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市場調査レポート

広告付きOTT動画サービス:視聴者層と利用傾向

Ad-Supported OTT: Viewers and Use

発行 Parks Associates 商品コード 913331
出版日 ページ情報 英文 63 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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広告付きOTT動画サービス:視聴者層と利用傾向 Ad-Supported OTT: Viewers and Use
出版日: 2019年10月24日 ページ情報: 英文 63 Slides
概要

当レポートでは、世界の広告付きOTT動画サービス市場における、利用者の傾向や各種サービスの利用状況について分析し、全体的な利用傾向や、ユーザーの属性別 (年齢、性別など) およびサービスの形態別 (SVOD (定額制サービス)、AVOD (広告付きサービス)、従来型有料TVほか) の詳細動向、サービスの発見 (ディスカバリー)・利用手段、主な利用促進要因、不正利用 (海賊版など) の傾向、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

市場概要

  • 動画サービスの利用状況
  • 広告付きOTT動画サービスの利用状況
  • 広告付きOTT動画サービス視聴者の利用動向:従来型有料TV/OTT SVOD
  • 広告付きOTT動画サービス視聴者による、動画サービスの利用状況
  • 広告付きOTT動画サービス方式による、動画サービスの利用状況
  • 従来型有料TVの利用状況と、インターネットARPU:広告付きOTT動画サービス利用者の場合
  • 動画サービスの利用状況:年齢別
  • 動画サービスの利用状況:所得別
  • 広告付きOTT動画サービスの内訳:男女別
  • 広告付きOTT動画サービスの内訳:年齢別
  • 広告付きOTT動画サービスの内訳:所得別
  • 広告付きOTT動画サービスの内訳:教育水準別
  • 広告付きOTT動画サービスの内訳:世帯内の子どもの数別
  • サービス満足度:SVOD/AVODサービス
  • 従来型テレビ放送/広告付きOTT動画サービスの利用状況

サービス利用/発見 (ディスカバリー)

  • 広告付きOTT動画サービスの利用状況:サービスの種類別
  • AVOD OTTサービスの利用頻度:個人ユーザーの場合
  • 広告付きOTT動画サービス視聴用の主なデバイス
  • 広告付きOTT動画サービス利用者が多用しているストリーミング・メディアプレイヤー
  • 広告付きOTT動画サービスの「発見」(ディスカバリー)
  • コンテンツ発見の第一段階:サービスの種類別

利用促進につながる諸要因と考え方

  • 広告付きOTT動画サービスを使う理由
  • 事実とクラスター分析
  • 広告付きOTT動画サービスを使う理由
  • 広告付きOTT動画サービスの利用促進要因:6種類の要素
  • 広告付きOTT動画サービス市場の内訳
  • 男女別・セグメント別の内訳
  • 年齢別・セグメント別の内訳
  • 1世帯当たり児童数別・セグメント別の内訳
  • 広告付きOTT動画サービスに対する満足度:分野別
  • 広告付きOTT動画サービスに対する考え方

動画サービスに対する海賊行為

  • オンライン動画/音楽へのアクセスのために取った行動:サービスの種類別
  • 音楽/動画共有サービスや不正コピー利用に関する考え方:サービスの種類別
目次

SYNOPSIS:

AVOD and other ad-supported OTT video services have become an increasingly important part of consumer viewing and content distribution strategies. These offerings provide users with a free option for content and industry players with a business model that goes beyond the limitations of subscription services. This study examines discovery, uptake, and use of leading ad-supported OTT video services and examines characteristics and motivations for consumers that use them.

ANALYST INSIGHT:

“Despite these potential impediments to growth, ad-based OTT services are here to stay. As the purse strings of OTT consumers tighten, there is tremendous opportunity for free ad-based services to thrive.” - Steve Nason, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Market Overview

  • Use of Video Services (Q1/19)
  • Use of Advertising-Based OTT Video Services (2018 - 2019)
  • Use of Traditional Pay-TV vs. OTT SVOD Among Advertising-Based OTT Video Users (Q1/19)
  • Use of Video Services Among Advertising-Based OTT Video Users (Q1/19)
  • Use of Video Services by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Traditional Pay-TV and Internet ARPU Among Advertising-Based OTT Video Users (Q1/19)
  • Use of Video Services by Age (Q1/19)
  • Use of Video Services by Income (Q1/19)
  • Gender Breakdown by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Age Breakdown by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Income Breakdown by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Education Breakdown by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Children in Home by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Service Satisfaction: SVOD vs. AVOD Services (Q1/19)
  • Use of Linear vs. AVOD Advertising-Based OTT Video (Q1/19)

Service Use and Discovery

  • Use of Ad-Based OTT Video Service by Service Type (Q1/19)
  • Frequency of Using AVOD OTT Service by Individual Services (Q1/19)
  • Primary Device by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • Most Used Streaming Media Player Among Advertising-Based OTT Video Users (Q1/19)
  • Discovery of Advertising-Based OTT Video Services (Q1/19)
  • Discovery by Advertising-Based OTT Video Service (Q1/19)
  • 1st Step in Content Discovery Process by Service Type (Q1/19)

Factors and Attitudes Driving Usage

  • Reasons for Using Ad-Based OTT Services (Q1/19)
  • Factor and Cluster Analyses
  • Reasons for Using Ad-Based OTT Services (Q1/19)
  • Six factor groups representing distinct drivers for using ad-based OTT services
  • Advertising-Based OTT Video Service Segments (Q1/19)
  • Gender by Segment (Q1/19)
  • Age by Segment (Q1/19)
  • Children in Home by Segment (Q1/19)
  • Satisfaction with Advertising-Based OTT Video Services by Segment (Q1/19)
  • Attitudes Towards Ad-Based OTT Services (Q1/19)

Video Service Piracy

  • Activities Performed to Access Online Video/Music Programs by Service Type (Q1/19)
  • Attitudes Towards Sharing Music/Video Services or Using Unlicensed Copies by Service Type (Q1/19)
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