表紙
市場調査レポート

3Dテレビ関連業界のトレンド

Trends in 3DTV

発行 Parks Associates 商品コード 95328
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
3Dテレビ関連業界のトレンド Trends in 3DTV
出版日: 2010年06月30日 ページ情報: 英文 58 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートは、3Dテレビのバリューチェーンのなかで重要な役割を担っているコンテンツ制作事業とコンテンツ配信事業の現状、および家電業界に対するその影響という問題に焦点を絞り込みつつ3Dテレビ市場の発展状況を分析したもので、3Dテレビ業界のビジネスチャンスや成長阻害要因、今後の見通し、放送事業者や家電メーカー、コンテンツプロバイダーへの提言なども盛り込み、概略下記の構成でお届けいたします。

調査結果

3Dテレビ関連業界のトレンド

第1章 調査手法についての注記

  • 用語
  • データソース
  • 定義

第2章 3Dコンテンツのビジネスチャンス

  • 映画
  • TV番組
  • ゲーム
  • 広告
  • ユーザー生成コンテンツ
  • 他のタイプのコンテンツ

第3章 コンテンツ配信

  • 無線放送による配信
  • ケーブル、衛星、IPTVによる配信
  • ブルーレイ
  • オンライン配信

第4章 家電業界

  • 3Dディスプレイ
  • オーディオ/ビデオデバイス
  • めがね
  • 3Dテレビ対高精細テレビ

第5章 予測

第6章 結論と提言

  • 有料テレビ事業者への提言
  • 家電メーカーへの提言

図表

目次

This report examines the current market developments of 3DTV. This report focuses on key elements of the 3D value chain: content production, content delivery, and the impact on consumer electronics. It analyzes opportunities, threats, and potential hurdles to the success of 3DTV. It also provides a market forecast and recommendations to the major players, including broadcasters, CE manufacturers and content providers.

“The shift toward digital content distribution has raised the prospect of having high-quality 3D video in the home,” said Pietro Macchiarella, Research Analyst, Parks Associates. “We expect consumers to base their demand for 3DTV programs on the quality of their first experiences with this technology. TV providers and consumer electronics manufacturers need to get it right and provide high-quality solutions that will gratify the significant percentage of consumers who are interested in welcoming 3D into their homes.”

Table of Contents

The Bottom Line

Trends in 3DTV Dashboard

1.0 Notes on Methodology

  • 1.1 Terminology
  • 1.2 Data Sources
  • 1.3 Definitions

2.0 Opportunities for 3D Content

  • 2.1 Movies
  • 2.2 TV Programs
  • 2.3 Gaming
  • 2.4 Advertising
  • 2.5 User Generated Content
  • 2.6 Other Types of Content

3.0 Content Delivery

  • 3.1 Over-the-Air Broadcast Delivery
  • 3.2 Cable, Satellite and IPTV Delivery
  • 3.3 Blu-ray
  • 3.4 Online Delivery

4.0 Consumer Electronics

  • 4.1 3D Displays
  • 4.2 Audio/Video Devices
  • 4.3 Glasses
  • 4.4 3DTV vs. HDTV

5.0 Forecasts

6.0 Conclusions and Recommendations

  • 6.1 For Pay-TV Operators
  • 6.2 For CE Manufacturers

Figures

  • Familiarity with 3DTV
  • Familiarity with 3DTV, 2009 vs. 2010
  • CE Products: Familiarity vs. Personal Benefit
  • Demand Curve for 3D TVs
  • Upcoming 3D Movies
  • Interest in 3D TV Programs
  • Upcoming 3D Channels
  • Willingness to Pay for 3D TV Programs
  • Willingness to Pay for 3D Movies
  • Willingness to Pay for 3D Sport Events
  • Willingness to Pay for 3D Video Games
  • 3D Vision-Ready Displays
  • Households Using PC-TV Connections to Watch Online Video
  • Frame Compatible 3D
  • HDMI 1.4a
  • Current Blu-ray Releases
  • Video Usage
  • 3D TVs
  • 3D Blu-ray Players
  • 3D-Ready Home Theaters
  • Likelihood of Purchasing a 3D TV
  • Intentions to Purchase 3D TV
  • Revenue Curve for 3D LCD TVs by Level of Familiarity
  • Total Implied Market for 3D LCD TVs
  • Demand Curve for LCD TVs
  • Demand Curve for 3D LCD TVs
  • Demand Curve for LCD vs. 3D TVs
  • Product Purchase Intentions for 1H10
  • 3D TV Unit Sales
Back to Top