株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スマートホーム:部屋別分析

The Smart Home: A Room-by-Room Analysis

発行 Parks Associates 商品コード 913324
出版日 ページ情報 英文 89 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.53円で換算しております。
Back to Top
スマートホーム:部屋別分析 The Smart Home: A Room-by-Room Analysis
出版日: 2019年10月24日 ページ情報: 英文 89 Slides
概要

当レポートでは、ブロードバンド世帯における部屋別のコネクテッド製品について調査分析し、好ましいデバイス、ユースケース、ユーザーインターフェースについて検証し、スマートホームの機会について、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

スマートホームデバイスの所有

  • スマートホームデバイスの所有
  • スマートホームデバイスの導入
  • スマートアプライアンスの導入
  • ヘルス・フィットネスデバイスの導入
  • 母子用コネクテッドデバイスの導入

部屋別分析 - 調査手法

  • 部屋別 - 調査手法
  • 廊下/玄関
  • スマートホームデバイス情勢 - 廊下/玄関
  • スマートホームブランド情勢 - 廊下/玄関
  • スマートホームのユースケース - 廊下/玄関
  • スマートホームデバイス配置:部屋別 - 廊下/玄関
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - 廊下/玄関
  • 居間/ファミリールーム
  • スマートホームデバイス情勢 - 居間/ファミリールーム
  • スマートホーム情勢 - 居間/ファミリールーム
  • スマートホームのユースケース - 居間/ファミリールーム
  • スマートホームデバイス配置:部屋別 - 居間/ファミリールーム
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - 居間/ファミリールーム
  • 台所
  • スマートホームデバイス情勢 - 台所
  • スマートホーム情勢 - 台所
  • スマートホームのユースケース - 台所
  • スマートホームデバイス配置:部屋別 - 台所
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - 台所
  • ユーティリティ/ランドリールーム
  • スマートホームデバイス情勢 - ユーティリティ/ランドリールーム
  • スマートホーム情勢 - ユーティリティ/ランドリールーム
  • スマートホームのユースケース - ユーティリティ/ランドリールーム
  • スマートホームデバイス配置:部屋別 - ユーティリティ/ランドリールーム
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - ユーティリティ/ランドリールーム
  • 主寝室
  • スマートホームデバイス情勢 - 主寝室
  • スマートホーム情勢 - 主寝室
  • スマートホームのユースケース - 主寝室
  • スマートホームデバイス配置:部屋別s - 主寝室
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - 主寝室
  • 浴室
  • スマートホームデバイス情勢 - 浴室
  • スマートホーム情勢 - 浴室
  • スマートホームのユースケース - 浴室
  • スマートホームデバイス配置:部屋別 - 浴室
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - 浴室
  • その他の寝室
  • スマートホームデバイス情勢 - その他の寝室
  • スマートホーム情勢 - その他の寝室
  • スマートホームのユースケース - その他の寝室
  • スマートホームデバイス配置:部屋別s - その他の寝室
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - その他の寝室
  • 中庭/戸外
  • スマートホームデバイス情勢 - 中庭/戸外
  • スマートホーム情勢 - 中庭/戸外
  • スマートホームのユースケース - 中庭/戸外
  • スマートホームデバイス配置:部屋別 - 中庭/戸外
  • スマートホームデバイス配置の意図:部屋別 - 中庭/戸外
  • 家全体
  • スマートホームデバイス情勢 - 家全体
  • スマートホーム情勢 - 家全体
  • スマートホームのユースケース - 家全体
  • 起床時のアピールアクション
  • 不在時のアピールアクション
  • 就寝時のアピールアクション

スマートデバイスの好ましい制御方法

  • スマートホームデバイスに対する好ましい制御方法
  • 好ましい制御方法:所有セグメント別
  • 好ましい制御方法:年齢層別
目次

SYNOPSIS:

The average number of connected devices owned by US broadband households continues to climb. This research examines the growing ecosystem of connected products that are emerging in the different rooms throughout broadband households. It examines the preferred devices, use cases, and user interfaces that are unique to each room in the home, highlighting the smart home opportunities for growth inside the home.

