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市場調査レポート
商品コード
951313

新型コロナウイルス感染症(COVID-19):消費者行動と支出への影響-5月

COVID-19: Impact on Consumer Behavior and Spending - May

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 74 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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新型コロナウイルス感染症(COVID-19):消費者行動と支出への影響-5月
出版日: 2020年07月28日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 74 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックに伴う消費者の支出削減の動きは、ほとんどの製品に及んでいますが、生産性向上やエンターテインメントに対応する製品への支出は途絶えておらず、家電機器とコンピューターを購入するための支出は2011年以来初めて増加しています。

当レポートは、2020年5月に実施された調査で得られた消費者のデータと調査結果に基づき、市場のファンダメンタルズと製品購入への影響、サービスのサブスクリプションと使用への影響、ストリーミングへの影響などを含めた消費者の反応について調査したもので、世代による違いや消費者セグメントごとのソーシャルディスタンスに対する意識の違いにも光を当てています。

目次

消費者の定量分析:COVID-19が市場に及ぼす影響の調査

2020年5月の調査とCOVID-19のタイムライン

エグゼクティブサマリー

  • 業界考察
  • COVID-19個人の習慣への影響(2020年5月)
  • COVID-19の影響に対する消費者の態度(2020年5月)
  • コンピューティングおよびホームネットワーキングデバイスの購入意思(2020年3月)
  • 早期段階での消費活動への期待(2020年5月)
  • COVID-19パンデミック下での雇用面の取り組み(2020年5月)
  • COVID-19危機の際に電子機器を購入する理由(2020年5月)

消費者への影響とCOVID-19危機への対応

  • COVID-19個人の習慣への影響(2020年5月)
  • 各地域の巣ごもり世帯の割合(2020年5月)
  • COVID-19世代別の個人の習慣への影響(2020年5月)
  • COVID-19患者との関係(2020)
  • COVID-19雇用状況への影響(2020)
  • COVID-19世代別雇用状況への影響(2020年5月)
  • COVID-19パンデミック下での雇用面の取り組み(2020年5月)
  • COVID-19子供への影響(2020)
  • COVID-19別家事活動の制限(2020年5月)

COVID-19に対する消費者の態度

  • COVID-19に起因する消費者の懸念(2020年5月)
  • 急速な景気回復を信じている世帯と急速な回復に懐疑的な世帯(2020年5月)
  • COVID-19に起因する世代別の懸念(2020年5月)
  • 子供がいる/いない家庭でのCOVID-19に対する懸念(2020年5月)
  • COVID-19の影響に対する消費者の態度(2020年5月)
  • 購買層別の経済回復に対する態度(2020年5月)
  • 経済回復への態度別のライフスタイル(2020年5月)
  • ソーシャルディスタンシンググループ別のCOVID-19の影響に対する態度(2020年5月)
  • 世代別のテクノロジーに対する態度
  • 子供がいる世帯のテクノロジーに対する態度
  • サービスプロバイダーによるCOVID-19危機対応への満足度(2020年5月)
  • サービスプロバイダーのネットプロモータースコア(2018-2020)
  • 年齢層別の消費者態度(2020年5月)

消費者行動の変化

  • 早期段階での消費活動への期待(2020年5月)
  • サービスの利用:COVID-19危機以前(対2020年5月)
  • 世代別のCOVID-19パンデミック時に使用されたサービス(2020年5月)
  • COVID-19危機時の消費者活動(2020年5月)
  • 世代別COVID-19危機時の消費者活動トップ10(2020年5月)
  • 予想される永続的な集団活動の変化(2020年5月)
  • 予想される永続的なライフスタイルと行動の変化(2020年5月)
  • 世代別の予想される永続的なライフスタイルと行動の変化(2020年5月)
  • COVID-19の拡大を監視および追跡するためモバイルデータを共有する意思(2020年5月)
  • COVID-19を監視/追跡するためにモバイルデータを共有する条件(2020年5月)
  • 収入別モバイルデータ共有の意思(2020年5月)
  • 今後12ヶ月以内にホームインターネットプランを変更する可能性
  • 携帯電話サービスを変更する可能性(2020年3月)
  • 家庭用防犯システムの所有(2013~2020)

消費者支出

  • COVID-19による家計支出の変化(2020年5月)
  • 年齢層別のCOVID-19による家計支出の変化(2020年5月)
  • 通常の支出習慣の再開に対して最も影響力のある要素(2020年5月)
  • COVID-19による家計支出の変化(2020年5月)
  • 子どものいる世帯と持たない世帯の家計支出の増加(2020年5月)
  • 世代別家計支出の増加(2020年5月)
  • COVID-19パンデミック時の電子機器購入(2020年5月)
  • COVID-19危機(2020年5月)中に購入された家電製品トップ10
  • 購入した家庭用電化製品トップ10(2020年4月&2020年5月)
  • 世代別COVID-19危機中に購入された家電製品トップ10(2020年5月)
  • COVID-19危機の際に電子機器を購入する理由(2020年5月)
  • コンピューティングおよびホームネットワーキングデバイスの購入意向(2020年5月)
  • ホームビデオおよびエンターテイメントデバイスの購入意向(2020年5月)
  • モバイルおよびパーソナルアシスタントデバイスの購入意向(2020年5月)
  • スマートホームデバイスの購入意向(2020年5月)
目次

SYNOPSIS:

This deliverable features consumer data and research from a survey fielded in May 2020. The landmark research provides insight into how consumers are responding to COVID-19 including the impact to market fundamentals and product purchases, impact to service subscriptions and usage, and impact to streaming video services. The research also highlights generational differences as well as social distancing measures by consumer segment.

