表紙:有料テレビ:認知、採用、維持
市場調査レポート
商品コード
984467

有料テレビ:認知、採用、維持

Pay TV: Perception, Adoption, and Retention

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 65 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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有料テレビ:認知、採用、維持
出版日: 2021年01月22日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 65 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

米国の有料テレビ加入者は、COVID-19の初期のパンデミックの間、通常よりもはるかに多くの有料テレビコンテンツを視聴していると報告しましたが、経済的圧力と、大幅な失業と減額に関する消費者の不安がコードカッティング(契約解除)を助長する可能性があります。

当レポートでは、有料テレビの採用、切り替え、キャンセル、有料テレビのサービスと機能の認識、および加入者にサービスを維持するよう促すオプションへの関心について調べ、従来の有料TVサービスとvMVPDサービスを対比し、COVID-19危機によってもたらされた非常に困難な時期に、各セクターがどのように加入者を獲得、関与、維持しているかを分析しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 業界考察
  • エンターテインメントビデオサービスエコシステム
  • 有料テレビとOTTサービスのサブスクリプション
  • OTTサブスクリプションサービスを利用した有料テレビ加入者
  • 有料テレビサービス タイプ別のNPS(2018-2020)
  • スタンドアロンとバンドルブロードバンドサービスネットプロモータースコア(NPS、2018年~2020年)
  • 有料テレビサービスの機能の受信
  • 潜在的な新機能のアピール
  • セットトップボックスまたはストリーミングメディアプレーヤーの影響によるTVサービスNPS
  • 有料テレビプランに変更を加える高い意欲
  • COVID-19による今年の新規コンテンツの減少による有料テレビのキャンセルの可能性

有料テレビサービスの採用と認識

  • 有料テレビとOTTサービスのサブスクリプション
  • OTTサブスクリプションサービスを利用した有料テレビ加入者
  • 加入者者の中でトップの伝統的な有料テレビプロバイダー
  • サービスタイプ別の有料テレビの採用(2019年~2020年)
  • オンライン有料テレビサービスの採用
  • 新規参入者と従来の参入企業によるオンライン有料テレビサービスの採用
  • 有料テレビサービスタイプ別のNPS(2018年~2020年)
  • トッププロバイダーのNPS

加入者のスタンドアロンおよびバンドルへの変更

  • バンドルとスタンドアロンサービスの採用
  • ホームサービスARPU(2010年~2020年)
  • ホームバンドルサービスのARPU
  • ホームサービスサブスクリプションの動向
  • 有料テレビのNPS:スタンドアロンとバンドルサービス(2018-2020)

セットトップボックスの採用

  • セットトップボックスの採用
  • ストリーミングメディアプレーヤーの採用
  • XfinityFlexストリーミングボックス/ CoxContourSteamプレーヤーの採用
  • 主要有料テレビプロバイダーへの加入者でOTTビデオサポートを備えたセットトップボックスの採用
  • セットトップボックスまたはストリーミングメディアプレーヤーの影響によるTVサービスNPS
  • 最もよく使用されるテレビ用のプライマリストリーミングデバイス
  • 2番目に使用されるテレビ用のプライマリストリーミングデバイス
  • テレビ所有者の間でオンラインビデオをストリーミングするための主要なデバイス
  • プライマリストリーミングデバイス-コネクテッドTV製品
  • スマートテレビ製品の使用頻度
  • 一次ストリーミングビデオ製品を介した娯楽活動に費やされた時間
  • プライマリストリーミングビデオ製品に費やされた1週間の平均時間

有料テレビサービス機能の採用

  • ビデオパッケージの採用
  • 有料テレビサービスの機能を受信
  • 有料テレビの機能とパッケージの毎月の使用
  • ビデオパッケージの使用頻度
  • 有料テレビサービス機能の使用頻度
  • 潜在的な新機能のアピール
  • 従来の有料テレビサービスプロバイダーへの満足度
  • 特定のテレビ機能の価値

意向とCOVID-19の影響

  • COVID-19危機の際に使用されたサービス
  • COVID-19後にサービスを使用する意図
  • 調査前の12か月間に有料テレビサービスに加えられた変更
  • オンライン有料テレビサービスから従来の有料テレビサービスに切り替える理由
  • 従来の有料テレビサービスからオンライン有料テレビサービスに切り替える理由
  • 2020年の休暇中に予想される娯楽支出
  • 有料テレビプランに変更を加える可能性
  • 有料テレビプランに変更を加える高い意欲
  • オンラインサービス別解約への高い意向
  • COVID-19による今年の新規コンテンツの減少による有料テレビのキャンセルの可能性
  • TVサービスを維持するためのスポーツの生中継の重要性
  • 新しい映画を見るための好ましい方法
目次

