021年04月16日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 72 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スマート技術を活用して室内空気質 (IAQ) を改善する機会は、建設業者、不動産管理者、消費者から同様に注目を集めています。COVID-19により、快適性と健康を最大化するスマート製品に対する消費者の関心がさらに高まっています。

当レポートでは、室内空気質 (IAQ) について調査分析し、消費者の懸念、ユースケースによる製品価値の認識、デバイスまたはシステムの所有、購入意向について、体系的な情報を提供しています。

目次

調査概要

調査手法と定義

エグゼクティブサマリー

室内空気質 (IAQ) に関する消費者の懸念

  • 空気質に関する懸念
  • 特定の室内空気質 (IAQ) への懸念
  • 世帯員が経験した健康状態
  • 経験した健康状態を伴う世帯員
  • 空気質に関する高い懸念:室内空気質 (IAQ) の健康状態別
  • 空気質に関する高い懸念:健康状態別
  • 空気質に関する高い懸念:人口統計別
  • 空気質に関する高い懸念:住宅要因別

快適性・空気質・安全性に対するスマート製品の価値

  • スマート製品における最も価値のあるメリット上位10
  • メリットの価値 (続き)
  • 快適性・エネルギー管理に対するスマート製品の価値
  • 室内空気質 (IAQ) に対するスマート製品の価値
  • 安全性に対するスマート製品の価値
  • スマート製品の価値:特定の室内空気質 (IAQ) への懸念別

室内空気質 (IAQ) 製品の所有

  • スマート温度調節器の所有
  • スマート温度調節器の購入
  • スマート温度調節器の所有:スマートサーモスタットの採用別
  • スマート温度調節器の所有:人口統計別
  • スマート温度調節器の所有:住宅要因別
  • スマート温度調節器の所有:特定の健康状態別
  • スマート温度調節器の所有:健康状態別
  • スマート温度調節器の所有:空気質に関する高い懸念別
  • スマート温度調節器の所有:特定の室内空気質 (IAQ) への懸念別

空気質製品への関心

  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) デバイスを購入する可能性
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品を購入する高い可能性:人口統計別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品を購入する高い可能性:住宅要因別
  • スマート室内温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品を購入する高い可能性:空気質に関する高い懸念別
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心:人口統計別
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心:住宅要因別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品を購入する高い可能性:特定の健康状態別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品を購入する高い可能性:健康状態別
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心:特定の健康状態別
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心:健康状態別
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心:特定の室内空気質 (IAQ) 状態別

空気質サービスへの関心

  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへの関心
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:人口統計別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:住宅要因別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:特定の健康状態別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:健康状態別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:空気質に関する高い懸念別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:特定の室内空気質 (IAQ) への懸念別

スマートサーモスタット購入の促進要因としての室内空気質 (IAQ)

  • スマートサーモスタットの購入に影響を与える機能
  • 現在のスマートサーモスタットの機能

室内空気質 (IAQ) への関心:セキュリティシステムの所有別

  • スマート温度調節器の所有:セキュリティシステム別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品を購入する高い可能性:セキュリティシステムの所有別
  • 家全体の温度調節・室内空気質 (IAQ) 製品の購入への高い関心:セキュリティシステムの所有別
  • スマート温度調節・室内空気質 (IAQ) サービスへ加入する高い可能性:セキュリティシステムの所有別

付録

目次

SYNOPSIS:

Opportunities to leverage smart technologies to improve indoor air quality (IAQ) are garnering attention from builders, property managers, and consumers alike. COVID-19 has further increased consumer interest in smart products that maximize comfort and health. This research quantifies consumer concerns, perceptions of product value by use cases, device or system ownership, and purchase intentions. Product categories include smart thermostats, smart fans, smart blinds,/shades, smart vents, humidifiers, dehumidifiers, air filtration, UV air purifiers, forced air zone systems, ventilation systems, and more. The report also examines the different services to increase air quality and comfort, such as system maintenance analytics, 24/7 monitoring and replenishment services.

