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表紙:スマート、クリーン、コネクテッド:ホームエネルギー管理の将来
市場調査レポート
商品コード
985540

スマート、クリーン、コネクテッド:ホームエネルギー管理の将来

Smart, Clean, Connected: The Future of Home Energy Management

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 80 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
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スマート、クリーン、コネクテッド:ホームエネルギー管理の将来
出版日: 2021年04月07日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 80 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

スマートホームは、消費者とエネルギーサービスプロバイダーが、家全体のエネルギー消費を理解して管理できるようにするコネクティビティを提供します。スマートホームとともに、太陽光、貯蔵、電気自動車の採用が増えるにつれ、ユーティリティは、これらのデバイスの操作をグリッドのニーズに調整する機会があります。

当レポートでは、クリーンエネルギー管理製品・サービスに対する消費者の関心について調査分析し、機能、価格感応度、エネルギー効率ソリューションのインセンティブなどについて、体系的な情報を提供しています。

目次

調査手法と定義

エグゼクティブサマリー

エネルギー消費と態度に対するCOVID-19の影響

  • COVID-19危機の間の請求書の支払に対する大きな懸念
  • 家庭におけるリモートワーカー
  • 2020年秋学期に予想される教育シナリオ
  • スマートエネルギーソリューションへの関心に対するCOVID-19の影響
  • COVID-19危機の処理に対する高い満足感:サービスプロバイダー別
  • 住宅リフォームの評価への関心:専門家別
  • 主要な住宅リフォームのユースケースの評価への関心:特定のプロバイダー別

エネルギー効率とクリーンエネルギーへの需要

  • プロバイダーが提供する電気の種類
  • 再生可能エネルギー源に関する消費者の認識
  • 再生可能エネルギー源に関する消費者の認識:州別
  • 過去12ヶ月間に実施された省エネ行動
  • 省エネ行動
  • 省エネ行動セグメント
  • 省エネ行動セグメント:年齢別
  • 省エネ行動セグメント:居住地域別
  • エネルギー供給に関する合意:省エネ行動セグメント別
  • マイナーな省エネ行動に対する潜在的な促進要因
  • 省エネ行動の可能性を高めるための平均的な節約

大型ホームエネルギー装置の採用と需要

  • 大型ホームエネルギー装置に関する知識の高さ
  • 大型ホームエネルギー装置の所有
  • 大型ホームエネルギー装置の購入意欲の高さ
  • ホームエネルギー装置の購入意欲の高さ:省エネ行動セグメント別
  • 分散型エネルギー:支払の選好
  • 分散型エネルギー:購入チャネルの選好

住宅ソーラーへの需要

  • ソーラーパネルの潜在的な購入促進要因
  • ソーラーパネルを購入する可能性を高めるメリット:省エネ行動セグメント別
  • ソーラーパネルを購入する可能性の高さ:毎月の節約別
  • エネルギー料金を毎月節約できるソーラーパネルの購入意欲の高さ:年齢別
  • エネルギー料金を毎月節約できるソーラーパネルの購入意欲の高さ:子供のいる家庭別
  • エネルギー料金を毎月節約できるソーラーパネルの購入意欲の高さ:メリット別
  • ソーラーパネルの購入意欲の高さ:省エネ行動セグメント別

バッテリーとバックアップ電源への需要

  • 家庭でバッテリー電源を使用する頻度
  • 蓄電池でソーラーパネルを使用する重要性
  • ソーラーパネルの重要な蓄電池機能:年齢別
  • バックアップ電源システムに対する支払意欲
  • バックアップ電源システムに対する支払意欲:子供のいる家庭別
  • バックアップ電源システムに対する支払意欲:発電機の購入意思別
  • バックアップ電源システムに対する支払意欲:省エネ行動セグメント別

電気自動車の促進要因と障壁

  • 2021年に電気自動車を購入しない理由
  • 電気自動車の充電頻度
  • 電気自動車を購入しない理由:所得別
  • 電気自動車の購入促進要因

スマートエネルギーデバイスの採用と意思

  • スマートホームデバイスの所有
  • スマートエネルギー・照明装置の所有
  • スマートエネルギー・照明装置の購入
  • スマートエネルギーデバイス:購入意思の高さ

電力企業とエネルギーサービス

  • 提供されるエネルギープログラムに関する高い知識
  • 提供されるエネルギーサービスの認識:電力企業別
  • エネルギープログラムの採用
  • 最も価値のあるエネルギー管理機能
  • 毎日のエネルギー消費の内訳
  • エネルギー消費を追跡する頻度
  • 省エネの受け取りで好ましい方法の考察

負荷制御プログラムの関与

  • 負荷制御プログラムに参加しない理由
  • ピーク時にエネルギー製品を調整するか製造業者/ユーティリティに調整を許可する意欲
  • ピーク後に電気自動車の充電を遅らせる意欲
  • 電力企業に省エネ調整を許可する可能性の高さ
  • 電力企業に省エネ調整を許可する可能性の高さ:省エネ行動セグメント別

付録

目次

SYNOPSIS:

The smart home provides connectivity that allows consumers and energy service providers to understand and manage energy consumption throughout the home. As adoption of solar, storage, and electric vehicles grows alongside the smart home, utilities have the opportunity to align operation of these devices to the needs of the grid. This research provides insights on consumer interest in clean energy management products and services, including features, price sensitivity, and incentives for energy-efficiency solutions.

