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市場調査レポート

住宅損害保険の変容とカスタマーバリューの価値の創出

Transforming Home Insurance and Creating Consumer Value

発行 Parks Associates 商品コード 913327
出版日 ページ情報 英文 76 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.90円で換算しております。
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住宅損害保険の変容とカスタマーバリューの価値の創出 Transforming Home Insurance and Creating Consumer Value
出版日: 2019年11月20日 ページ情報: 英文 76 Slides
概要

当レポートでは、消費者によるスマートIoTデバイスの所有動向・購入意思を調査し、住宅保険顧客のプロファイル、住宅関連の損害検知・予防機能を持つスマートIoTホームデバイスに対する消費者の考え・所有動向・購入の意思、保険者および保険者の提供するソリューションに対する消費者の考え、保険切り替えの意思などをまとめています。

消費者分析:スマートホームデバイス&サービス

エグゼクティブサマリー

  • 産業分析
  • 主要調査結果・市場への影響

住宅保険顧客のプロファイル

  • 回答者の保険加入動向
  • 回答者の住宅保有動向
  • 回答者の加入保険タイプ
  • 住宅タイプ:保険加入済み住宅所有者 vs 保険加入済み賃貸居住者
  • 保険業者に対する考え
  • 回答者による保険業者ランキングトップ10
  • 住宅損害のエクスペリエンス
  • 水害のロケーション
  • 保険請求のエクスペリエンス:損害タイプ別

損害の検知・予防デバイスの導入

  • スマートセキュリティデバイスの所有動向
  • スマート火煙防止デバイスの所有動向
  • スマート断水・水害防止デバイスの所有動向
  • スマートセキュリティデバイス:購入経路
  • 購入を促進する重要利点:スマートセキュリティデバイス
  • スマート火煙防止デバイス:購入経路
  • 購入を促進する重要利点:スマート火煙防止デバイス
  • スマート断水・水害防止デバイス:購入経路
  • 購入を促進する重要利点:スマート断水・水害防止デバイス
  • 購入理由:スマートセキュリティデバイス
  • 購入理由:スマート火煙防止デバイス

損害検知・予防デバイスの購入の意思

  • 検知・予防用スマートホーム製品の購入の可能性
  • スマートデバイス:購入の意思
  • スマートセキュリティデバイス:好みの購入経路
  • ライフスタイル・購入に対する考え:スマートセキュリティデバイス購入予定者
  • ライフスタイル・購入に対する考え:スマートセキュリティデバイス所有者・購入予定者
  • スマート火煙・水害予防デバイス:好みの購入経路
  • ライフスタイル・購入に対する考え:スマート火煙・水害予防デバイス購入予定者
  • ライフスタイル・購入に対する考え:スマート火煙・水害予防デバイス非購入予定者
  • 購入意欲の高いスマートセキュリティデバイス:住宅損害タイプ別
  • 購入意欲の高いスマート火煙・水害予防デバイス:住宅損害タイプ別
  • スマートホームデバイス:購入の障壁、など

保険者提供ソリューション・消費者の考え

  • スマートホームデバイス・保険者に対する考え
  • スマートホームデバイス・保険者に対する考え:スマートホームデバイス所有者
  • スマートホームデバイス・保険者に対する考え:住宅所有者・賃貸者向け保険加入者
  • 利用事例:無償スマートホームデバイス
  • スマートホームデバイス取得による住宅保険切り替えの意思
  • 住宅所有者・賃貸者向け保険を切り替える傾向の人口層:人口統計別
  • 住宅所有者・賃貸者向け保険を切り替える傾向の人口層:住宅関連因子別
  • 住宅所有者・賃貸者向け保険を切り替える傾向の人口層:損害タイプ・デバイス所有区分別
  • スマートホームデバイス取得による受託保険切り替えの傾向:保険者別
  • スマートホームデバイス取得において好まれるインセンティブ
  • スマートホームデバイスの設置法、など

付録

目次

IoT devices and data are a critical component of the broader digital transformation underway in the insurance industry. This research provides consumer preferences for IoT devices with benefits for personal lines of insurance, such as auto and home. Topics include device adoption and purchase intention, purchase drivers and barriers, preferred channels, appeal of alternative sources and pricing models, impact of prior claims experience, incentives, platform and app preferences, attitudes toward data sharing, and appeal of adjacent home services.