ANALYST INSIGHT:

"As indoor air quality grows in importance to consumers, smart climate control devices such as smart air purifiers and smart humidifiers/dehumidifiers will increase in adoption. These devices can help eliminate sources of poor air quality but still face major hurdles in adoption including low familiarity outside of key consumer segments, ignorance of IAQ issues, product confusion, and high upfront cost for products and installation." - Dina Abdelrazik , Contributing Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Research Summary

Survey Methodology and Definitions

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Industry Insight: The Importance of Fresh Air
  • Concerns about Air Quality
  • Health Conditions Experienced by Household Members
  • Household Members with Health Conditions Experienced
  • Smart Climate Control Device Ownership
  • High Concerns Regarding Air Quality by Housing Factors
  • Smart Climate Control Device Ownership by Smart Thermostat Adoption
  • Features Influencing Purchase of Smart Thermostat
  • Smart Climate Control Device Ownership by Security System
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Security System Ownership

Consumer Concerns About Indoor Air Quality

  • Concerns about Air Quality
  • Specific IAQ Concerns
  • Health Conditions Experienced by Household Members
  • Household Members with Health Conditions Experienced
  • High Concerns Regarding Air Quality by IAQ Health Conditions
  • High Concerns about Air Quality by Health Conditions
  • High Concerns Regarding Air Quality by Demographics
  • High Concerns Regarding Air Quality by Housing Factors

Value of Smart Products for Comfort, Air Quality, Safety

  • Top 10 Most Valued Benefits of Smart Products
  • Value of Benefits, Contd.
  • Value of Smart Products for Comfort and Energy Management
  • Value of Smart Products for IAQ
  • Value of Smart Products for Safety
  • Value of Smart Products by Specific IAQ Concerns

Ownership of Indoor Air Quality Products

  • Smart Climate Control Device Ownership
  • Smart Climate Control Device Purchasing
  • Smart Climate Control Device Ownership by Smart Thermostat Adoption
  • Smart Climate Control Device Ownership by Demographics
  • Smart Climate Control Device Ownership by Housing Factors
  • Smart Climate Control Device Ownership by Specific Health Conditions
  • Smart Climate Control Device Ownership by Health Conditions
  • Smart Climate Control Device Ownership by High Concerns Regarding Air Quality
  • Smart Climate Control Device Ownership by Specific IAQ Concerns

Interest in Air Quality Products

  • Likelihood of Purchasing Smart Climate and IAQ Devices
  • High Likelihood of Purchasing Smart Climate and IAQ Products by Demographics
  • High Likelihood of Purchasing Smart Climate and IAQ Products by Housing Factors
  • High Likelihood of Purchasing Smart Indoor Climate and IAQ Products by High Concerns Regarding Air Quality
  • Interest in Purchasing Whole-Home Climate and IAQ Products
  • High Interest in Purchasing Whole-Home Climate and IAQ Products by Demographics
  • High Interest in Purchasing Whole-Home Climate and IAQ Products by Housing Factors
  • High Likelihood of Purchasing Smart Climate and IAQ Products by Specific Health Conditions
  • High Likelihood of Purchasing Smart Climate and IAQ Products by Health Conditions
  • High Interest in Whole-Home Climate and IAQ Products by Specific Health Conditions
  • High Interest in Whole-Home Climate and IAQ Products by Health Conditions
  • High Interest in Purchasing Whole-Home Climate and IAQ Products by Specific IAQ Conditions

Interest in Air Quality Services

  • Interest in Smart Climate and IAQ Services
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Demographics
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Housing Factors
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Specific Health Conditions
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Health Conditions
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by High Concerns Regarding Air Quality
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Specific IAQ Concerns

IAQ as a Driver of Smart Thermostat Purchases

  • Features Influencing Purchase of Smart Thermostat
  • Features of Current Smart Thermostat

Interest in IAQ by Security System Ownership

  • Smart Indoor Climate Control Device Ownership by Security System
  • High Likelihood of Purchasing Smart Indoor Climate and IAQ Products by Security System Ownership
  • High Interest in Purchasing Whole-Home Climate and IAQ Products by Security System Ownership
  • High Likelihood of Subscribing to Smart Climate and IAQ Services by Security System Ownership

Appendix

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.