株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドホーム向けオンボーディングと技術サポート

Onboarding and Technical Support for the Connected Home

発行 Parks Associates 商品コード 909928
出版日 ページ情報 英文 40 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.11円で換算しております。
Back to Top
コネクテッドホーム向けオンボーディングと技術サポート Onboarding and Technical Support for the Connected Home
出版日: 2020年01月24日 ページ情報: 英文 40 Pages
概要

コネクテッドホーム製品/システムに関する消費者向けオンボーディング体験は、製品返品率の改善やブランドロイヤルティの向上といった効果を通して、ブランド価値の引き上げや顧客の生涯価値を最大化するという重要な働きをします。

このレポートでは、コネクテッドホーム市場における製品/サービスの信頼性を高めるための様々な戦略アプローチについて分析し、サポート戦略の概要 - セットアップ/インストールサポート、技術サポート、継続的サポートなど - の概略や、実際のサービス展開状況、今後5年間の市場動向見通し、大手企業の事業展開事例、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 レポートの概要

第2章 購入サポート

  • デバイスの購入
  • 購入時の課題
  • 購入相談サービス
  • 購入サポートソリューション

第3章 セットアップとインストール

  • セットアップ・インストール時の課題
  • セットアップ/インストール・サービス
  • セットアップ/インストール用ソリューション

第4章 デバイスの所有権と継続的サポート

  • デバイスに関する継続的な課題
  • 継続的サポートサービス
  • 継続サポート・ソリューション

第5章 消費者向け技術サポートの市場予測

  • セットアップ/インストールサービス
  • ワンタイム・サポートサービス
  • サブスクリプション方式サポートサービス
  • 総収益額

第6章 分析結果と提言

第7章 付録

目次

SYNOPSIS:

Consumer onboarding experience with connected home products and systems is critical to maximizing customer lifetime value, through its impact on factors like product return rates and brand loyalty. This report examines approaches to providing positive experiences with elements of onboarding including installation and other strategies to ensuring product and service reliability in the connected home. The report profiles leaders in support services and includes a five-year forecast of the support needs generated by emerging connected devices in the US.

ANALYST INSIGHT:

“Positive consumer onboarding experiences with connected home products and systems are critical to brand success. These experiences also have significant impact on product return rates and brand loyalty,” said Patrice Samuels, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Key Questions Addressed by this Research
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. Purchase Support

  • 2.1. Device Purchases
  • 2.2. Purchase Challenges
  • 2.3. Purchase Consultation Services
  • 2.4. Purchase Support Solutions

3.0. Setup and Installation

  • 3.1. Setup and Installation Challenges
  • 3.2. Setup and Installation Services
  • 3.3. Setup and Installation Solutions

4.0. Device Ownership and Ongoing Support

  • 4.1. Ongoing Device Challenges
  • 4.2. Ongoing Support Services
  • 4.3. Ongoing Support Solutions

5.0. Consumer Tech Support Forecasts

  • 5.1. Setup and Installation Services
  • 5.2. One-Time Support Services
  • 5.3. Subscriptions Support Services
  • 5.4. Total Revenue

6.0. Implications and Recommendations

7.0. Appendix

  • 7.1. Glossary
  • 7.2. Index
  • 7.3. Image Sources

List of Figures

  • Device Purchases and Purchase Intentions - Smart Home Device
  • Device Purchases and Purchase Intentions - CE Devices
  • Purchase Questions for Smart Home Devices
  • Pre-Purchase Consultations
  • Purchase Consultations
  • Service Appeal Smart Home Consultation Service
  • Setup and Installation - Smart Home and CE Devices
  • Smart Home Devices: Problems Setting Up Device (2016 - 2019)
  • CE Devices: Problems Setting Up Device (Q2/19)
  • Setup and Installation Services - CE Device
  • Setup and Installation Services
  • Smart Home Premium Setup Services
  • Service Appeal Setup Services
  • Device Ownership (Q2/2019)
  • CE Devices: Technical Problems Experienced (Q2/19)
  • CE Devices: Technical Problems Experienced (Q2/19)
  • Smart Home Devices: Technical Problems Experienced (Q2/19)
  • Smart Home Devices: Technical Problems Experienced (Q2/19)
  • Technical Support Subscription Services
  • Service Appeal: Ongoing Technical Support Services
  • Network Monitoring Solutions
  • Forecast Methodology - Setup and Installation Services
  • Total Revenue - Setup and Installation Services
  • Forecast Methodology - One-time Support Services
  • Total Revenue - One-time Support Services
  • Forecast Methodology - Subscription Support Services
  • Total Revenue - Subscription Support Services
  • Consumer Premium Technical Support Services
Back to Top