特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スマート大型家電:導入と選好

Smart Major Appliances - Adoption and Preferences

発行 Parks Associates 商品コード 933284
出版日 ページ情報 英文 59 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.57円で換算しております。
スマート大型家電:導入と選好 Smart Major Appliances - Adoption and Preferences
出版日: 2020年06月30日 ページ情報: 英文 59 Slides
概要

スマート家電市場が勢いを増すにつれ、より多くのメーカーが市場に参入し始め、競争が激化しています。従来型の企業であるMaytagとシャープも、2019年に市場に参入しました。2019年後半には、Amazonがスマート電子レンジとスマートオーブンで市場に参入しました。消費者にアピールするデバイスと機能を理解し、競争上の優位性を推進することが重要になります。

当レポートでは、成長するスマート家電市場について調査分析し、主要なアプライアンスメーカーの製品、機能セット、マーケティング戦略について、体系的な情報を提供しています。

目次

回答済みの主な質問

調査手法

エグゼクティブサマリー

家電の所有

  • スマート家電の導入
  • スマート家電の導入:人口統計別
  • スマート家電の導入:住宅要因別
  • スマートホームデバイスの所有
  • 世帯あたりのスマートホームデバイス平均所有数

家電の購入と設置

  • スマート大型家電の購入
  • スマート大型家電の購入:人口統計別
  • スマート大型家電の購入:住宅要因別
  • スマート大型家電の購入:ライフイベント別
  • スマート大型家電全体:チャネル購入場所
  • スマート大型家電:チャネル購入場所
  • スマート大型家電全体:購入の理由
  • スマート家電:交換サイクル
  • スマート大型家電の購入に影響するメリット
  • スマート家電の購入を促進する要因
  • スマート大型家電の購入きっかけ
  • スマート家電の購入プロセス全体
  • スマート大型家電の購入プロセス
  • スマート家電全体の購入タイムライン
  • スマート家電:購入タイムライン
  • スマート家電の設置
  • スマート大型家電:設置方法

ユーザーエクスペリエンス

  • スマート大型家電:スマート機能の使用頻度
  • スマート家電の信頼性の高さ
  • スマート大型家電:使いやすさ
  • スマートホーム家電:ネットプロモータースコア
  • スマート家電で経験した問題

購入意思

  • スマート大型家電全体の購入意思:スマートホームデバイスの所有別
  • スマート家電の購入意思:スマートホームデバイスの所有別
  • スマート家電全体の購入意思:人口統計別
  • スマート家電全体の購入意思:住宅要因別
  • スマート大型家電の推奨される購入チャネル
  • スマート家電:推奨される購入チャネル
  • スマート大型家電を購入しない理由

機能の選好

  • スマート冷蔵庫機能の魅力
  • スマートオーブンまたはレンジ/クックトップ機能の魅力
  • スマート洗濯機または乾燥機の機能の魅力

付録

目次

SYNOPSIS:

Adding connectivity to major appliances enables a host of new use cases, from remote management capabilities and maintenance insights to inventory management and consumables reordering. This consumer research evaluates the growing smart appliances market, including interest in and appeal of offerings from leading appliance manufacturers, feature sets, and marketing strategies.

ANALYST INSIGHT:

"As the smart appliance market gains traction, more manufacturers are starting to enter the space, increasing competition. Traditional players Maytag and Sharp both entered the market in 2019. In late 2019, tech giant Amazon entered the space with a smart microwave and smart oven. As market competition for smart appliances heats up, it will be important to understand, which devices and features appeal to consumers and can drive competitive advantage." - Patrice Samuels , Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Key Questions Answered

Survey Methodology

Executive Summary

  • Industry Insight

Appliance Ownership

  • Smart Appliances Adoption (Q4/19)
  • Adoption of Smart Appliances by Demographics (Q4/19)
  • Adoption of Smart Appliances by Housing Factors (Q4/19)
  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2019)
  • Average Smart Home Device Owned Per Owing Household (2016 - 2019)

Appliance Purchases and Installation

  • Smart Major Appliance Purchases (Q4/19)
  • Purchase of Smart Major Appliances by Demographics (Q4/19)
  • Purchase of Smart Major Appliances by Housing Factors (Q4/19)
  • Purchase of Smart Major Appliances by Life Events (Q4/19)
  • Overall Smart Major Appliances: Channel Purchase Location (Q4/19)
  • Smart Major Appliances: Channel Purchase Location (Q4/19)
  • Overall Smart Major Appliances: Reason for Purchase (Q4/19)
  • Smart Appliances: Replacement Cycle (Q4/19)
  • Benefits Influencing Smart Major Appliance Purchases (Q4/19)
  • Factors Driving Smart Appliance Purchases (Q4/19)
  • Trigger for Purchasing Smart Major Appliances (Q4/19)
  • Trigger for Purchasing Smart Major Appliances (Q4/19)
  • Overall Purchase Process of Smart Appliances (Q2/20)
  • Purchase Process of Smart Major Appliances (Q4/19)
  • Overall Smart Appliance Purchase Timeline (Q4/19)
  • Smart Appliances: Purchase Timeline (Q4/19)
  • Smart Appliances Installation (Q4/19)
  • Smart Major Appliances: Installation Methods (Q4/19)

User Experience

  • Smart Major Appliances: Frequency of Using Smart Features (Q4/19)
  • High Reliability of Smart Appliances (Q4/19)
  • Smart Major Appliances: High Ease of Use (Q4/19)
  • Smart Home Appliances: Net Promoter Score (Q4/19)
  • Problems Experienced with Smart Appliances (Q4/19)

Purchase Intentions

  • Overall Smart Major Appliance Purchase Intention by Smart Home Device Ownership (Q4/19)
  • Smart Appliances Purchase Intention by Smart Home Device Ownership (Q4/19)
  • Overall Smart Appliances Purchase Intention by Demographics (Q4/19)
  • Overall Smart Appliances Purchase Intention by Housing Factors (Q4/19)
  • Preferred Purchase Channel for Smart Major Appliance (Q4/19)
  • Smart Appliances: Preferred Purchase Channels (Q4/19)
  • Reasons for Not Purchasing Smart Major Appliances (Q4/19)

Feature Preferences

  • Appeal of Smart Refrigerator Features (Q4/19)
  • Appeal of Smart Oven or Range/Cooktop Features (Q4/19)
  • Appeal of Smart Washer or Dryer Features (Q4/19)

Appendix