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市場調査レポート

vMVPDサービスに対する採用と消費者の習慣

Adoption and Consumer Habits for vMVPD Services

発行 Parks Associates 商品コード 913328
出版日 ページ情報 英文 65 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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vMVPDサービスに対する採用と消費者の習慣 Adoption and Consumer Habits for vMVPD Services
出版日: 2020年03月20日 ページ情報: 英文 65 Slides
概要

オンライン有料テレビ (vMVPD) サービスは、有料TV産業の進化です。

当レポートでは、オンライン有料TVサービスの成長カテゴリーと、これらのサービスに対する消費者の認識について検証し、サービスの採用率、加入者に関する詳細、サービスに関する使用と考え方などについて、体系的な情報を提供しています。

目次

消費者によるビデオサービスの採用

  • 有料TV・OTTサービスサブスクリプションの普及率
  • 有料TV・OTTサービスサブスクリプション
  • OTTサービスサブスクリプション
  • オンライン有料TVサービスの採用
  • vMVPDサービスサブスクリプション
  • プレミアムチャネルの普及率:有料TVサービス別
  • プレミアムOTTサービスの普及率:有料TVサービス別
  • OTTサービスの使用:有料TVサービス別

有料TVの採用:人口統計別

  • 有料TVサービス加入者の人口統計内訳
  • 有料TVサービス加入者の住宅特性

消費者によるサービス変更

  • 有料TVサービスに対する最近の変更
  • 有料TVサービスに対して行われた変更:有料TVサービスのタイプ別
  • OTTサービストライアルコンバージョン:有料TVサービス別
  • OTTサービスの平均サブスクリプション期間
  • vMVPD・プレミアムOTTサービス:OTTサービスをキャンセルする加入者 (現在の加入者ベースの割合として)
  • vMVPDサービスチャーン:OTTサービスをキャンセルする加入者 (現在の加入者ベースの割合として)
  • OTTサービスキャンセラー (現在の加入者ベースの割合として)

デバイスの使用

  • 最も一般的に使用されるコネクテッドホームエンターテイメントプラットフォーム
  • 最も使用されているコネクテッドビデオデバイス:有料TVサービス別
  • ビデオ用デバイスを使用する加入者の割合:有料TVサービス別
  • オンラインビデオのストリーミングで使用される主要デバイス:有料TVサービス別

消費の選好

  • コネクテッドデバイスへのデジタルアクティビティ:有料TVサービス別
  • チャネル/プログラムで好まれるタイプ:有料TVサービス別
  • 最も楽しんだエンターテインメントアクティビティ:有料TVサービス別

ブロードバンド接続

  • ブロードバンドサービスの加入期間:ブロードバンド速度別
  • ブロードバンドインターネットサービスの速度:有料TVサービス別
  • ブロードバンドサービスの加入期間:有料TVサービス別

考え方と認識

  • 考え方:有料TVサービスの種類別
  • ブロードバンドサービスの考え方:有料TVサービス別
  • ビデオサービスに関する考え方:有料TVサービス別
  • 有料TVサービスの知覚価値の変化:種類別
  • OTTサービス上位5に対する加入者の愛着
  • vMVPDsサービスを辞める意図
  • 有料TVサービスのネットプロモータースコア (NPS) :サービスの種類別
  • OTTサービスのネットプロモータースコア (NPS)
  • 今後12ヶ月に有料TVサービスに加入する可能性

支出とARPU

  • ホームビデオエンターテインメントの月間平均支出
  • スタンドアロン有料TVサービスのARPU:サービスの種類別
目次

Online pay-TV (virtual MVPD) services are an evolution for the pay-TV industry. This study examines the growing category of online pay-TV services and perceptions of these services among consumers. It measures adoption rates of these services and examines details about their subscribers, including demographics, spending, value perception, and usage and attitudes regarding these services. These factors are compared with traditional pay-TV services to reveal the impact of these services on the pay-TV ecosystem.

“In a world where consumers continue turning to online services for their video entertainment needs, it is important for operators to understand what is valued among key target groups. Consumer behaviors shift as the next generation of viewers rises, causing new strategies to form. This research examines consumer habits, perceptions, and expressions regarding vMVPD services and the impact they have within the pay-TV industry.” - Brandon Riney, Researcher, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Adoption of Video Services

  • Pay-TV and OTT Service Subscription Penetration (2011 - 2019)
  • Pay-TV and OTT Service Subscriptions (2014 - 2019)
  • OTT Service Subscriptions (2012 - 2019)
  • Online Pay-TV Service Adoption (2017 - 2019)
  • vMVPD Service Subscription (2016 - 2019)
  • Penetration of Premium Channels by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Premium OTT Service Penetration by Pay-TV Service (Q3/19)
  • OTT Service Use by Pay-TV Service (Q3/19)

Pay TV Adoption by Demographics

  • Demographics Breakdown of Pay-TV Service Subscribers (Q3/19)
  • Housing Characteristics of Pay-TV Service Subscribers (Q3/19)

Service Changes Made by Consumers

  • Recent Change to Pay-TV Service (2018 - 2019)
  • Changes Made to Pay-TV Service by Type of Pay-TV Service (Q3/19)
  • OTT Service Trial Conversions by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Average Subscription Duration of OTT Services (Q3/19)
  • vMVPD and Premium OTT Services: Subscribers Cancelling OTT Service as a % of Current Subscriber Base (Q3/19)
  • vMVPD Service Churn: Subscribers Cancelling OTT Service as a % of Current Subscriber Base (2019)
  • Overall OTT Service Cancellers as % of Current Subscriber Base (2017 - 2019)

Device Usage

  • Most-Commonly Used Connected In-Home Entertainment Platform
  • Most Used Connected Video Device by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Percentage of Subscribers Using Devices for Video by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Primary Devices Used for Streaming Online Videos by Pay-TV Service (Q3/19)

Consumption Preferences

  • Digital Activities on Connected Devices by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Preferred Types Of Channels/Programs by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Most Enjoyed Entertainment Activity by Pay-TV Service (Q3/19)

Broadband Connections

  • Length of Time Subscribing Broadband Service by Broadband Speed (Q3/19)
  • Speed of Broadband Internet Service by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Length of Time Subscribing Broadband Service by Pay-TV Service (Q3/19)

Attitudes & Perceptions

  • Attitudes by Type of Pay-TV Service (Q3/19)
  • Broadband Service Attitudes by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Attitudes Regarding Video Services by Pay-TV Service (Q3/19)
  • Perceived Value Change of Pay-TV Service by Type (Q3/19)
  • Subscriber Attachment to Top 5 OTT Services (Q3/19)
  • Intentions of Giving Up vMVPDs Services (Q3/19)
  • Net Promoter Score of Pay-TV Service by Type of Service (Q3/19)
  • Net Promoter Score of OTT Services (Q3/19)
  • Likelihood of Subscribing to a Pay-TV Service in the Next 12 Months (Q3/19)

Expenditure & ARPU

  • Average Monthly Expenditure on Home Video Entertainment (Q3/19)
  • ARPU of Standalone Pay-TV Service by Type of Service (Q3/19)