ANALYST INSIGHT:

"COVID-19, along with a growing focus on green energy solutions, has added new drivers to adoption of energy management products at home, as well as new interest in solar, electric-vehicle, and other solutions that will help households save energy and become more self-sufficient." - Patrice Samuels , Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Consumer Perception Regarding Renewable Energy Sources
  • High Familiarity with Major Home Energy Equipment
  • Potential Purchase Drivers of Solar Panels
  • Willingness to Pay for Power Backup System
  • High Likelihood of Allowing Electricity Providers to Make Energy-Saving Adjustments

Impact of COVID-19 on Energy Consumption and Attitudes

  • High Concern about Paying Bills during the COVID-19 Crisis
  • Remote Worker in Household
  • Expected Educational Scenarios for Fall 2020 Semester
  • COVID-19 Impact on Interest in Smart Energy Solutions
  • High Satisfaction with Handling of the COVID-19 Crisis by Service Providers
  • Interest in Evaluation for Home Improvement by a Professional
  • Interest in Evaluation for Top Home Improvement Use Cases, by Specific Provider

Energy Efficiency and Demand for Clean Energy

  • Type of Electricity Provided by the Provider
  • Consumer Perception Regarding Renewable Energy Sources
  • Consumer Perception Regarding Renewable Energy Sources by States
  • Energy-Saving Actions Taken Over the Past 12 Months
  • Energy-Saving Actions
  • Energy-Saving Action Segments
  • Energy-Saving Action Segments by Age
  • Energy-Saving Action Segments by Area of Residence
  • Agreement about Energy Supply by Energy-Saving Actions Segments
  • Potential Drivers for Making Minor Energy-Saving Actions
  • Average Saving to Increase Likelihood of Taking Energy-Saving Actions

Adoption and Demand for Major Home Energy Equipment

  • High Familiarity with Major Home Energy Equipment
  • Ownership of Major Home Energy Equipment
  • High Intention of Purchasing Major Home Energy Equipment
  • High Intention of Purchasing Home Energy Equipment by Energy-Saving Action Segments
  • Distributed Energy: Payment Preference
  • Distributed Energy: Purchase Channel Preference

Demand for Residential Solar

  • Potential Purchase Drivers of Solar Panels
  • Benefits Increase Likelihood of Purchasing Solar Panels by Energy-Saving Action Segments
  • High Likelihood of Purchasing Solar Panels by Monthly Savings
  • High Intention of Purchasing Solar Panel with Monthly Savings on Energy Bill, by Age
  • High Intention of Purchasing Solar Panel with Monthly Savings on Energy Bill by Children at Home
  • High Intention of Purchasing Solar Panel with Monthly Savings on Energy Bill by Various Benefits
  • High Intention of Purchasing Solar Panel by Energy-Saving Action Segments

Demand for Batteries and Backup Power

  • Frequency of Using Battery to Power the Home
  • Importance of Using Solar Panels with Battery Storage
  • Important Battery Storage Function for Solar Panel by Age
  • Willingness to Pay for Power Backup System
  • Willingness to Pay for Power Backup System by Children at Home
  • Willingness to Pay for Power Backup System by Generator Purchase Intention
  • Willingness to Pay for Power Backup System by Energy-Saving Actions Segments

Electric Vehicle Drivers and Barriers

  • Reasons for Not Purchasing Electric Vehicle in 2021
  • Frequency of Charging Electric Vehicle
  • Reasons for Not Purchasing Electric Vehicle by Income
  • Purchase Drivers for Electric Vehicle

Smart Energy Device Adoption and Intention

  • Smart Home Device Ownership
  • Smart Energy & Lighting Device Ownership
  • Smart Energy & Lighting Device Purchases
  • Smart Energy Devices: High Purchase Intention

Electricity Providers & Energy Services

  • High Familiarity with Energy Programs Offered
  • Awareness of Energy Services Offered by Electricity Provider
  • Adoption of Energy Programs
  • Most Valuable Energy Management Features
  • Daily Energy Consumption Breakdown
  • Frequency of Tracking Energy Consumption
  • Preferred Method of Receiving Energy-Saving Insights

Load Control Program Engagement

  • Reasons for Not Participating in Load Control Programs
  • Willingness to Adjust or Allowing Manufacturers/Utility to Adjust Energy Products During Peak Periods
  • Willingness to Delay Charging Electric Vehicle after Peak Periods
  • High Likelihood of Allowing Electricity Providers to Make Energy-Saving Adjustments
  • High Likelihood of Allowing Electricity Providers to Make Energy Saving Adjustments by Energy-Saving Actions Segments

Appendix

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