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Table of Contents

Consumer Analytics: Smart Home Devices and Services Track

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations
  • Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Profile of the Home Insurance Customer

  • Overall Insurance Ownership Among Respondents (Q2/19)
  • Overall Home Ownership Among Respondents (Q2/19)
  • Type of Insurance by Home Ownership Among Respondents (Q2/19)
  • Residence Type: Insured Homeowners vs. Insured Renters (Q2/19)
  • Attitudes Toward Insurer (Q2/19)
  • Top 10 Homeowner/Renter Insurance Providers Among Survey Respondents
  • Attitudes Toward Insurer by Homeowner/Renter Insurance Ownership (Q2/19)
  • Overall Home Damage Experiences (Q2/19)
  • Location of Water Damage (Q2/19)
  • Insurance Claim Experiences by Home Damage (Q2/19)

Adoption of Loss Detection/Prevention Devices

  • Smart Security Device Ownership (Q2/19)
  • Smart Smoke & Fire Prevention Device Ownership (Q2/19)
  • Smart Water Loss & Damage Prevention Device Ownership (Q2/19)
  • Smart Security Devices: Channel Purchase Location (Q2/19)
  • Importance of Benefits Driving Purchase of Smart Security Devices (Q2/19)
  • Smart Smoke & Fire Prevention Devices: Channel Purchase Location (Q2/19)
  • Importance of Benefits Driving Purchase of Smart Smoke & Fire Prevention Devices (Q2/19)
  • Smart Water Loss & Damage Prevention Devices: Channel Purchase Location (Q2/19)
  • Importance of Benefits Driving Purchase of Smart Water Loss & Damage Prevention Devices
  • Reasons for Purchasing Smart Security Devices (Q2/19)
  • Reasons for Purchasing Smart Smoke & Fire Prevention Devices (Q2/19)

Purchasing Intentions for Loss Detection/Prevention Devices

  • Likelihood of Purchasing Smart Home Products with Detection/Prevention Features (Q2/19)
  • Smart Device: Purchase Intention (Q2/19)
  • Smart Security Device: Preferred Purchase Chanel by High Intenders (Q2/19)
  • Lifestyle and Purchase Attitudes Among Smart Security Device High Intenders (Q2/19)
  • Lifestyle and Purchase Attitudes Among Smart Security Device Owners and Intenders (Q2/19)
  • Smart Smoke/Water Device: Preferred Purchase Channel (Q2/19)
  • Lifestyle and Purchase Attitudes Among Smart Smoke/Water Device High Intenders (Q2/19)
  • Lifestyle and Purchase Attitudes Among Smart Smoke/Water Device Unlikely Buyers (Q2/19)
  • High Intention to Purchase Smart Security Devices by Home Damage (Q2/19)
  • High Intention to Purchase Smart Fire/Water Devices by Home Damage (Q2/19)
  • Smart Home Devices: Purchase Inhibitors (2017-2019)
  • Demographic Breakdown of Smart Home Device Top 5 Purchase Inhibitors (Q2/19)
  • Housing Factors of Smart Home Device Top 5 Purchase Inhibitors (Q2/19)

Consumer Attitudes and Insurer-Provided Solutions

  • Attitudes Toward Smart Home Devices and Insurers (Q2/19)
  • Attitudes Toward Smart Home Devices and Insurers Among Smart Home Device Owners (Q2/19)
  • Attitudes Toward Smart Home Devices and Insurers by Homeowner/Renter Insurance Ownership (Q2/19)
  • Value of Use Cases for Free Smart Home Devices (Q2/19)
  • Likelihood of Switching Home Insurance to Acquire Smart Home Devices (Q2/19)
  • Highly Likely Switchers of Home/Renter Insurance by Demographics (Q2/19)
  • Highly Likely Switchers of Home/Renter Insurance by Housing Factors (Q2/19)
  • Highly Likely Switchers of Home/Renter Insurance by Home Damage and Smart Home Device Ownership (Q2/19)
  • Likelihood of Switching Home Insurance to Acquire Smart Home Devices by Insurance Providers (Q2/19)
  • Preferred Incentives for Acquiring Smart Home Devices (Q2/19)
  • Preferred Incentives for Acquiring Smart Home Devices Among Smart Home Device High Intenders (Q2/19)
  • Preferred Incentives for Acquiring Smart Home Devices Among High Likely Home Insurance Switchers (Q2/19)
  • Concept Testing: Intention to Invest in Smart Home Devices with Various Levels of Premium Discounts
  • Likelihood of Purchasing Smart Home Device by Package Levels (Q2/19)
  • Installation Methods of Smart Home Devices (Q2/19)
  • Installation Methods of Smart Home Devices Among High Likely Home Insurance Switchers (Q2/19)

Appendix

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