株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

ユーザーインターフェース (UI) の選好とコンテンツディスカバリー

UI Preferences and Content Discovery

発行 Parks Associates 商品コード 913336
出版日 ページ情報 英文 56 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.53円で換算しております。
Back to Top
ユーザーインターフェース (UI) の選好とコンテンツディスカバリー UI Preferences and Content Discovery
出版日: 2019年10月07日 ページ情報: 英文 56 Slides
概要

当レポートでは、ユーザーインターフェース (UI) の新しいオプションとコンテンツディスカバリーに関する消費者の選好について検証し、新しいイノベーションへの関心、機会や障壁について、体系的な情報を提供しています。

ストリーミングメディアプレーヤー (SMP) ・スマートTVのユーザーインターフェース (UI)

  • CE購入に関する重要な検討事項
  • SMPの評価:ブランド別
  • ユーザーエクスペリエンス:SMP vs. スマートTV
  • SMP vs. スマートTV:UIのナビゲートに最適なデバイス
  • SMP vs. スマートTV:魅力的なUIに最適なデバイス
  • SMP vs. スマートTV:コンテンツ検索に最適なデバイス
  • SMP vs. スマートTV:リモートコントロールに最適なデバイス

OTTサービス・ユーザー評価に対するUIの重要性

  • ビデオサービス機能に対する考え方
  • ビデオサービスの評価指数:プロバイダー別
  • OTTサービス推奨の理由
  • OTTビデオサービスを推奨する理由:サービス別
  • OTTビデオサービスをキャンセルする理由
  • OTTサービスをキャンセル、見たい番組を見つけるのが難しい:サービス別
  • 無料のOTTビデオサービスを利用する理由

ビデオサービス加入者間におけるコンテンツディスカバリープロセス

  • コンテンツディスカバリープロセスの第1段階
  • コンテンツディスカバリープロセスの第1段階:年齢別
  • コンテンツディスカバリープロセスの第1段階:ビデオサービス別
  • ビデオサービス利用に対する考え方
  • 検索プロセスの評価指数:プロバイダー別
  • 検索プロセスの評価指数:第1段階別
  • 第1段階としてブラウジングしているユーザーの第2段階
  • 第1段階として番組を検索しているユーザーの第2段階
  • 第1段階として推奨を検討しているユーザーの第2段階

ビデオエンターテインメントデバイスの音声アシスタント・コントロール

  • 音声アシスタント:月間利用
  • 音声アシスタントユーザーにおけるエンターテインメントデバイスのコントロール
  • スマートスピーカー/ディスプレイ所有者におけるストリーミングビデオデバイスの所有
  • エンターテインメントデバイスをコントロールするスマートスピーカー/ディスプレイ所有者:ブランド別
  • 音声コントロールに必要なデバイス上位ランキング
  • 音声コントロールに必要なスマートTV上位ランキング:スマートTVブランド別
  • 音声コントロール用のエンターテインメントアクティビティ上位ランキング

統合音声コントロール付きエンターテインメントプラットフォーム

  • 統合音声機能付きスマートTVの割合:ブランド別
  • 音声リモート付きSMPユーザー
  • TV購入に関する検討事項上位ランキング
目次

Presenting content to consumers is the first step in monetization. As technologies and entertainment services change, consumers find content and select entertainment in new ways. This study examines consumer preferences related to new UI options and the ways that consumers find, and want to find, entertainment content. The study explores preferences by owners of various in-home devices and examines interest in new innovations such as smart speakers, personal assistants, and voice interaction. This study reveals opportunities and barriers to adoption of new user interface innovations.

image1

Table of Contents

User Interfaces on Streaming Media Players and Smart TVs

  • Important CE Purchase Considerations (Q1/19)
  • SMP Ratings by Brand (Q1/19)
  • User Experience: Streaming Media Players vs. Smart TVs (Q1/19)
  • SMP vs. Smart TV: Better Device for Navigating UI (Q1/19)
  • SMP vs. Smart TV: Better Device for Attractive UI (Q1/19)
  • SMP vs. Smart TV: Better Device for Content Search (Q1/19)
  • SMP vs. Smart TV: Better Device for Remote Control (Q1/19)

Importance of UIs for OTT Services & User Ratings

  • Attitudes Towards Video Service Features (Q1/19)
  • Indexed Rating of Video Services by Provider (Q1/19)
  • Reasons for OTT Service Recommendation (Q1/19)
  • Reasons for Recommending OTT Video Service by Service (Q1/19)
  • Reasons for Cancelling OTT Video Service (Q1/19)
  • OTT Service Cancellation Due to Difficulty of Finding Good Programs to Watch, by Service (Q1/19)
  • Reasons for Using Free OTT Video Services (Q1/19)

The Content Discovery Process Among Video Service Subscribers

  • 1st Step in Content Discovery Process (1/19)
  • 1st Step in Content Discovery Process by Age (1/19)
  • 1st Step in Content Discovery Process by Video Services (1/19)
  • Attitude Towards Use of Video Services (Q1/19)
  • Indexed Rating of Search Process by Provider (Q1/19)
  • Indexed Rating of Search Process by First Step (Q1/19)
  • 2nd Step Among those Generally Browsing as their 1st Step (1/19)
  • 2nd Step Among those Searching for Program as their 1st Step (1/19)
  • 2nd Step Among those Considering Recommendations as their 1st Step (1/19)

Voice Assistants & Control of Video Entertainment Devices

  • Voice Assistants: Monthly Usage (Q1/19)
  • Entertainment Device Control Among Voice Assistant Users (Q1/19)
  • Ownership of Streaming Video Devices Among Smart Speaker/Display Owners (Q1/19)
  • Smart Speaker/Display Users Controlling Entertainment Devices by Brand (Q1/19)
  • Top Ranked Devices Desires to Control via Voice (Q1/19)
  • Smart TV Top Ranked Device to Control via Voice by Smart TV Brand (Q1/19)
  • Top Ranked Entertainment Activities to Control via Voice (Q1/19)

Entertainment Platforms with Integrated Voice Control

  • % of Smart TVs with Integrated Voice Capabilities by Brand (Q1/19)
  • Streaming Media Player Users with Voice Remote (Q1/19)
  • Top Ranked TV Purchase Considerations (Q1/19)
Back to Top