表紙:新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) :消費者行動と支出に対する影響
市場調査レポート
商品コード
932112

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) :消費者行動と支出に対する影響

COVID-19: Impact on Consumer Behavior and Spending - March

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 45 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=114.82円
新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) :消費者行動と支出に対する影響
出版日: 2020年04月13日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

現在、18歳未満の子供がいる世帯の半数以上が、学校ではなく自宅に子供を抱えており、米国のブロードバンド世帯の3分の1以上で、1人以上がテレワークで働いています。米国の消費者が、家庭用IT・ブロードバンド接続にこれほどまで依存することは、これまでになかったことです。

当レポートでは、米国の消費者による新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) への対応方法について調査分析し、世代間の違い、ソーシャルディスタンスについても、体系的な情報を提供しています。

目次

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) に対する消費者向け市場調査

エグゼクティブサマリー

COVID-19に対する消費者の反応

  • 消費者行動に対するCOVID-19の影響
  • 自粛中の米国のブロードバンド世帯数:経済地域別
  • 消費者行動に対する影響:世代別
  • COVID-19患者との関係
  • 引っ越しの可能性
  • COVID-19による消費者の懸念
  • COVID-19による消費者の考え方の変化:影響を受ける消費者別
  • COVID-19による消費者の考え方の変化:年齢層別
  • 消費者の発言との一致に対する傾向

市場原理・製品購入に対する影響

  • 雇用状況に対するCOVID-19の影響
  • 失業率:世帯収入別
  • COVID-19パンデミックによる失業:世帯員別
  • 1台以上のCE製品を購入する意向
  • 将来の購入意向 - 最も求められるCEデバイス
  • CE製品の購入意向:主な要因別

サービスのサブスクリプション・利用に対する影響

  • サービスの利用に対するCOVID-19の影響
  • 有料TV・OTTサービスのサブスクリプション
  • プロフェッショナルモニタリングサービスのサブスクリプション
  • サービスプロバイダーのネットプロモータースコア

ストリーミングビデオサービスに対する影響

  • OTTサービスの利用:ビジネスモデル別
  • 新しいOTTサービスのサブスクライバー
  • OTTサービスのトライアル
  • OTTサービスのネットプロモータースコア
目次

SYNOPSIS:

The landmark research provides insight into how consumers are responding to COVID-19 including the impact to market fundamentals and product purchases, impact to service subscriptions and usage, and impact to streaming video services. The research also highlights generational differences as well as social distancing measures by consumer segment.

ANALYST INSIGHT:

“Over half of households with children under the age of 18 now have their children at home instead of at school, and over one-third of US broadband households now have at least one household member working remotely. Never before have US consumers relied so heavily upon household technology and upon their home broadband connections in order to go about their daily lives.” - Kristen Hanich, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Quantified Consumer: COVID-19 Market Impact Studies

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Consumer Responses to COVID-19

  • Impact of COVID-19 on Consumer Behaviors (Q1/20)
  • US Broadband Households in Self-quarantine by Economic Region
  • Impact on Consumer Behaviors by Generation (Q1/20)
  • Relationship with COVID-19 Patients (Q1/20)
  • Likelihood of Moving (2015 - 2020)
  • Consumer Concerns Due to COVID-19 (Q1/20)
  • Changing Consumer Attitudes Due to COVID-19 by Impacted Consumers (Q1/20)
  • Changing Consumer Attitudes Due to COVID-19 by Age Group (Q1/20)
  • Trends on Agreement with Consumer Attitudinal Statements (2019 - 2020)

Impact to Market Fundamentals & Product Purchases

  • Impact of COVID-19 on Employment Status (Q1/20)
  • Unemployment Rate by Household Income (Q1/20)
  • Loss of Employment by Household Member due to COVID-19 Pandemic
  • Intention to Purchase At Least One Consumer Electronics Device
  • Future Purchase Intention - Most Desired CE Devices (2015 - 2020)
  • Consumer Electronic Product Purchase Intention by Key Factors (Q1/20)

Impact to Service Subscriptions & Usage

  • Impact of COVID-19 on Service Usage (Q1/20)
  • Pay-TV and OTT Service Subscriptions (2012 - 2020)
  • Professional Monitoring Service Subscription (2014 - 2020)
  • Service Provider Net Promoter Score (2018 - 2020)

Impact to Streaming Video Services

  • OTT Service Use by Business Model (2018 - 2020)
  • New OTT Service Subscribers (Q1/20)
  • OTT Service Trials (2017 - 2020)
  • Net Promoter Score of OTT Service (2019 - 2020)