株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スマートエネルギーソリューションに対する消費者の需要

Consumer Demand for Smart Energy Solutions

発行 Parks Associates 商品コード 925573
出版日 ページ情報 英文 93 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.54円で換算しております。
スマートエネルギーソリューションに対する消費者の需要 Consumer Demand for Smart Energy Solutions
出版日: 2020年03月31日 ページ情報: 英文 93 Slides
概要

スマートホームは、消費者とエネルギーサービス提供会社が、家全体のエネルギー消費を理解かつ管理することを可能にするコネクティビティを提供します。太陽光発電、貯蔵、電気自動車 (EV) の導入がスマートホームとともに成長するにつれ、ユーティリティは、デバイスのオペレーションをグリッドのニーズに合わせる機会を得ます。

当レポートでは、エネルギーマネジメント製品やサービスにおける消費者の関心について調査分析し、エネルギー効率ソリューションの機能・価格感応性・インセンティブなどについて、体系的な情報を提供しています。

目次

消費者アナリティクス:ホームエネルギーマネジメント

エグゼクティブサマリー

エネルギーセグメント

  • 過去12ヶ月間に実施された省エネルギー行動
  • 省エネルギー行動
  • 省エネルギー行動セグメント
  • 人口統計の内訳:省エネルギーセグメント別
  • 住宅要因の内訳:エネルギーセグメント別
  • ライフスタイルの考え方:省エネルギーセグメント別
  • 電力の月間平均支出:省エネルギーセグメント別

エネルギープログラムとツール

  • 提供されるエネルギープログラムに精通している
  • 提供されるエネルギープログラムに精通している:省エネルギーセグメント別
  • 電力供給会社が提供するエネルギープログラム
  • エネルギープログラムへの参加
  • 電力供給会社が提供するエネルギープログラムの導入
  • エネルギープログラムへの参加:人口統計別
  • エネルギープログラムへの参加:住宅要因別
  • 最も重要なエネルギーマネジメント機能
  • 最も重要なエネルギーマネジメントツール:エネルギーセグメント別

デマンドレスポンス

  • ピーク時にスマートエネルギー製品を調整する意欲
  • メーカー/ユーティリティがピーク時にスマートエネルギー製品を調整できる意欲
  • メーカー/ユーティリティがピーク時にスマートエネルギー製品を調整できる意欲:製品所有別
  • メーカー/ユーティリティがピーク時にスマートエネルギー製品を調整できる意欲:人口統計別
  • メーカー/ユーティリティがピーク時にスマートエネルギー製品を調整できる意欲:住宅要因別
  • 負荷制御プログラムに参加しない理由
  • 電力供給会社が省エネルギー調整を行えるようになる可能性が高い
  • 電力供給会社が省エネルギー調整を行えるようになる可能性が高い:人口統計別
  • 電力供給会社が省エネルギー調整を行えるようになる可能性が高い:住宅要因別
  • 電力供給会社が省エネルギー調整を行えるようになる可能性が高い:セグメント別

分散型発電・貯蔵

  • 精通しているエネルギーデバイスに精通している
  • エネルギー効率の良い装置/車両の所有
  • エネルギー効率の良い装置/車両の所有:地域別
  • エネルギー効率の良い装置/車両の購入意思
  • 分散型エネルギー・EVの購入意思が高い:人口統計別
  • 分散型エネルギー・EVの購入意思が高い:住宅要因別
  • 分散型エネルギー:支払の選好
  • 分散型エネルギー:購入チャネルの選好
  • 蓄電池付きソーラーパネル使用の重要性
  • 蓄電池付きソーラーパネル使用の重要性が高い:人口統計別
  • 蓄電池付きソーラーパネル使用の重要性が高い:住宅要因別
  • ソーラーパネルの購入促進要因
  • ソーラーパネルの購入促進要因:人口統計別
  • ソーラーパネルの購入促進要因:住宅要因別
  • ソーラーパネルを購入する可能性が高い:月間節約別
  • ソーラーパネルを購入する可能性が高い:人口統計別
  • ソーラーパネルを購入する可能性が高い:住宅要因別
  • 電気自動車 (EV) の購入促進要因
  • 電気自動車 (EV) の購入促進要因:人口統計別
  • 電気自動車 (EV) の購入促進要因:住宅要因別
  • 太陽エネルギーを利用したコミュニティでの生活に関する合意
  • 太陽エネルギーを利用したコミュニティでの生活に関する合意:人口統計別

