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表紙
市場調査レポート

子供がいる世帯:主要な技術購入層

Households with Children: Dominant Tech Purchasers

発行 Parks Associates 商品コード 941799
出版日 ページ情報 英文 92 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.59円で換算しております。
子供がいる世帯:主要な技術購入層 Households with Children: Dominant Tech Purchasers
出版日: 2020年06月12日 ページ情報: 英文 92 Slides
概要

米国において、家庭に子供がいる世帯は僅か30%ですが、これらの世帯は発言力と、電子機器・家庭サービスへの支出の点で、非常に大きな力を持っています。子供がいる世帯は、技術のソートリーダーであり、市場のインフルエンサーです。

当レポートでは、米国における主要な技術購買層としての子供がいる世帯について調査し、その要望と態度、現在の所有率、購入計画、およびCOVID-19の個人的・経済的な影響などについて分析しています。

目次

回答済みの主な質問

調査手法

2020年第1四半期の調査手法

COVID-19と調査タイムライン

ブロードバンド世帯の定義

定義と略語

Reading Parks Associates のチャート

エグゼクティブサマリー

  • 子供がいる世帯:支配的な購買グループ
  • 主な調査結果と市場への影響

子供がいるブロードバンド世帯

  • 子供がいる世帯の市場規模と子供の年齢
  • 世帯主の子供の年齢別分布
  • 所得の内訳:子供の人数別
  • 世帯所得:子供の年齢別
  • 配偶者/パートナーの存在:子供の年齢別
  • 世帯主の教育水準:子供の年齢別
  • 子供がいる/いない家庭における技術の採用率
  • 子供がいる/といない家庭の所有データ

スマートホーム製品

  • スマートホームデバイスの所有
  • 主なデバイスの所有:子供の年齢別
  • デバイスの所有:回答者の年齢別
  • 主なデバイスの所有:世帯所得別
  • デバイスの所有:住宅サイズ別
  • スマートホームデバイスのネットプロモータースコア(NPS):子供の在宅による

スマートホーム購入を促進する要因

  • スマートホームデバイスの購入に影響するメリット
  • スマートホームデバイスの購入に影響するメリット:子供の在宅による
  • スマートホームデバイスの購入の信頼度:子供の在宅による
  • スマートホームデバイスの購入プロセス
  • スマートホームデバイスの購入プロセス:子供の在宅による
  • スマートホームデバイスを購入する意向の高さ:年齢別
  • スマートホームデバイスを購入する意向の高さ:子供の在宅による

CEおよびエンターテインメントサービス

  • 家庭用ビデオサービスの浸透:子供の人数別
  • BB HHあたりのCE /コンピューティング/モバイル/スマートスピーカーデバイスの平均所有数
  • コンピューティング/モバイルデバイスの所有:子供の人数別
  • オーディオ/新興デバイスの所有:子供の人数別
  • オーディオ/新興デバイスの所有:子供の年齢別
  • 家庭用電化製品の最近の購入と購入意思:子供の人数別
  • 家電製品の購入意思:主な要因別
  • 子供がいる過程で購入されたデバイスのトップ5
  • 購入する意向のデバイス:子供の在宅による
  • 消費者態度:子供の人数別
  • 消費者態度:子供の年齢別

データセキュリティ製品、サービス、および懸念

  • 採用した主なデータセキュリティサービス
  • スマートホームデバイスへの不正アクセスの影響を受ける子供への懸念
  • 保護者向けWebサイト/モバイルアプリの使用例:子供の年齢別
  • セグメントの支出:子供の人数別
  • ハッキング防止デバイスを購入する動向と意欲
  • データセキュリティサービスの採用
  • データセキュリティサービスの採用:子供の在宅による

ホームセキュリティシステム

  • ホームセキュリティシステムの所有
  • ホームセキュリティシステムの所有:専門サービスとセルフモニターサービス
  • 専門モニタリングサービスのサブスクリプション
  • 住宅のセキュリティへの懸念
  • セキュリティシステムの所有:年齢別
  • セキュリティシステムの所有:世帯所得別
  • セキュリティシステムの所有:子供の年齢別
  • インタラクティブセキュリティシステムの所有:子供の在宅による
  • セキュリティシステム購入の促進要因:子供の在宅による
  • セキュリティシステム機能への関心の高さ:子供の在宅による

保護者によるデジタルツールの使用

  • 保護者向けウェブサイト/モバイルアプリの使用例
  • 保護者向けWebサイト/モバイルアプリの使用例トップ7:保護者の教育水準別
  • Webサイト/モバイルアプリの使用例トップ7:保護者の年齢別
  • 保護者向けWebサイト/モバイルアプリの使用例トップ7:居住地域別

COVID-19の影響

  • COVID-19による全体的な経済への影響
  • COVID-19による雇用状況への影響
  • COVID-19による消費者の懸念
  • 子供がいる世帯に対するCOVID-19の影響
  • 少なくとも1つの家電製品を購入する意向
  • 主な要因別の家電製品の購入意向

付録

目次

SYNOPSIS:

Only 30% of US households have children at home, but these households pack a punch in terms of opinion power and money spent on electronics and home services. Households with children are technology thought leaders and market influencers. They provide the viewing and product recommendations to the general population. This consumer research examines this key segment, their desires and attitudes, current ownership rates, and planned purchases, as well as the personal and economic impact of COVID-19.

