特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
941808

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19):遠隔医療の利用への影響と将来展望

COVID-19: Impact on Telehealth Use and Perspectives

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 61 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.60円
新型コロナウイルス感染症 (COVID-19):遠隔医療の利用への影響と将来展望
出版日: 2020年07月10日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 61 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

要約

遠隔医療 (テレヘルス/テレメディスン) のソリューションはいま、新型コロナウイルス感染症 (Covid-19) の感染拡大の只中にある医療現場の最前線で急速に普及しつつあります。感染防止のために、消費者の選好は対面診断から遠隔医療へと突然に変化しました。他方、仮想治療サービスの治験・導入・支出の必要性に関して、医療支払者・医療提供者・消費者の意見はまだ一致していません。

当レポートでは、遠隔医療 (テレヘルス) に対する消費者側の考え方が、新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大に伴ってどう変化したのかについて分析し、遠隔医療に対する知識や親密度、実際の利用状況、各種サービスへの需要、ユーザーエクスペリエンスの評価、各種アプリ/サービスの利用意欲 (プライバシー保護の問題を含む)、緊急時以外の標準的サービスとしての利用に対する意欲といった項目を調査すると共に、年齢層別や体験した症状別の傾向についても推計しております。

目次

エグゼクティブサマリー

業界考察

  • 遠隔医療 (テレヘルス) サービスの利用
  • 利用される遠隔医療サービスの種類
  • 遠隔医療アプローチの魅力
  • 遠隔医療サービスチャネル
  • 訪問の品質が将来のサービス利用に与える影響
  • テレセラピー/カウンセリングサービスの利用状況
  • COVID-19の診断
  • COVID-19による職種の変更
  • COVID-19を追跡するためにスマートフォンデータを共有する意欲
  • 接触者の追跡用にスマートフォン・データ共有を促進するためのプライバシー保護

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19):消費者の健康への影響

  • COVID-19の状況(四半期ベース)
  • COVID-19で経験する症状:年齢層別(四半期ベース)
  • 健康への懸念:ソーシャルディスタンス行動(四半期ベース)
  • 高齢の家族を保護するために講じた措置(四半期ベース)
  • COVID-19の症状の結果として行われた行動(四半期ベース)

遠隔医療に関する知識と利用状況

  • 遠隔医療サービスの知識(四半期ベース)
  • 遠隔医療サービスの利用(2017~2020年)
  • 配信方法別の遠隔医療サービスの利用(2019~2020年)
  • 遠隔医療サービスユーザー:人口構造別
  • 遠隔医療サービス利用向けの決済方法(四半期ベース)
  • COVID-19以降の遠隔医療サービスの利用状況(四半期ベース)

遠隔医療サービスのプロバイダーとチャネル

  • 遠隔医療サービスチャネル(2019~2020年)
  • 遠隔医療サービスチャネル:年齢別(四半期ベース)
  • 利用された遠隔医療サービス(四半期ベース)
  • 利用された精神医療サービス(四半期ベース)
  • 遠隔医療アプローチの魅力(2019~2020年)
  • 遠隔医療サービスチャネルの魅力:遠隔医療への精通度別
  • 遠隔医療アプローチの魅力:体験したCOVID-19の症状別(四半期ベース)

遠隔医療サービスのユーザーエクスペリエンス

  • 遠隔医療サービスを利用して診察された医療問題(四半期ベース)
  • 遠隔医療サービスを利用する理由(四半期ベース)
  • 対面方式の診察に遠隔医療サービスを利用する理由:経験したCOVID-19の症状別(四半期ベース)
  • 遠隔医療サービス訪問の結果(四半期ベース)
  • 遠隔医療サービスの品質に対する消費者の認識(四半期ベース)
  • 遠隔医療サービスを利用する可能性(四半期ベース)
  • 訪問の質が将来のサービス利用に与える影響(四半期ベース)

遠隔医療利用の障壁

  • 遠隔医療サービスの障壁(四半期ベース)
  • 遠隔医療サービスの障壁(2019~2020年)
  • 遠隔医療サービスの障壁:年齢別(四半期ベース)

コネクテッド医療機器とリモート患者モニタリング

  • 遠隔医療アプローチの魅力:医療機器とデータ(2019~2020年)
  • コネクテッドヘルスデバイスの全体的な採用(2013~2020年)
  • コネクテッドヘルス製品の採用(四半期ベース)
  • 遠隔モニタリング方式の遠隔医療サービスへの関心(四半期ベース)
  • ウェアラブル機器のトップブランド(四半期ベース)
  • 医療機器からのデータ共有への関心(四半期ベース)

