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市場調査レポート

バーチャルケアと遠隔モニタリング:在宅コネクテッドヘルス

Virtual Care and Remote Monitoring: Connected Health at Home

発行 Parks Associates 商品コード 909930
出版日 ページ情報 英文 61 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.60円で換算しております。
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バーチャルケアと遠隔モニタリング:在宅コネクテッドヘルス Virtual Care and Remote Monitoring: Connected Health at Home
出版日: 2019年11月12日 ページ情報: 英文 61 Slides
概要

当レポートでは、在宅でのコネクテッド医療機器、コネクテッドヘルス&フィットネスデバイス、関連ポータル・アプリ、テレヘルスサービスの利用動向を調査し、各種製品・サービスの利用率・導入率、人口層・疾患区分など各種区分別の内訳、各種製品・サービスの好み、購買における重要影響因子、利用を妨げる要因などの分析をまとめています。

コンシューマーアナリティクス:健康と自立生活

主要課題

調査手法

各種定義

リッカート尺度の解釈

Parks Associatesチャートについて

エグゼクティブサマリー

  • 産業考察
  • 主要調査結果・市場への影響

コネクテッド医療機器の消費者による導入・利用

  • コネクテッド医療機器の導入動向
  • コネクテッドフィットネス/ウェルネス機器の世帯導入率
  • コネクテッド医療機器の導入率の推移
  • 医療機器の入手法
  • コネクテッド医療機器の接続手段
  • 医療機器における接続性の価値
  • コネクテッドヘルス&フィットネスデバイスの購入における重要影響因子
  • コネクテッドヘルス&フィットネスデバイスのもっとも有益な健康指標
  • コネクテッド医療機器の導入:人口動態別
  • コネクテッドヘルスデバイスモニタリングの訴求力:各種区分別、など

患者ポータル・自己診断アプリ

  • 健康管理ツールの利用
  • 自己診断アプリの利用
  • 自己診断アプリに対する消費者の認識、など

テレヘルスサービスの利用・好み

  • テレヘルスサービスの利用
  • 利用しているテレヘルスサービスのタイプ
  • テレヘルスサービスの利用:人口動態別
  • テレヘルスサービスユーザーと医療保険
  • 利用中のテレヘルスサービス
  • テレヘルスサービス利用の理由
  • テレヘルスサービスを利用する健康上の問題
  • テレヘルスサービス利用後のアクション
  • テレヘルスサービスに関するユーザー属性、など

テレヘルスの経路・機能の好み

  • テレヘルスアプローチの訴求力
  • テレヘルスサービスの訴求力
  • テレヘルスサービスによるヘルスデバイスデータ共有の訴求力
  • テレヘルスサービスにおける重要因子、など

テレヘルスサービス利用の障壁

  • テレヘルスサービスを利用しない理由、など

付録

目次

This study examines the growing market of connected medical devices and investigates consumers' appetite for greater insight into their own wellbeing and solutions that enable them to better manage their health conditions. It assesses opportunities at the juncture of healthcare and home, including virtual visit services and remote patient monitoring programs.

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Table of Contents

Consumer Analytics: Wellness and Independent Living Track

Key Questions Answered

Survey Methodology

Defining Heads of Broadband Households

Connected Health Device Definitions

Interpreting Likert Scales

Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Consumer Adoption and Use of Connected Medical Devices

  • Connected Medical Device Adoption (Q2/19)
  • Household Adoption of Connected Fitness/Wellness Equipment (Q2/19)
  • Connected Medical Device Adoption (2013 - 2019)
  • Connected Medical Devices Online or at Retail Store (Q2/19)
  • Method of Obtaining Connected Medical Devices (Q2/19)
  • Connectivity Method of Connected Medical Devices (Q2/19)
  • Value of Connectivity for Medical Devices (Q2/19)
  • Important Purchase Factors for Connected Health and Fitness Devices (Q2/19)
  • Most Useful Health Metrics for Connected Health and Fitness Devices (Q2/19)
  • Adoption of Connected Medical Devices by Demographics (Q2/19)
  • Appeal of Connected Health Device Monitoring (Q2/19)
  • Appeal of Connected Health Device Monitoring by Demographics (Q2/19)
  • Appeal of Connected Health Device Monitoring by Health Conditions (Q2/19)
  • Appeal of Connected Health Device Interaction with Other Connected Devices in Home (Q2/19)
  • Appeal of Connected Health Use Cases for the Smart Home Among Smart Home Devices Owners and Security System Owners (Q2/19)

Patient Portals and Self-Diagnostic Apps

  • Use of Health Management Tools (Q2/19)
  • Use of Self-diagnosis App (Q2/19)
  • Consumer Perception of Self-Diagnosis App (Q2/19)

Telehealth Service Use and Preferences

  • Use of Telehealth Service (2017 - 2019)
  • Types of Telehealth Service Used (Q2/19)
  • Use of Telehealth Service by Demographic Group (Q2/19)
  • Health Insurance Among Telehealth Service Users (Q2/19)
  • Telehealth Services Used (Q2/19)
  • Reasons for Using Telehealth Services (Q2/19)
  • Medical Issues Consulted Using Telehealth Services (Q2/19)
  • Actions After Telehealth Services (Q2/19)
  • User Attitudes Towards Telehealth Services (Q2/19)

Telehealth Channel and Feature Preferences

  • Appeal of Telehealth Approaches (Q2/19)
  • Appeal of Telehealth Services (2018-2019)
  • Appeal of Sharing Health Device Data with Telehealth Service (2018-2019)
  • Appeal of Telehealth Services by Service Usage (Q2/19)
  • Importance of Factors in Telehealth Services (Q2/19)

Barriers to Telehealth Service Use

  • Reasons for Not Using Telehealth Services (Q2/19)
  • In-Person Bias Barrier to Telehealth Services by Demographics (Q2/19)
  • Awareness as Barrier to Telehealth Services by Demographics (Q2/19)
  • Cost as Barrier to Telehealth Services by Demographics (Q2/19)

Appendix

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