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市場調査レポート

新型コロナウイルス感染症(COVID-19):通信サービス業界とエンターテイメント業界への影響

COVID-19: Impact on Communications and Entertainment

発行 Parks Associates 商品コード 941802
出版日 ページ情報 英文 46 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.59円で換算しております。
新型コロナウイルス感染症(COVID-19):通信サービス業界とエンターテイメント業界への影響 COVID-19: Impact on Communications and Entertainment
出版日: 2020年07月15日 ページ情報: 英文 46 Slides
概要

消費者向けITの業界、特にエンターテインメント、通信サービス、コンテンツ、機器の関連企業は、直近四半期の市場に対するCOVID-19の影響を定量的に把握する必要があります。公衆衛生に関連するこれまでの事象と同様、COVID-19パンデミックの経済的な影響の大部分は消費者の行動の変化と嫌悪感によるものです。

当レポートは、通信サービスとエンターテインメントの業界に対するCOVID-19パンデミックの影響を調査したもので、世界的にパンデミックが進行し、特に米国で状況が悪化するなか、ブロードバンド、有料テレビ、OTT動画配信サービスの利用が拡大している状況について分析し、メッセージング、ビデオ通話、仮想会議アプリケーション、ビデオゲームのダウンロード、ストリーミングビデオサービスなどの今後の需要についても展望します。

目次

当レポートの主な調査内容

調査手法

COVID-19のタイムライン

エグゼクティブサマリー

  • 業界についての考察
  • ホームブロードバンドプロバイダーのネットプロモータースコア
  • ブロードバンドサービスプロバイダー側の請求金額の支払いに関する懸念
  • 手形の支払いに関する懸念により、今後12か月でサービスを停止する可能性
  • 有料テレビサービス解約の意向
  • COVID-19パンデミック中のOTTサービスの試用と転換
  • サービスタイプ別有料テレビの導入状況

インターネットサービスプロバイダーへの影響:2020年第2四半期

  • 家庭向けサービスサブスクリプションに対するCOVID-19の影響
  • COVID-19パンデミック中のサービスの解約
  • 支払い請求に対する懸念レベル別の試用後家庭向けサービスの解約
  • 家庭向けインターネットサービスやモバイルサービスへのCOVID-19の影響
  • 家庭向けインターネットサービスへのCOVID-19の影響
  • 家庭向けインターネットサービスの重要性(2019年と2020年)
  • 今後12ヶ月間の家庭向けインターネットサービスの変更(2019年~2020年)
  • 家庭向けインターネットサービスを変更する可能性
  • モバイルサービスを変更する可能性
  • 手形の支払いに対する懸念レベル別のサービスの停止の可能性
  • 携帯電話サービスに代わるサービス
  • COVID-19パンデミック中の各社のサービス解約状況

サービスプロバイダーに対する消費者の認識

  • サービスプロバイダーのネットプロモータースコア(2018年-2020年)
  • サービスプロバイダーによるCOVID-19危機対応に対する満足度
  • COVID-19に対する家庭向けISPの対応の認識
  • COVID-19に対するモバイルサービスプロバイダーの対応の認識
  • COVID-19に対するISPの対処に関する消費者の認識
  • COVID-19に対する携帯電話サービスプロバイダーの対処に関する消費者の認識
  • COVID-19に対する有料テレビサービスプロバイダーの対処に関する消費者の認識

有料テレビとOTTサービスへの影響:2020年第2四半期

  • 有料テレビとOTTサービスのサブスクリプション(2011年~2020年)
  • サービスタイプ別の有料テレビ導入(2019年-2020年)
  • オンライン有料テレビサービス:新規参入のデジタル企業と既存企業のサービス(20年第1四半期)
  • COVID-19パンデミック中のビジネスモデル別OTTサービスの利用状況
  • COVID-19パンデミック中のOTTサービスの試用と転換
  • OTTサービスの試用状況(2017年-2020年)
  • OTTサービスの試用状況(2019年-2020年)
  • OTTサービスの試用と転換(2019年-2020年)
  • COVID-19パンデミック中のオンラインビデオサービスの新規サブスクリプション
  • COVID-19パンデミック中のオンラインビデオサービスサブスクリプションの理由
  • COVID-19パンデミック中のトランザクションOTTサービスの利用

ビデオサービスの解約:2020年第2四半期

  • COVID-19パンデミック中のビデオサービスの解約
  • 従来の有料テレビの解約
  • オンライン有料テレビの解約
  • 有料テレビサービスを解約する理由
  • COVID-19パンデミック後に有料テレビサービスを解約する意図
  • スポーツリーグの閉鎖が将来の有料テレビの解約に及ぼす影響
  • スポーツリーグの再開予定日
  • 有料テレビサービスへの再加入の可能性
  • コンテンツパイプラインの削減が将来の解約に与える影響
  • COVID-19パンデミック中のオンラインビデオサービスの解約
  • OTTサービスを解約する理由(2019年-2020年)
  • オンラインビデオサービスの加入者維持を促す要素
  • COVID-19パンデミック後に新しく開始されたビデオサービスを解約する意図
  • 最も楽しんだ動画コンテンツ(2020年と2019年)
目次

SYNOPSIS:

Consumer technology industries, especially the entertainment/communications services, content, and devices markets, need thoughtful, strategic research that quantifies the impact of COVID-19 on the market for the next several quarters. As with previous public health incidents, the majority of economic impacts will come from changes and aversions in consumer behaviors. This research addresses short- and long-term questions related to consumer engagement with broadband, pay-TV, and OTT video services, including new subscriptions to and cancellations of leading services. It assesses which behaviorial changes are likely short-term in nature and which changes will last.

