株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

消費者のプライバシー:マイスマートホーム、マイキャッスル

Consumer Privacy: My Smart Home, My Castle

発行 Parks Associates 商品コード 879034
出版日 ページ情報 英文 60 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.53円で換算しております。
Back to Top
消費者のプライバシー:マイスマートホーム、マイキャッスル Consumer Privacy: My Smart Home, My Castle
出版日: 2019年06月30日 ページ情報: 英文 60 Slides
概要

当レポートでは、プライバシーに関する消費者の意識について調査分析し、データプライバシー、データの価値、プライバシーポリシーへの取り組み、プライバシー管理、企業の選好などについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

スマートホームデバイスの所有・導入・意思

  • 米国のブロードバンド世帯当たりのコネクテッドデバイスの平均総数
  • スマートホームデバイスの所有
  • 所有世帯当たりのスマートホームデバイスの平均所有数
  • スマートホームデバイスの所有セグメント
  • スマートホームデバイスの所有セグメントの人口統計内訳
  • 所有しているスマートホームデバイスの平均総数:年間世帯所得別
  • 専門モニタリング加入:セグメント別
  • 新居へ引っ越す可能性:セグメント別
  • スマートホームデバイス全体の購入意思
  • スマートホームデバイス:購入阻害要因

データプライバシー/セキュリティ製品における現在の導入

  • データセキュリティサービスの導入
  • データセキュリティサービスの導入:スマートホームデバイスセグメント別
  • セキュリティ・プライバシーサービスプロバイダー:スマートホームデバイスセグメント別

データプライバシー/セキュリティに関する消費者エクスペリエンスと懸念

  • セキュリティ/プライバシー関連の体験した問題点
  • セキュリティ/プライバシー関連の体験した問題点:スマートホームデバイスセグメント別
  • セキュリティ/プライバシー問題に関する消費者の懸念
  • セキュリティ/プライバシー問題に関する消費者の懸念:年齢層別
  • セキュリティ/プライバシー問題に関する消費者の懸念:スマートホームデバイスセグメント別
  • セキュリティ/プライバシーの懸念と問題点
  • セキュリティ/プライバシーの懸念と問題点:スマートホームデバイスセグメント別
  • スマートホームデバイス全体の購入意思:セキュリティ/プライバシーの懸念と問題点別
  • スマートホーム製品への不正アクセスの懸念:スマートホームデバイスセグメント別
  • 影響を受ける家族に対するプライバシーの懸念
  • スマートホームデバイスセグメント間で影響を受ける家族に対するプライバシーの懸念
  • データ共有に対する消費者の意識
  • データ共有に対する消費者の意識:スマートホームデバイス所有別
  • データ共有に対する消費者の意識:年齢層別
  • データ共有に対する消費者の意識:スマートホームデバイスセグメント別

データプライバシー/セキュリティ侵害に対する防止策

  • デバイスへの不正アクセスの防止策
  • デバイスへの不正アクセスの防止策:スマートホームデバイスセグメント別
  • セキュリティ/プライバシーサービスへの関心
  • スマートホームインテンダー間におけるセキュリティ/プライバシーサービスへの高い関心
  • セキュリティ/プライバシーサービスへの関心:スマートホームデバイスセグメント別

潜在的なデータセキュリティソリューションへの関心

  • セキュリティ/プライバシーサービス取得における好ましい方法:スマートホームデバイスセグメント別
  • セキュリティ/プライバシーサービス取得における好ましい方法:年齢層別
  • 好ましいセキュリティ/プライバシーサービスの支払方法:スマートホームデバイスセグメント別
  • 消費者の懸念を軽減するソリューション
  • 消費者の懸念を軽減するソリューション:スマートホームデバイスセグメント別

付録

目次

The value propositions of smart home products and services critically depend on consumer confidence that connected devices and their data will not compromise their privacy.

This study provides consumer data on current attitudes around data privacy, the value of data, privacy policy engagement, privacy controls, and preferences for how companies collect and manage their data.

Table of Contents

Consumer Analytics: Smart Home Devices and Services Track

Key Questions Answered

Survey Methodology

Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Smart Home Device Ownership, Adoption, & Intention

  • Total Average Number of Connected Devices Per US Broadband Household (2015-2018)
  • Smart Home Device Ownership (2014-2018)
  • Average Smart Home Devices Owned Per Owning Households (2016-2018)
  • Smart Home Device Ownership Segments (Q4/18)
  • Demographic Breakdown of Smart Home Device Ownership Segments (Q4/18)
  • Total Average # of Smart Home Devices Owned by Annual Household Income (Q4/18)
  • Professional Monitoring Subscription by Segments (Q4/18)
  • Likelihood of Moving to a New Residence by Segments (Q4/18)
  • Overall Smart Home Device Purchase Intention (2016-2018)
  • Smart Home Devices: Purchase Inhibitors (Q4/18)

Current Adoption of Data Privacy/Security Products & Services

  • Adoption of Data Security Services (Q4/18)
  • Adoption of Data Security Services by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Security and Privacy Service Provider by Smart Home Device Segments (Q4/18)

Consumer Experience and Concerns About Data Privacy/Security

  • Security/Privacy Related Problems Experienced (Q4/18)
  • Security/Privacy Related Problems Experienced by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Consumer Concerns on Security/Privacy Issues (Q4/18)
  • Consumer Concerns on Security/Privacy Issues by Age Group (Q4/18)
  • Consumer Concern on Security/Privacy Issues by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Security/Privacy Concern and Problems (Q4/18)
  • Security/Privacy Concerns and Problems by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Overall Smart Home Device Purchase Intention by Security/Privacy Concerns and Problems (Q4/18)
  • Concerns of Unauthorized Access to Smart Home Products by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Privacy Concerns for Family Members Being Impacted (Q4/18)
  • Privacy Concerns for Family Members Being Impacted Among Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Consumer Attitudes on Data Sharing (Q4/18)
  • Consumer Attitudes of Data Sharing by Smart Home Device Ownership (Q4/18)
  • Consumer Attitudes on Data Sharing by Age Group (Q4/18)
  • Consumer Attitudes on Data Sharing by Smart Home Device Segments (Q4/18)

Actions Taken to Prevent Data Privacy/Security Breaches

  • Actions Taken to Prevent Unauthorized Access to Devices (Q4/18)
  • Actions Taken to Prevent Unauthorized Access to Devices by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Interest in Security/Privacy Services (Q4/18)
  • High Interest in Security/Privacy Services Among Smart Home Intenders (Q4/18)
  • Interest in Security/Privacy Services by Smart Home Device Segments (Q4/18)

Interest in Potential Data Security Solutions

  • Desired Methods to Acquire Security/Privacy Services by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Desired Method to Acquire Security/Privacy Services by Age Group (Q4/18)
  • Method of Payment for Desired Security/Privacy Service by Smart Home Device Segments (Q4/18)
  • Solutions to Relieve Consumer Concerns (2016-2018)
  • Solutions to Relieve Consumer Concerns by Smart Home Device Segments (Q4/18)

Appendix

Back to Top