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表紙:クラウドゲームの需要と選好
市場調査レポート
商品コード
941812

クラウドゲームの需要と選好

Cloud Gaming Demand and Preferences

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 67 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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クラウドゲームの需要と選好
出版日: 2020年05月31日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 67 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートはクラウドゲーム市場について調査しており、さまざまなタイプのクラウドゲームサービスに対する消費者の関心、ゲーム時間・プラットフォーム・ユーザー層などの統計、ゲーム機およびVRヘッドセットの需要などの情報を提供しています。

目次

回答済みの主な質問

調査手法

COVID-19と調査のタイムライン

エグゼクティブサマリー

  • 業界考察
  • プラットフォーム別ゲーム
  • クラウドゲームサービスの魅力
  • クラウドゲームサービスに登録する可能性
  • ゲームサブスクリプションサービスに加入する可能性
  • 統合ゲームプラットフォームの使用
  • クラウドゲームへの関心のレベルごとにモバイルサービスへの変更意欲
  • ホームネットワーク機能への関心

米国のゲーム市場動向:プラットフォームと使用

  • 週のゲームプレイ時間
  • 使用したゲームプラットフォーム
  • ゲームに使用されるプラットフォーム
  • 各プラットフォームでゲームに費やした時間
  • マルチプラットフォームゲーマー、など

クラウドゲームソリューションの需要

  • ゲームサブスクリプション・クラウドゲームサービスへの関心
  • ゲームサブスクリプションサービスに加入する可能性
  • クラウドゲームサービスの魅力
  • クラウドゲームへの関心
  • ユーザー層別:ゲームサブスクリプション・クラウドゲームサービスへの関心、など

クラウドゲームがサービスプロバイダーに与える影響

  • クラウドゲーミングへの関心度別モバイルサービスへの変更意向
  • ゲーマーの5Gに対応したモバイルサービスへの変更意欲
  • 5G家庭用インターネットサービスへの関心
  • クラウドゲームサービスのモバイルプロバイダーを切り替える可能性
  • モバイルサービスプロバイダー別:クラウドゲームサービスのモバイルプロバイダー切り替えの可能性が高さ、など

ゲーム機およびVRヘッドセットの需要

  • 購入意向
  • 過去12か月間の購入
  • 最もよく利用するゲーム機別のゲーム機購入率
  • ゲーミングPC所有者のゲーム機購入意向
  • 人口統計別:ゲーム機購入意向、など

付録

  • コンセプトテスト:クラウドゲーム、ゲームサブスクリプション
  • コンセプトテスト:モバイル5G
  • コンセプトテスト:家庭用インターネットの5G
  • ブロードバンド世帯主の定義
目次

SYNOPSIS:

Cloud gaming represents a new opportunity for many players in the online gaming space. This research examines consumer interest in various types of cloud gaming services, investigating which business models will be most likely to succeed in this emerging market. It provides an overview of the gaming market in the US - including mobile, PC, console, and streaming media player and smart TV gamers - and identifies key consumer groups that cloud gaming services must target in order to gain adoption.

ANALYST INSIGHT:

"Consumers find cloud gaming intriguing, but they do not yet have preconceived notions of what a service should look like. They are open to multiple business models. It is anyone's market." - Kristen Hanich, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Key Questions Answered

Survey Methodology

COVID-19 and Survey Timeline

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Weekly Gaming, by Platform
  • Appeal of Cloud Gaming Service
  • Likelihood to Subscribe to Cloud Gaming Service
  • Likelihood of Subscribing to a Game Subscription Service (Q1/20)
  • Use of Integrated Gaming Platforms (Q1/20)
  • Willingness to Make Changes to Mobile Service by Level of Interest in Cloud Gaming
  • Interest in Home Networking Features

US Gaming Market Trends: Platforms and Usage

  • Hours Spent Playing Games Weekly (Q1/20)
  • Gaming Platforms Used (Q1/20)
  • Platforms Used for Gaming (2019 - 2020)
  • Hours Per Week Spent Gaming On Select Platforms (2019-2020)
  • Multi-Platform Gamers (Q1/20)
  • Gaming Platforms by Demographics (Q1/20)
  • Gaming Platforms by Racial/ Ethnic Heritage (Q1/20)
  • Impact of COVID-19 on Gaming (Q1/20)
  • Ownership of Gaming Devices (2016 - 2020)
  • Top CE Device Brands: Gamers vs. Non-Gamers (Q1/20)
  • Use of Integrated Gaming Platforms (Q1/20)

Demand for Cloud Gaming Solutions

  • Interest in Game Subscription and Cloud Gaming Service (Q1/20)
  • Likelihood of Subscribing to a Game Subscription Service (Q1/20)
  • Likelihood of Subscribing to a Game Subscription Service (Q1/20)
  • Appeal of Cloud Gaming Services (Q1/20)
  • Interest in Cloud Gaming (Q1/20)
  • Interest in Game Subscription and Cloud Gaming Services by Demographics (Q1/20)
  • Preferred Cloud Gaming Business Models (Q1/20)
  • Must-Have Cloud Gaming Features (Q1/20)
  • Interest in Cloud Gaming Subscription by Pricing Tier (Q1/20)
  • Interest in Cloud Gaming Service by Pricing Tier Among Demographics (Q1/20)

Impact of Cloud Gaming on Service Providers

  • Willingness to Make Changes to Mobile Service by Level of Interest in Cloud Gaming (Q1/20)
  • Gamers Willingness to Make Changes to Mobile Service In Response to 5G (Q1/20)
  • Interest in 5G Home Internet Services (Q1/20)
  • Likelihood of Switching Mobile Provider for Cloud Gaming Service (Q1/20)
  • High Likelihood of Switching Mobile Provider for Cloud Gaming Service By Mobile Service Provider (Q1/20)
  • Likelihood of Switching Mobile Provider for Cloud Gaming Service by Gaming Platform (Q1/20)
  • Technical Issues Experienced with Wi-Fi (Q1/20)
  • Technical Issues Experienced with Wi-Fi Among Gamers (Q1/20)
  • Interest in Home Networking Features (Q1/20)

Demand for Gaming Consoles and VR Headsets

  • Purchase Intentions (2014 - 2020)
  • Purchases in last 12 Months (2014 - 2020)
  • Likelihood of Purchasing Gaming Devices by Most Commonly Used Gaming Console (Q1/20)
  • Intention to Purchase Gaming Devices Among Gaming PC Owners (Q1/20)
  • Intention to Purchase Gaming Devices by Demographics (Q1/20)
  • Likelihood of Purchasing Gaming Devices by Racial/ Ethnic Heritage (Q1/20)
  • Likelihood of Purchasing Gaming Devices by Consumer Attitudes (Q1/20)
  • Impact of COVID-19 on Likelihood of Purchasing Gaming Devices (Q1/20)
  • Top Ranked Features of Next Gaming Console (Q1/20)
  • Interest in Gaming Console Features by Children at Home (Q1/20)
  • Gaming-Specific Devices: Top Five Brands Purchased (2010 - 2020)
  • Gaming Device Purchase Types (2014 - 2020)

Appendix

  • Concept Testing - Cloud Gaming, Game Subscriptions
  • Concept Testing - Mobile 5G
  • Concept Testing - 5G for Home Internet
  • Defining Heads of Broadband Households
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