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市場調査レポート

動画サービス利用者の選択の動き:有料TVとOTTサービスの相違点

The Buyer's Journey-Pay TV vs. OTT

発行 Parks Associates 商品コード 904337
出版日 ページ情報 英文 58 Slides
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動画サービス利用者の選択の動き:有料TVとOTTサービスの相違点 The Buyer's Journey-Pay TV vs. OTT
出版日: 2019年08月07日 ページ情報: 英文 58 Slides
概要

従来型の有料TVサービスからOTTサービスへと乗り換える動きが顕著になってきています。乗り換えの最大の理由は利便性や経済性 (契約料金) ですが、インターネット環境の整備・接続状況や、提供されるコンテンツ、利用者体験、利用者の世代ごとの傾向なども重要となっています。

当レポートでは、米国における各種の動画サービス - OTT (over-the-top) サービス、有料TVサービス、vMVPDほか - の選択・加入状況について分析し、各サービスの契約件数の推移や、加入者の特性別の詳細動向、選択・加入時の選択理由、試験利用の動きとその後の契約との関連性、顧客満足度、解約件数の動きと解約理由、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

消費者分析:エンタテインメント・サービス市場での行動追跡

エグゼクティブ・サマリー

普及率・成長率

  • 有料TVサービスの加入者数 (2011~2019年)
  • OTTサービス全体の加入者数 (2015~2019年)
  • OTTサービス契約件数 (2014~2019年)

サービス加入の促進要因

  • 有料TVサービス加入の理由
  • OTTサービス加入の理由
  • vMVPD (virtual Multichannel Video Programming Distributor) サービス加入の理由

サービス・ディスカバリー/購入意思

  • 広告つきサービスを見つけるのに用いた情報源
  • 利用した情報源:有料TVとvMVPDサービスの違い
  • オンライン動画サービスの情報収集に用いた情報源:利用者の世代別の構造
  • 加入前の情報収集に要した時間:vMVPDと有料TVとの違い

サービスの選定基準

  • OTTサービスの加入契約を左右する要因
  • サービス選定を左右する要因:vMVPDと有料TVサービスの場合
  • 広告付きサービスを利用する理由

サービスの試験利用と考察

  • 試験利用後に契約したサービスの件数
  • 試験利用間に契約したサービスの件数:試験利用したサービスの総数別

サービス加入

  • OTTサービスの加入方法
  • OTTサービスの加入方法:有料TVサービスとの相違点
  • 有料TVサービス/OTTサービス加入者数
  • 有料TVサービス/OTTサービス加入者数:人口構造の相違点
  • 米国の有料TVサービスの市場シェア
  • OTTサービスの加入件数
  • OTTサービスの利用形態:ビジネスモデル別

加入者の心情

  • 従来型有料TVサービスに対するNPS (Net Promoter Score:顧客推奨度)
  • 有料TVサービス業者に対するNPS
  • 動画サービスの利用に関する考え方:OTT/有料TVサービス契約者の場合
  • オンライン動画サービスに対する満足度
  • NPS:OTTサービス業者の場合
  • 動画サービス機能の体験:サービス別

サービスの切り替え・解約

  • OTTサービスの解約状況
  • OTTサービスの解約理由
  • OTTサービス解約防止のためのインセンティブ
目次

SYNOPSIS:

This study explores the process that consumers go through when purchasing OTT and pay-TV services. It examines adoption of various services and the degree to which pay TV and OTT video complement or compete with each other in purchase considerations. It evaluates decision criteria and consumer expectations, including content offerings, service tiers, user experience, and features. The study also compares different consumer segments, including millennials and other demographic groups, to understand their similarities, differences, and how service providers can best reach them.

ANALYST INSIGHT:

“The recent decline in traditional pay-TV and growing popularity of OTT services have fostered the widespread belief that OTT subscribers are driven by simple economics. Certainly pricing plays a role in decision making, but other reasons including content availability, ability to work with connected entertainment devices, and service features also significantly influence these consumers.” - Craig Leslie, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: Entertainment Services Track

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations
  • Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Penetration and Growth Rates

  • Pay-TV Service Subscriptions (2011 - 2019)
  • Overall OTT Service Subscriptions (2015 - 2019)
  • Number of OTT Service Subscriptions (2014 - 2019)

Service Subscription Drivers

  • Reasons for Subscribing to Pay-TV Service (Q1/19)
  • Reasons for Subscribing to Subscription OTT Service (Q1/19)
  • Reasons for Subscribing to vMVPD Service (Q1/19)

Service Discovery and Buying Decisions

  • Sources Used for Discovering Ad-Supported Services (Q1/19)
  • Informative Sources Used: Pay-TV vs. vMVPD Services (Q1/19)
  • Demographic Distribution of Sources Used To Find Information About Online Video Service (Q1/19)
  • Time Spend On Consideration Before Subscribing: vMVPD vs. Pay-TV Service (Q1/19)

Service Selection Criteria

  • Factors Influencing Subscription OTT Service Subscription (Q1/19)
  • Factors Influencing Service Selection: vMVPD vs. Pay-TV Service (Q1/19)
  • Reasons for Using Ad-Supported Service (Q1/19)

Service Trials and Consideration

  • Number of Service Subscribed Post Trial Period (Q1/19)
  • Number of Services Subscribed Post Trail by Number of Services Trailed (Q1/19)

Service Subscription

  • Methods Used to Subscribe to Subscription OTT (Q1/19)
  • Methods Used to Subscribe to Subscription OTT Among OTT, Pay-TV Subscribers (Q1/19)
  • Pay-TV Vs. OTT Service Subscription (2018 - 2019)
  • Demographic Distribution of Pay-TV and OTT Subscribers Segment (Q1/19)
  • US Pay-TV Market Share (2016 - 2019)
  • OTT Service Subscriptions (2017 - 2019)
  • OTT Service Use by Business Model (2018 - 2019)

Subscriber Sentiment

  • Traditional Pay-TV Service Net Promoter Score (Q1/19)
  • Net Promoter Score: Pay-TV Service Operators (2018 - 2019)
  • Attitude Towards Use of Video Service by OTT and Pay-TV Service Subscribers (Q1/19)
  • Satisfaction with Online Video Services (Q1/19)
  • Net Promoter Score: OTT Services (2018 - 2019)
  • Video Service Feature Experience by Service (Q1/19)

Service Switching and Cancellation

  • Cancellation of OTT Services (Q1/19)
  • Reasons for Cancelling OTT Service (Q1/19)
  • Incentives Inhibiting Churn of OTT Services (Q1/19)
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