ANALYST INSIGHT:

"Households with children are technology thought leaders and market influencers. They provide the viewing and recommending experiences for new products to other buyers. Their assessments, of specific brands and product types, guide the overall marketplace." - Jennifer Kent, Senior Director, Parks Associates.

Table of Contents

Key Questions Answered

Survey Methodology

Survey Methodology for Q1 2020

COVID-19 and Survey Timeline

Defining Heads of Broadband Households

Definitions and Abbreviations

Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Households with Children: A Dominant Buying Group
  • Key Findings and Market Impact

Broadband Households with Children at Home

  • Market Size of Households with Children and Age of Child (Q1/20)
  • Age Distribution For Heads of Households by Age of Children (Q4/19)
  • Income Breakdown by Number of Children (Q1/20)
  • Household Income by Age of Children (Q4/19)
  • Presence of Spouse/Partner by Age of Children (Q4/19)
  • Educational Level of Heads of Households by Age of Children (Q4/19)
  • Technology Adoption in Households with/without Children (4Q/19)
  • Ownership Data for Households with and without Children at Home

Smart Home Products

  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2019)
  • Selected Device Ownership by Age of Children (Q4/19)
  • Device Ownership by Age of Respondents (Q4/19)
  • Selected Device Ownership by Household Income (Q4/19)
  • Device Ownership by Size of Residence (Q4/19)
  • Net Promoter Score (NPS) of Smart Home Devices by Children at Home (Q4/19)

Smart Home Purchase Drivers

  • Benefits Influencing Smart Home Device Purchases
  • Benefits Influencing Smart Home Device Purchases By Children at Home
  • Smart Home Device Purchase Confidence By Children at Home (Q4/19)
  • Purchase Process of Smart Home Device (Q4/19)
  • Smart Home Device Purchase Process by Children at Home (Q4/19)
  • High Intention to Purchase Smart Home Devices by Age (Q4/19)
  • High Intention to Purchase Smart Home Devices by Children at Home (Q4/19)

CE and Entertainment Services

  • Home Video Service Penetration by Numbers of Children (Q1/20)
  • Total Average Number of CE/Computing/Mobile/Smart Speaker Devices Owned Per BB HH (Q1/20)
  • Computing/Mobile Device Ownership by Number of Children (Q1/20)
  • Audio/Emerging Device Ownership by Number of Children (Q1/20)
  • Audio/Emerging Device Ownership by Age of Children (Q1/20)
  • Consumer Electronic Device Recent Purchases and Purchase Intention by Number of Children (Q1/20)
  • Consumer Electronic Product Purchase Intention by Key Factors (Q1/20)
  • Top 5 Most Devices Purchased in Year 2019 by # of Children at Home (Q1/20)
  • Devices Intended to Purchase by Children at Home (Q1/20)
  • Consumer Attitudes by Number of Children (Q1/20)
  • Consumer Attitudes by Age of Children (Q1/20)

Data Security Products, Services, and Concerns

  • Top Data Security Services Adopted According to Number of Children (Q4/19)
  • Concern about Children Being Impacted by Unauthorized Access to Smart Home Device (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Age of Children (Q4/19)
  • Spending Segments by Number of Children (Q4/19)
  • Preference and Willingness to Pay More for a Hack-proof Device Among Intenders (Q4/19)
  • Adoption of Data Security Services (Q4/19)
  • Adoption of Data Security Services by Children at Home (Q4/19)

Home Security Systems

  • Home Security System Ownership (2014 - 2019)
  • Home Security System Ownership: Professional vs. Self-Monitored Services (Q4/19)
  • Professional Monitoring Service Subscription (2014 - 2019)
  • Concern for Residential Security by Children at Home (Q4/19)
  • Security System Ownership by Age (Q4/19)
  • Security System Ownership by Household Income (Q4/19)
  • Security System Ownership by Age of Children (Q4/19)
  • Ownership of Interactive Security System by Children at Home (Q4/19)
  • Security System Purchase Drivers by Children at Home (Q4/19)
  • High Interest in Security System Features by Children at Home (Q4/19)

Use of Digital Tools by Parents

  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents (Q4/19)
  • Top 7 Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Education Level (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Education Level, Cont. (Q4/19)
  • Top 7 Use Cases of Websites/Mobile Apps by Parents' Age (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Age, Cont. (Q4/19)
  • Top 7 Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Area of Residence (Q4/19)
  • Use Cases of Websites/Mobile Apps for Parents by Area of Residence, Cont. (Q4/19)

Impact of COVID-19

  • Overall Economic Impact of COVID-19 (Late March 2020)
  • Impact of COVID-19 on Employment Status (Late March 2020)
  • Consumer Concerns Due to COVID-19 (Late March 2020)
  • Impact of COVID-19 on Households with Children (Q1/20)
  • Intention to Purchase At Least One Consumer Electronics Device
  • Consumer Electronic Product Purchase Intention by Key Factors (Q1/20)

Appendix