スマートエネルギー製品

  • スマートサーモスタットの所有
  • スマートサーモスタットの所有:エネルギーセグメント別
  • スマートサーモスタットの購入
  • スマートサーモスタット:購入意思が高い
  • スマートサーモスタットの購入意思が高い:エネルギーセグメント別
  • スマート照明/パワーデバイスの所有
  • スマート照明/パワーデバイスの所有:エネルギーセグメント別
  • スマート照明デバイスの購入
  • スマート照明デバイス:購入意思が高い
  • スマート照明デバイスの購入意思が高い:エネルギーセグメント別
  • スマートアプライアンス:所有と購入率
  • スマートアプライアンスの所有:エネルギーセグメント別
  • スマートアプライアンス:購入意思が高い
  • スマートアプライアンスの購入意思が高い:エネルギーセグメント別

スマート製品 - エネルギーマネジメント機能の重要性

  • スマートサーモスタットの購入に影響を与える機能
  • エネルギー監視サービスに対する支払の可能性
  • スマート照明デバイスの購入に影響を与える機能
  • スマートプラグ/アダプターモジュールに対する重要な購入促進要因
  • スマート冷蔵庫の最も魅力的な機能
  • スマートオーブン/クックトップの最も魅力的な機能
  • スマート洗濯機/乾燥機の最も魅力的な機能

付録

目次

SYNOPSIS:

The smart home provides connectivity that allows consumers and energy service providers to understand and manage energy consumption throughout the home. As adoption of solar, storage, and electric vehicles grows alongside the smart home, utilities have the opportunity to align operation of these devices to the needs of the grid. This research provides insights on consumer interest in energy management products and services, including features, price sensitivity, and incentives for energy-efficiency solutions.

ANALYST INSIGHT:

“As utilities and smart home device manufacturers seek to drive consumer adoption of energy-related smart home products, it is important to understand the types of energy management features that will help drive purchases. Consumer segmentation provides insight into what energy management programs and services are appealing and what incentives will drive greater consumer participation.” - Patrice Samuels, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: Home Energy Management

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations
  • Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Energy Segments

  • Energy-Saving Actions Taken Over the Past 12 Months (Q4/19)
  • Energy-Saving Actions (2014 - 2019)
  • Energy-Saving Action Segments (2018 - 2019)
  • Demographic Breakdown by Energy-Saving Segments (Q4/19)
  • Housing Factors Breakdown by Energy Segments (Q4/19)
  • Lifestyle Attitudes by Energy-Saving Segments (Q4/19)
  • Average Monthly Expenditure on Electricity by Energy-Saving Segments (Q4/19)

Energy Programs and Tools

  • High Familiarity with Energy Programs Offered (2015 - 2019)
  • High Familiarity with Energy Programs Offered by Energy-Saving Segments (Q4/19)
  • Energy Programs Offered by Electricity Provider (2018 - 2019)
  • Participation in Energy Programs (2018 - 2019)
  • Adoption of Energy Programs When Offered by Electricity Provider (Q4/19)
  • Participation in Energy Programs by Demographics (Q4/19)
  • Participation in Energy Programs by Housing Factors (Q4/19)
  • Most Valuable Energy Management Features (2016 - 2019)
  • Most Valuable Energy Management Tool by Energy Segments (Q4/19)