ANALYST INSIGHT:

"While spending cuts affect most product categories, consumers continue spending on technology for productivity and entertainment. CE and computer purchases have increased for the first time since 2011; households also report higher usage of services." - David Drury, Research Director, Parks Associates.

Table of Contents

Quantified Consumer: COVID-19 Market Impact Studies

Parks Associates May Survey and COVID-19 Timeline

Executive Summary

  • Industry Insight
  • COVID-19 Impact on Personal Habits (May 2020)
  • Consumer Attitudes Toward Impact of COVID-19 (May 2020)
  • Computing and Home Networking Devices Purchase Intention (March 2020)
  • Earliest Timeframe Consumers Expect to Engage in Activities (May 2020)
  • Employment Efforts During COVID-19 (May 2020)
  • Reasons for Purchasing Electronics During COVID-19 Crisis (May 2020)

Impact on Consumers and their Responses to the COVID-19 Crisis

  • COVID-19 Impact on Personal Habits (May 2020)
  • Percentage of the Households Sheltering in Place by Region (May 2020)
  • COVID-19 Impact on Personal Habits by Generation (May 2020)
  • Relationship with COVID-19 Patients (2020)
  • COVID-19 Impact on Employment Status (2020)
  • COVID-19 Impact on Employment Status by Generation (May 2020)
  • Employment Efforts During COVID-19 (May 2020)
  • COVID-19 Impact on Children (2020)
  • Limitations on Household Activities due to COVID-19 (May 2020)

Consumer Attitudes Towards COVID-19

  • Consumer Concerns Due to COVID-19 (May 2020)
  • Concerns in HHs Confident about Quick Economic Recovery vs. HHs Apprehensive about Quick Recovery (May 2020)
  • High Concerns Due to COVID-19 by Generation (May 2020)
  • High Concerns About COVID-19 by Households with/without Children (May 2020)
  • Consumer Attitudes Toward Impact of COVID-19 (May 2020)
  • Attitudes Toward Economy Recovery by Demographics (May 2020)
  • Lifestyle Attitudes by Attitudes Toward Economy Recovery (May 2020)
  • Consumer Attitudes Toward Impact of COVID-19 by Social Distancing Groups (May 2020)
  • Attitudes Toward Technology by Generation
  • Attitudes Toward Technology by Household with Children
  • Satisfaction with Handing of the COVID-19 Crisis by Service Providers (May 2020)
  • Service Provider Net Promoter Score (2018 - 2020)
  • Consumer Attitudinal Statements by Age Groups (May 2020)

Consumer Behavior Changes

  • Earliest Timeframe Consumers Expect to Engage in Activities (May 2020)
  • Use of Services: Prior vs. During COVID-19 Crisis (May 2020)
  • Service Used During COVID-19 by Generation (May 2020)
  • Consumer Activities During COVID-19 Crisis (May 2020)
  • Top 10 Consumer Activities During the COVID-19 Crisis by Generation (May 2020)
  • Expected Lasting Group Activity Changes from COVID-19 (May 2020)
  • Expected Lasting Lifestyle and Behavior Changes From COVID-19 (May 2020)
  • Lasting Lifestyle and Behavior Changes Expected to Make by Generation (May 2020)
  • Willingness to Share Mobile Data to Monitor and Track the Spread of COVID-19 (May 2020)
  • Circumstances Under Which Willing to Share Mobile Data to Monitor/Track COVID-19 (May 2020)
  • Willing to Share Mobile Data by Income (May 2020)
  • Likelihood of Making Changes to Home Internet Plan in Next 12 Months
  • Likelihood of Making Changes to Mobile Phone Service (March/2020)
  • Home Security System Ownership (2013 - 2020)

Consumer Spending

  • Household Spending Changes Due to COVID-19 (May 2020)
  • Household Spending Changes Due to COVID-19 by Age Groups (May 2020)
  • Most Influencing Factors in Resuming Usual Spending Habits (May 2020)
  • Changes in Household Spending Habits Due to COVID-19 (May 2020)
  • Increased Household Spending by Households with/without Children (May 2020)
  • Increased Household Spending by Generation (May 2020)
  • Electronics Purchase During COVID-19 (May 2020)
  • Top 10 Consumer Electronics Purchased During COVID-19 Crisis (May 2020)
  • Top 10 Consumer Electronics Purchased (April 2020 & May 2020)
  • Top 10 Consumer Electronics Purchased During COVID-19 Crisis by Generation (May 2020)
  • Reasons for Purchasing Electronics During COVID-19 Crisis (May 2020)
  • Computing and Home Networking Devices Purchase Intention (May 2020)
  • Home Video and Entertainment Devices Purchase Intention (May 2020)
  • Mobile and Personal Assistant Devices Purchase Intention (May 2020)
  • Smart Home Devices Purchase Intention (May 2020)
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