株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

STB (セットトップボックス) のイノベーションと市場動向

Set-top Box Innovations and Trends

発行 Parks Associates 商品コード 890219
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.54円で換算しております。
STB (セットトップボックス) のイノベーションと市場動向 Set-top Box Innovations and Trends
出版日: 2020年05月31日 ページ情報: 英文 35 Pages
概要

要約

有料TVチャンネルやプレミアムTVチャンネルにアクセスするための新たなオプションが登場したことにより、STB (セットトップボックス) 市場は大きな変革を遂げています。数年前まで、ほとんどの顧客は地元のケーブル会社または衛星会社からのみこれらのチャネルを受信できました。現在、TVに接続されたビデオデバイスとビデオ製品(スマートTV)を使用して、STBなしで同じチャンネルにアクセスするための多くのオプションがあります。さらに、従来のテレビにアクセスするためのこれらの新しい方法では、インターネット経由でストリーミングする新しいチャネルの選択肢が広がり、多くの受賞歴のあるプログラムが運ばれます。

当レポートでは、世界のSTB (セットトップボックス) 技術/市場の最新動向や将来展望について分析し、現在までの市場成長の経緯や、競合技術の発達に伴う影響、STB側でのユーザーエクスペリエンス向上の試み、関連企業が取るべき戦略、今後の技術革新・市場成長の可能性、STBメーカーとケーブルTV業者との今後の提携関係のあり方、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

アナリストの考察

「STBはもはやプレミアム動画コンテンツの世界への唯一の窓口ではありませんが、様々なイノベーション (技術革新) や、MSO・ストリーミングサービス・コンテンツ開発者との創造的なパートナーシップを通じて、STBの市場は今後も存続するものと思われます。」

目次

分析概要

STBの歴史と進化

プレミアム動画コンテンツを配信するための競合するアプローチ

  • MSO (Multiple System Operator) から提供されるSTB
    • 従来型TV
    • インターネットTV
  • クラウドベースSTB
  • サードパーティのSTBとMSOのケーブルカード
  • ストリーミング用インターフェイス
    • ネット接続型の動画デバイス
    • ストリーミングメディアプレーヤー:STBの代替
    • スマートTV:アドオン型動画製品への脅威
    • STBの利点:サービス品質
  • ミドルウェア/アプリによるSTB機能の拡充
    • Android TV Middleware対応のSTB

STBのユーザーエクスペリエンス機能

  • ペイパービュー
  • 電子番組表(EPG)
  • 「いつでも/どこでも視聴」
  • リモートコントロールユニット
  • アプリ、ウィジェット、インターネット、ホームオートメーション機能
  • STB管理機能
  • ストリーミングサービス
  • ストリーミング有料テレビ(vMVPD)

STBの収益化におけるイノベーション

STBの顧客を維持するための戦略

  • コンテンツとSTB機能の重視
  • ストリーミング機器との競合
  • 業界の対応

STBの将来性

  • 結論と提言
目次

SYNOPSIS:

The set-top box market is undergoing a profound transformation with the advent of new options for accessing pay-TV and premium-TV channels. Until a few years ago, most customers could receive these channels only from a local cable company or a satellite company. Now, many options exist for using video devices attached to TVs and video products (smart TVs) to access the same channels without a set-top box. Furthermore, these new methods for accessing traditional TV also offer an expanded choice of new channels streaming over the Internet, and with many carrying award-winning programs.

This report explains these changes and examines how set-top box makers and cable operators are adjusting by establishing new business relationships and adding features to the set-top box that may help retain customers.

ANALYST INSIGHT:

"Set-top boxes are no longer the only portal to the world of premium video content, but we see a market continuing for the STB through innovation and creative partnerships with MSOs, streaming services, and content developers," said Kristen Hanich, Senior Analyst, Connected Home, Parks Associates.

Table of Contents

Bottom Line

History and Evolution of Set-Top Boxes

Competing Approaches to Delivering Premium Video Content

  • Set-top Box Supplied by the MSO
    • Linear TV
    • Internet TV
  • Cloud-Based Set-Top Box
  • Set-top Box from Third Party and Cable Card from MSO
  • Streaming Interfaces
    • Connected Video Devices
    • Streaming Media Players - a Set-Top Box Alternative
    • Smart TVs - an Existential Threat to Add-On Video Products
    • Set-Top Box Advantage: Quality of Service
  • Extending Set-Top Box Features with Middleware and Apps
    • Set-Top Boxes with Android TV Middleware

Set-top Box User Experience Features

  • Pay-per-View
  • Electronic Program Guide (EPG)
  • Anytime/Anywhere Viewing
  • The Remote Control Unit
  • Apps, Widgets, Internet, and Home Automation Features
  • Set-Top Box Management Features
  • Streaming Services
  • Streaming Pay-TV (vMVPD)

Innovations in Set-Top Box Monetization

Strategies for Retaining Set-Top Box Customers

  • Focus on Content and Set-Top Box features
  • Compete with Streaming Equipment
  • Responses by the Industry

The Future of Set-Top Boxes

  • Implications and Recommendations

List of Figures

  • Penetration of Traditional Pay-TV vs. OTT Video Services (2017-2020)
  • Adoption of Connected Video Products
  • Most Commonly Used Streaming Video Devices (2018-2020)
  • Pay-TV Service Features Received
  • STB Optional Features
  • STB Management Features
  • Top OTT Subscription Services in the US (Q1 2020)
  • Weekly Average Video Consumption via TV (2015-2020)
  • Monthly Use of Pay-TV Features
  • Traditional and Online Pay-TV (vMVPD) Service Adoption
  • Age Breakout of Set-Top Box Owners vs. Non-Owners