ANALYST INSIGHT:

"2020 has been an unprecedented time to be in the telecommunications and entertainment space. With an ongoing global pandemic, and worsening conditions in the United States, strong demand for technology products and services - surges in broadband usage; use of messaging, video calling, and virtual meeting applications; video game downloads; and subscriptions to streaming video services - will continue into 2021 and potentially even 2022." - Kristen Hanich, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Key Questions Answered

Survey Methodology

COVID-19 Timeline

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Home Broadband Provider Net Promotor Score
  • Concern Over Paying Bills Among Heads of BB HHs
  • Likelihood of Cutting Services in Next 12 Months by Concern Over Paying Bills
  • Intention to Cancel Pay-TV Service
  • OTT Service Trials & Conversions During COVID-19
  • Pay-TV Adoption by Service Type

Impact on Internet Service Providers

  • COVID-19 Impact on Home Service Subscriptions (Q2/20)
  • Service Cancellation During COVID-19 (Q2/20)
  • Cancellation of Tested Home Services by Level of Concern Over Paying Bills (Q2/20)
  • COVID-19 Impact on Home Internet or Mobile Services (Q2/20)
  • COVID-19 Impact on Home Internet Service (Q2/20)
  • Importance of Home Internet Service (2019 vs. 2020)
  • Changes to Home Internet Service in the Next 12 Months (2019 - 2020)
  • Likelihood of Making Changes to Home Internet Service (Q2/20)
  • Likelihood of Making Changes to Mobile Service (Q2/20)
  • Likelihood of Dropping Services by Concern Over Paying Bills (Q2/20)
  • Substitutes for Mobile Phone Service (Q2/20)
  • Service Cancellations During COVID-19 by Specific Company (Q2/20)

Consumer Perception of Service Providers

  • Service Provider Net Promotor Score (2018 - 2020)
  • Satisfaction with Handling of COVID-19 Crisis by Service Providers (Q2/20)
  • Awareness of Home ISPs Responses to COVID-19 (Q2/20)
  • Awareness of Mobile Service Providers Responses to COVID-19 (Q2/20)
  • Consumer Perceptions of ISP's Handling of COVID-19 (Q2/20)
  • Consumer Perceptions of Mobile Phone Service Providers' Handling of COVID-19 (Q2/20)
  • Consumer Perceptions of Pay-TV Service Providers' Reactions to COVID-19 (Q2/20)

Impact to Pay TV and OTT Services

  • Pay-TV & OTT Service Subscriptions (2011 - 2020)
  • Pay-TV Adoption by Service Type (2019-2020)
  • Online Pay-TV Services: Digital Newcomers vs. Services from Incumbents (Q1/20)
  • OTT Service Use by Business Model During COVID-19 (Q2/20)
  • OTT Service Trials and Conversions During COVID-19 (Q2/20)
  • OTT Service Trials (2017 - 2020)
  • OTT Service Trials (2019 - 2020)
  • OTT Service Trial Conversions (2019 - 2020)
  • New Subscriptions to Online Video Services During COVID-19 (Q2/20)
  • Reasons for Online Video Service Subscription During COVID-19 (Q2/20)
  • Use of Transactional OTT Services During COVID-19 (Q2/20)

Video Service Cancellations

  • Video Service Cancellation During COVID-19 (Q2/20)
  • Traditional Pay-TV Cancellations (Q2/20)
  • Online Pay-TV Cancellations (Q2/20)
  • Reasons for Cancelling Pay-TV Services (Q2/20)
  • Intention to Cancel Pay-TV Services After COVID-19 (Q2/20)
  • Impact of Sports League Closures on Future Pay-TV Cancellations (Q2/20)
  • Expected Timeline for Sports League to Resume (Q2/20)
  • Likelihood of Re-subscribing to Pay-TV Service (Q2/20)
  • Impact of Reduced Content Pipeline on Future Cancellations (Q2/20)
  • Online Video Service Cancellation During COVID-19 (Q2/20)
  • Reasons for Cancelling OTT Services (2019 - 2020)
  • Drivers to Retain Online Video Service Subscribers (Q2/20)
  • Intentions to Cancel Newly Started Video Services After COVID-19 (Q2/20)
  • Most Enjoyed Video Content (2020 vs. 2019)