SYNOPSIS:

In today's highly competitive market, brand and service perception can significantly affect consumers' selection of a provider and willingness to stay with that provider. This primary research examines the adoption, switching, and canceling in pay TV, perception of pay-TV services and features, and interest in options to incent subscribers to retain their service. The study contrasts traditional pay-TV services and vMVPD services and examines how each sector is acquiring, engaging, and retaining subscribers during the extremely challenging times brought on by the COVID-19 crisis.

ANALYST INSIGHT:

"Although US pay-TV subscribers reported watching much more pay-TV content than usual during the early COVID-19 pandemic, economic pressures and consumer anxiety around heavy job losses and pay cuts could encourage cord-cutting." -Kristen Hanich , Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Entertainment Video Service Ecosystem
  • Pay-TV & OTT Service Subscriptions
  • Pay-TV Subscribers with OTT Subscription Services
  • NPS by Pay-TV Service Type (2018 - 2020)
  • Stand-alone vs Bundled Broadband Service Net Promotor Scores (NPS, 2018 - 2020)
  • Pay-TV Service Features Received
  • Appeal of Potential New Features
  • TV Service NPS by Impact of Set-Top Box or Steaming Media Player
  • High Intention to Make Changes to Pay-TV Plans
  • Likelihood of Pay-TV Cancellation if Less New Content This Year due to COVID-19

Adoption & Perception of Pay-TV Services

  • Pay TV & OTT Service Subscriptions
  • Pay-TV Subscribers with OTT Subscription Services
  • Top Traditional Pay-TV Providers Among Subscribers
  • Pay-TV Adoption by Service Type (2019-2020)
  • Online Pay-TV Service Adoption
  • Adoption of Online Pay-TV Services from Newcomers vs. Traditional Players
  • NPS by Pay-TV Service Type (2018 - 2020)
  • NPS of Top Providers

Changes to Standalone and Bundling Among Subscribers

  • Adoption of Bundles and Standalone Services
  • Home Service ARPU (2010 - 2020)
  • ARPU of Home Bundled Services
  • Trends in Home Service Subscription
  • NPS of Pay-TV: Stand-alone vs. Bundled Service (2018 - 2020)

Set-Top Box Adoption

  • Set-Top Box Adoption
  • Streaming Media Player Adoption
  • Xfinity Flex Streaming Box/Cox Contour Steam Player Adoption
  • Adoption of Set-Top Boxes with OTT Video Support Among Subscribers to Top Pay-TV Providers
  • TV Service NPS by Impact of Set-Top Box or Steaming Media Player
  • Primary Streaming Devices for Most Used TV
  • Primary Streaming Device for Second Most Used TV
  • Primary Device for Streaming Online Videos Among TV Owners
  • Primary Streaming Devices - Connected TV Products
  • Frequency of Using Connected TV Products
  • Time Spent on Entertainment Activities via Primary Streaming Video Product
  • Average Weekly Hours Spent on Primary Streaming Video Product

Adoption of Pay-TV Service Features

  • Video Packages Adoption
  • Pay-TV Service Features Received
  • Monthly Usage of Pay-TV Features and Packages
  • Frequency of Using Video Package
  • Frequency of Using Pay-TV Service Features
  • Appeal of Potential New Features
  • Satisfaction with Traditional Pay-TV Service Providers
  • Value of Specific TV Features

Intentions and the Effects of COVID-19

  • Services Used During COVID-19 Crisis
  • Intention to Use Services After COVID-19
  • Changes Made to Pay-TV Service Over 12 Months Prior to Survey
  • Reasons for Switching from Online Pay-TV Service to Traditional Pay-TV Service
  • Reasons for Switching from Traditional Pay-TV Service to Online Pay-TV Service
  • Expected Entertainment Spending During 2020 Holidays
  • Likelihood of Making Changes to Pay-TV Plans
  • High Intention to Make Changes to Pay-TV Plans
  • High Intention to Churn By Online Services
  • Likelihood of Pay-TV Cancellation if Less New Content This Year due to COVID-19
  • Importance of Live Sporting Events to Keep TV Service
  • Preferred Method to Watch New Movies