新しいテクノロジー:接触者の追跡と自己診断アプリ

  • COVID-19追跡のためにスマートフォンデータを共有する意欲(四半期ベース)
  • スマートフォンユーザーにデータ共有を説得するためのプライバシー保護(四半期ベース)
  • スマートフォンデータを共有してCOVID-19を追跡する意欲(四半期ベース)
  • 自己診断アプリの利用(四半期ベース)
  • 自己診断アプリの利用に関する契約(四半期ベース)
  • 自己診断アプリの利用状況:経験したCOVID-19の症状別(四半期ベース)
目次

SYNOPSIS:

Telehealth and telemedicine solutions have been thrust to the forefront of health care in the midst of the COVID-19 pandemic. The need to avoid exposure has sudden reversed the well-established consumer preference for in-person over remote care. Payors, providers, and consumers have never been more aligned in the need to trial, deploy, and pay for virtual care services. This study provides trending data on consumer familiarity, use, and demand for telehealth services. It evaluates user experience with telehealth services and investigates consumer appetite for virtual care as a standard offering, outside of crisis conditions.

ANALYST INSIGHT:

"The COVID-19 outbreak, and resulting public safety measures, led to sharp decreases in in-person visits and the delay of many elective care procedures. As a result of greater familiarity and use, patients find telehealth services more appealing than ever before. With the recent expansion in reimbursement policies, the telehealth market has the resources to integrate more fully into the healthcare ecosystem and the momentum to become a standard branch of healthcare delivery and access." - Kristen Hanich, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

Industry Insight

  • Telehealth Service Use
  • Types of Telehealth Services Used
  • Appeal of Telehealth Approaches
  • Telehealth Service Channel
  • Impact of Visit Quality on Future Service Use
  • Use of Teletherapy/Counseling Services
  • By COVID-19 Diagnosis
  • By Job Changes Due to COVID-19
  • Willingness to Share Smartphone Data To Track COVID-19
  • Privacy Protections that Encourage Smartphone Data Sharing for Contact Tracing

Impact of COVID-19 on Consumer Health

  • COVID-19 Status (Q2/20)
  • COVID-19 Symptoms Experienced by Age Group (Q2/20)
  • Health Concern by Social Distancing Behavior (Q2/20)
  • Steps Taken to Protect Senior Family Members (Q2/20)
  • Actions Taken As a Result of COVID-19 Symptoms (Q2/20)

Telehealth Familiarity and Use

  • Familiarity with Telehealth Services (Q2/20)
  • Use of Telehealth Service (2017 - 2020)
  • Telehealth Service Use, by Delivery Method (2019 - 2020)
  • Telehealth Service Users, by Demographics
  • Payment Method for Using Telehealth Service (Q2/20)
  • Use of Telehealth Services Since COVID-19 Began (Q2/20)

Telehealth Service Providers and Channels

  • Telehealth Service Channel (2019 - 2020)
  • Telehealth Service Channel by Age (Q2/20)
  • Specific Telehealth Services Used (Q2/20)
  • Specific Mental Health Services Used (Q2/20)
  • Appeal of Telehealth Approaches (2019-2020)
  • Appeal of Telehealth Service Channels, by Familiarity with Telehealth
  • Appeal of Telehealth Approaches By COVID-19 Symptoms Experienced (Q2/20)

Telehealth Service User Experience

  • Medical Issues Consulted Using Telehealth Services (Q2/20)
  • Reasons for Using Telehealth Services (Q2/20)
  • Reasons for Using Telehealth Services Over In-Person Consultation by COVID-19 Symptoms Experienced (Q2/20)
  • Outcomes of Telehealth Service Visit (Q2/20)
  • Consumer Perception of Telehealth Service Quality (Q2/20)
  • Likelihood of Using Telehealth Services (Q2/20)
  • Impact of Visit Quality on Future Service Use (Q2/20)

Barriers to Telehealth Use

  • Telehealth Service Barriers (Q2/20)
  • Telehealth Service Barriers (2019 - 2020)
  • Telehealth Service Barriers By Age (Q2/20)

Connected Health Devices and Remote Patient Monitoring

  • Appeal of Telehealth Approaches - Devices and Data (2019-2020)
  • Overall Adoption of Connected Health Devices (2013 - 2020)
  • Adoption of Connected Health Products (Q2/20)
  • Interest in Remote Monitoring-Based Telehealth Services (Q2/20)
  • Top Wearable Brands (Q2/20)
  • Interest in Sharing Data from Devices (Q2/20)

Emerging Technologies: Contact Tracing and Self-Diagnostic Apps

  • Willingness to Share Smartphone Data To Track COVID-19 (Q2/20)
  • Privacy Protections That Would Convince Smartphone Users to Share Data (Q2/20)
  • Willingness to Share Smartphone Data to Track COVID-19 (Q2/20)
  • Use of Self-Diagnosis Apps (Q2/20)
  • Agreement on Use of Self-Diagnosis Apps (Q2/20)
  • Use of Self-Diagnosis App By COVID-19 Symptoms Experienced (Q2/20)
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.