Demand Response

  • Willingness to Adjust Smart Energy Products During Peak Periods
  • Willingness to Allow Manufacturers/Utility to Adjust Smart Energy Products During Peak Periods (2018 - 2019)
  • Willingness to Allow Manufacturers/Utility to Adjust Smart Energy Products by Product Ownership (Q4/19)
  • Willingness to Allow Manufacturers/Utility to Adjust Smart Energy Products by Demographics (Q4/19)
  • Willingness to Allow Manufacturer/Utility to Adjust Home Devices by Housing Factors (Q4/19)
  • Reasons For Not Participating in Load Control Programs (2018 - 2019)
  • High Likelihood of Allowing Electricity Providers to Make Energy-Saving Adjustments (Q4/19)
  • High Likelihood of Allowing Electricity Provider to Make Energy-Saving Adjustments by Demographics (Q4/19)
  • High Likelihood of Allowing Electricity Provider to Make Energy-Saving Adjustments by Housing Factors (Q4/19)
  • Likelihood of Allowing Electricity Providers to Make Energy-Saving Adjustments by Segments (Q4/19)

Distributed Generation and Storage

  • High Familiarity of Energy Devices (2017 - 2019)
  • Energy Efficient Equipment or Vehicle Ownership (2013 - 2019)
  • Energy Efficient Equipment or Vehicle Ownership by Region (Q4/19)
  • Purchase Intention of Energy Efficient Equipment or Vehicle (2014 - 2019)
  • High Purchase Intenders of Distributed Energy and EVs by Demographics (Q4/19)
  • High Purchase Intenders of Distributed Energy and EVs by Housing Factors (Q4/19)
  • Distributed Energy: Payment Preference (Q4/19)
  • Distributed Energy: Purchase Channel Preference (Q4/19)
  • Importance of Using Solar Panels with Battery Storage (Q4/19)
  • High Importance of Using Solar Panels with Storage by Demographics (Q4/19)
  • High Importance of Using Solar Panels with Storage by Housing Factors (Q4/19)
  • Purchase Drivers of Solar Panels (Q4/19)
  • Purchase Drivers of Solar Panels by Demographics (Q4/19)
  • Purchase Drivers of Solar Panels by Housing Factors (Q4/19)
  • High Likelihood of Purchasing Solar Panels by Monthly Savings (Q4/19)
  • High Likelihood of Purchasing Solar Panels by Demographics (Q4/19)
  • High Likelihood of Purchasing Solar Panels by Housing Factors (Q4/19)
  • Purchase Drivers of Electric Vehicle (Q4/19)
  • Purchase Drivers of Electric Vehicle by Demographics (Q4/19)
  • Purchase Drivers of Electric Vehicle by Housing Factors (Q4/19)
  • Agreement on Living in a Community Powered by Solar Energy (Q4/19)
  • Agreement on Living in a Community Powered by Solar Energy by Demographics (Q4/19)

Smart Energy Products

  • Smart Thermostat Ownership (2014 - 2019)
  • Smart Thermostat Ownership by Energy Segments (Q4/19)
  • Smart Thermostat Purchases (2014 - 2019)
  • Smart Thermostat: High Purchase Intention (2014 - 2019)
  • High Intention to Purchase a Smart Thermostat by Energy Segments (Q4/19)
  • Smart Lighting/Power Devices Ownership (2014 - 2019)
  • Smart Lighting/Power Devices Ownership by Energy Segments (Q4/19)
  • Smart Lighting Device Purchases (2014 - 2019)
  • Smart Lighting Devices: High Purchase Intention (2014 - 2019)
  • High Intention to Purchase a Smart Lighting Device by Energy Segments (Q4/19)
  • Smart Appliances: Ownership and Purchase Rates (Q4/19)
  • Smart Appliances Ownership by Energy Segments (Q4/19)
  • Smart Appliances: High Purchase Intention (Q4/19)
  • High Intention to Purchase a Smart Appliance by Energy Segments (Q4/19)

Smart Products - Importance of Energy Management Features

  • Features Influencing Purchase of Smart Thermostat (Q4/19)
  • Likelihood of Paying for Energy Monitoring Service (Q4/19)
  • Features Influencing Purchase of Smart Lighting Device (Q4/19)
  • Important Purchase Drivers for Smart Plug/Adapter Module (Q4/19)
  • Most Appealing Features of Smart Refrigerator (Q4/19)
  • Most Appealing Features of Smart Oven/Cooktop (Q4/19)
  • Most Appealing Features of Smart Washer/Dryer (Q4/19)

Appendix