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市場調査レポート

現在のテレビ放送

Today's Broadcast TV

発行 Parks Associates 商品コード 913330
出版日 ページ情報 英文 58 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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現在のテレビ放送 Today's Broadcast TV
出版日: 2020年03月20日 ページ情報: 英文 58 Slides
概要

消費者が利用できるオンデマンドオプションの数が増えているため、テレビ放送は今、かつてないほどの圧力に直面しています。新しい傾向は、オンラインと放送による配信を示唆しています。

当レポートでは、テレビ放送の需要について検証し、ライブコンテンツの消費者、テレビの所有者、ライブテレビの視聴者におけるアンテナについて、体系的な情報を提供しています。

目次

消費者アナリティクス:エンターテインメントサービス

エグゼクティブサマリー

テレビ放送の視聴者・選好・習慣

  • 有料TV未加入者におけるテレビ放送
  • テレビ放送コンテンツ視聴:年齢グループ別
  • チャネル/プログラムの推奨タイプ
  • 推奨のテレビ放送コンテンツ
  • 最も好まれるテレビ放送コンテンツ:年齢別
  • 最も好まれるテレビ放送コンテンツ:性別
  • 放送コンテンツの平均ビデオ消費時間:視聴方法別

テレビ放送の視聴方法

  • テレビ放送の視聴方法
  • テレビ放送の視聴方法:年齢別
  • テレビ放送の視聴方法:所得別
  • テレビ放送の視聴方法の数:視聴方法別
  • テレビ放送の視聴方法の共存
  • テレビ放送の取得時間:視聴方法別
  • チャネル/プログラムの推奨タイプ:方法別
  • 最も好まれるテレビ放送コンテンツ:視聴方法別
  • ビデオコンテンツの平均ビデオ消費時間:視聴方法別
  • 対象ソースからのチャネルの平均視聴率
  • 対象ソースからのチャネルの平均視聴率:視聴方法別

アンテナ採用の影響と促進要因

  • テレビコンテンツのソース
  • 平均ビデオ総合消費:プラットフォーム別、アンテナ使用別
  • 有料TV vs. テレビアンテナ使用
  • さまざまな製品・サービスの普及率
  • アンテナ - テレビサービスのみ
  • テレビアンテナ使用:ビデオサービスサブスクリプション別
  • ビデオサービス普及率:テレビアンテナ使用別
  • アンテナユーザー間のテレビ視聴シェア
  • 有料TV、アンテナ、オンラインテレビ使用
  • 有料TVにアンテナと視聴を追加

テレビ放送に対する考え方

  • テレビ放送に対する考え方
  • テレビ放送の満足度
  • コマーシャルの量に対する満足度:年齢別
  • テレビ放送に対する満足度:家庭の子ども別
  • テレビ放送に対する高い満足度:視聴方法別

テレビ放送の視聴で使用されるプラットフォーム

  • オンラインサービスを使用してテレビを視聴:使用SMP別
  • モバイルアプリを使用してテレビ放送コンテンツを視聴:使用スマートフォン別
目次

With the increasing number of on-demand options available for consumers today, broadcast TV is facing more pressure than ever before. Yet new trends suggest that live TV is making a comeback, both online and over the air. This study examines the demand for broadcast TV, including on pay TV, over-the-air, and online. It profiles consumers of live content and ownership of TVs and antennae among live TV viewers. By quantifying the change in live viewership over time, this study shows the shift in live content to online platforms and the role that live TV plays in the lives of connected consumers.

“Content styles and genres grow and change, while business models and transmission technologies evolve and cause disruption, but nothing changes the end consumers' goal: to find video that they want to watch. Secondarily, consumers want to find that content in a manner that is affordable and easy.” - Seth D. Yockey, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: Entertainment Services

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations
  • Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Broadcast TV Viewers, Preferences, and Habits

  • Broadcast TV Among Those Without Pay-TV Subscription (Q3/19)
  • Broadcast TV Content Viewing by Age Group (Q3/19)
  • Preferred Types Of Channels/Programs (Q3/19)
  • Preferred Broadcast TV Content (Q3/19)
  • Most Preferred Broadcast TV Content by Age (Q3/19)
  • Most Preferred Broadcast TV Content by Gender (Q3/19)
  • Total Average Video Consumption Time for Broadcast Content by Method of Viewing (Q3/19)

Method of Viewing Broadcast TV

  • Method of Viewing Broadcast TV (Q3/19)
  • Methods Used for Watching Broadcast TV by Age (Q3/19)
  • Methods Used for Watching Broadcast TV by Income (Q3/19)
  • Number of Methods Used for Watching Broadcast TV by Method of Viewing (Q3/19)
  • Comorbidity of Methods Used for Watching Broadcast TV (Q3/19)
  • Time of Acquiring Broadcast TV by Viewing Method (Q3/19)
  • Preferred Type of Channels/Programs by Method (Q3/19)
  • Most Preferred Broadcast TV Content by Viewing Method (Q3/19)
  • Total Average Video Consumption Time for Video Content by Method of Viewing (Q3/19)
  • Average Viewership of Channels From Mentioned Sources (Q3/19)
  • Average Viewership of Channels From Mentioned Sources by Method of Viewing (Q3/19)

Impact and Drivers of Antenna Adoption

  • Sources of TV Content (Q3/19)
  • Total Average Video Consumption by Platforms & Antenna Use (Q3/19)
  • Pay-TV vs. Antenna Usage on the TV (Q3/19)
  • Penetration of Various Products and Services (2016 - 2019)
  • Antenna - Only TV Service (2013 - 2019)
  • TV Antenna Usage by Video Service Subscription (Q3/19)
  • Video Service Penetration by TV Antenna Use (Q3/19)
  • TV Viewing Share among Antenna Users (Q3/19)
  • Pay TV, Antenna, and Online Usage on the TV (Q3/19)
  • Adding an Antenna and Views on Pay TV (Q3/19)

Attitudes Towards Broadcast TV

  • Attitudes Towards Broadcast TV (Q3/19)
  • Satisfaction with Broadcast TV (Q3/19)
  • Satisfaction with Amount of Commercials by Age (Q3/19)
  • Satisfaction with Broadcast TV by Children in the Home (Q3/19)
  • High Satisfaction with Broadcast TV by Viewing Method (Q3/19)

Platforms Used for Broadcast TV Viewing

  • Use of Online Service to Watch Broadcast TV by SMP Used (Q3/19)
  • Use of Mobile App to Watch Broadcast TV Content by Smartphone Used (Q3/19)