ANALYST INSIGHT:

“Interoperability is essential to long-term success in the connected consumer market. Parks Associates research consistently shows interoperability between devices as consumers' top consideration when purchasing connected devices. To succeed in markets that are dominated by only a handful of consumer technology ecosystems, an API strategy that enables partnerships and expands capabilities and distribution channels is critical for success.” - Lindsay Gafford, Research Analyst, Parks Associates

Table of Contents

Consumer Analytics: Smart Home Devices and Services Track

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations
  • Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Room-by-Room at a Glance - Top Five Connected Devices by Room
  • Room-by-Room at a Glance - Smart Home Device Room Penetration
  • Key Findings and Market Impact

Smart Home Device Ownership

  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2019)
  • Smart Home Device Adoption - Top 10 (Q2/19)
  • Smart Home Device Adoption, Cont'd (Q2/19)
  • Smart Appliance Adoption (Q2/19)
  • Health & Fitness Device Adoption (Q2/19)
  • Maternal & Baby Connected Device Adoption (Q2/19)

A Room-by-Room Analysis - Research Methodology

  • Room-by-Room - Research Methodology
  • Hallway or Entrance
  • Smart Home Device Landscape - Hallway or Entrance
  • Smart Home Brand Landscape - Hallway or Entrance
  • Smart Home Use Cases - Hallway or Entrance
  • Smart Home Device Placement by Room - Hallway or Entrance (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Hallway or Entrance (Q2/19)
  • Living or Family Room
  • Smart Home Device Landscape - Living or Family Room
  • Smart Home Brand Landscape - Living or Family Room
  • Smart Home Use Cases - Living or Family Room
  • Smart Home Device Placement by Room - Living or Family Room (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Living or Family Room (Q2/19)
  • Kitchen
  • Smart Home Device Landscape - Kitchen
  • Smart Home Brand Landscape - Kitchen
  • Smart Home Use Cases - Kitchen
  • Smart Home Device Placement by Room - Kitchen (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Kitchen (Q2/19)
  • Utility or Laundry Room
  • Smart Home Device Landscape - Utility or Laundry Room
  • Smart Home Brand Landscape - Utility or Laundry Room
  • Smart Home Use Cases - Utility or Laundry Room
  • Smart Home Device Placement by Room - Utility or Laundry Room (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Utility or Laundry Room (Q2/19)
  • Master Bedroom
  • Smart Home Device Landscape - Master Bedroom
  • Smart Home Brand Landscape - Master Bedroom
  • Smart Home Use Cases - Master Bedroom
  • Smart Home Device Placement by Rooms - Master Bedroom (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Master Bedroom (Q2/19)
  • Bathroom
  • Smart Home Device Landscape - Bathroom
  • Smart Home Brand Landscape - Bathroom
  • Smart Home Use Cases - Bathroom
  • Smart Home Device Placement by Room - Bathroom (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Bathroom (Q2/19)
  • Other Bedrooms
  • Smart Home Device Landscape - Other Bedrooms
  • Smart Home Brand Landscape - Other Bedrooms
  • Smart Home Use Cases - Other Bedrooms
  • Smart Home Device Placement by Rooms - Other Bedrooms (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Other Bedrooms (Q2/19)
  • Patio or Outdoors
  • Smart Home Device Landscape - Patio or Outdoors
  • Smart Home Brand Landscape - Patio or Outdoors
  • Smart Home Use Cases - Patio or Outdoors
  • Smart Home Device Placement by Room - Patio or Outdoors (Q2/19)
  • Smart Home Device Placement Intention by Room - Patio or Outdoors (Q2/19)
  • Whole Home
  • Smart Home Device Landscape - Whole Home
  • Smart Home Brand Landscape - Whole Home
  • Smart Home Use Cases - Whole Home
  • Appealing Actions for Wake-up Routine (Q2/19)
  • Appealing Actions for Away Routine (Q2/19)
  • Appealing Actions for Bedtime Routine (Q2/19)

Smart Device Preferred Control Method

  • Preferred Control Method for Smart Home Devices (Q2/19)
  • Preferred Control Method by Ownership Segment (Q2/19)
  • Preferred Control Method by Age Group (Q2/19)
Back to Top