株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

ストリーミングデバイスの導入・利用

Adoption and Use of Connected Video Devices

発行 Parks Associates 商品コード 871380
出版日 ページ情報 英文 55 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。
Back to Top
ストリーミングデバイスの導入・利用 Adoption and Use of Connected Video Devices
出版日: 2019年07月09日 ページ情報: 英文 55 Slides
概要

当レポートでは、スマートTVプラットフォーム、ストリーミングメディアデバイス、スマートSTB、Android TVサウンドバー、ゲームコンソールなどを含むストリーミングビデオデバイスのの市場を調査し、これらのデバイスの所有状況、消費者による利用行動とその変化、好みと購買基準、音声制御やライブTV統合などの新しい機能に対する関わり方などを検証します。

コンシューマーアナリティクス:CEデバイス&モビリティトラック

主要調査課題

調査手法

定義:ブロードバンド世帯数

定義・略語

エグゼクティブサマリー

ストリーミングメディアデバイスの導入

  • インターネット接続家庭内用エンターテインメントデバイス:所有総数の推移
  • インターネット接続家庭内用エンターテインメントデバイス:ブロードバンド世帯当たりの平均所有数の推移
  • ストリーミングデバイスの所有数の推移
  • インターネット接続家庭内用エンターテインメントデバイス:所有数の推移
  • インターネット接続家庭内用エンターテインメントデバイス:所有タイプ
  • ストリーミングメディアデバイス所有者の人口的分布

ストリーミングメディアのブランドシェア

  • ストリーミングメディアプレーヤーブランド:導入数の推移
  • ストリーミングメディアプレーヤーブランド:インストールベースによるシェアの推移
  • ストリーミングメディアデバイス:トップ5ブランド

ストリーミングメディアデバイスの利用動向

  • デジタルメディア:1週間当たりの平均利用時間
  • オンラインコンテンツ:デバイス別のアクセス頻度
  • オンラインコンテンツ:アクセスのために利用する接続デバイス
  • もっとも多く使用する接続CEデバイスによる1週間当たりのデジタルメディア平均利用時間
  • 日常的にアクセスするオンラインコンテンツ
  • もっとも多く使用するストリーミングメディアプレーヤーのタイプ
  • ストリーミングメディアプレーヤーの使用感
  • もっとも多く使用するストリーミングメディアプレーヤー
  • もっとも多く使用する接続CEデバイスの使用頻度
  • もっとも多く使用するストリーミングメディアプレーヤーブランド
  • もっとも多く利用するエンターテインメントの種類
  • 音声コマンドを用いたTV操作を行う手段
  • 有料TV加入数:接続CEデバイス別
  • vMVPDサービス加入数:接続CEデバイス別

消費者の購買基準

  • 購買におけるデバイス機能の重要性
  • TV購入時に重要視する要素
  • 比較分析:スマートTV vs ストリーミングメディアプレーヤー

ストリーミングメディアデバイスの購入・購入意思

  • 過去12カ月のストリーミングメディアデバイスの購入履歴
  • ストリーミングメディアデバイスの購入区分
  • ストリーミングメディアデバイスの購買経路
  • ストリーミングメディアデバイスの購入手段
  • ホームビデオデバイスの購入の意思
目次

This study presents an overview of the current state of the streaming video device space including smart TV platforms, streaming media devices, smart set-top boxes, soundbars with Android TV, and gaming consoles. It examines the changing roles of these devices and how consumers are engaging with new functionality, such as voice control and live TV integration.

image1

Table of Contents

Consumer Analytics: CE Devices & Mobility Track

Key Questions Answered

Survey Methodology

Defining Heads of Broadband Households

Definitions and Abbreviations

Reading Parks Associates Charts

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Adoption of Streaming Media Devices

  • Overall Internet-Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2012-2019)
  • Average Numbers of Connected In-Home Entertainment Devices Owned Per BB HH (2014-2019)
  • Streaming Device Ownership (2011 - 2019)
  • Internet-Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2012-2019)
  • Internet-Connected In-Home Entertainment Devices: Types Owned (Q1/19)
  • Demographic Distribution of Streaming Media Device Owners (Q1/19)

Market Share of Streaming Media Brands

  • Adoption of Streaming Media Player Brands (2017-2019)
  • Streaming Media Player: Brand Share by Installed Base (2015-2018)
  • Streaming Media Devices: Top Five Brands Purchased (2018-2019)

Streaming Media Device Usage Trends

  • Average Number of Hours Spent Weekly on Digital Media Activities (Q1/19)
  • Frequency of Accessing Online Content by Device (Q1/19)
  • Internet-Connected Device Used Most Often to Access Online Content (2018-2019)
  • Average Number of Hours Spent Weekly on Digital Media Activities by Most Used Connected CE Device (Q1/19)
  • Regularly Accessing Online Content by Device (2018-2019)
  • Most Used Streaming Media Player Type (Q1/19)
  • Usability Factors for Streaming Media Player (Q1/19)
  • Most Commonly Used Streaming Media Player Among Owners (2014-2019)
  • Frequency of Using Most Used Connected CE Device (Q1/19)
  • Brand of Streaming Media Player Most Often Used (Q1/19)
  • Most Likely Entertainment Activities to be Performed (Q1/19)
  • Methods Used to Control the TV Using Voice Commands (Q1/19)
  • Pay-TV Subscription By Connected CE Devices (Q1/19)
  • vMVPD Service Subscription by Connected CE Devices (Q1/19)

Consumer Buying Criteria

  • Importance of Device Capabilities During Purchase (Q1/19)
  • Important TV Purchase Considerations (Q1/19)
  • Aspect Comparison: Smart TV vs. Streaming Media Player (Q1/19)

Streaming Media Device Purchases & Intentions

  • Streaming Media Devices Purchased in the Last 12 Months (2017-2019)
  • Type of Purchase by Streaming Media Devices Purchased (Q1/19)
  • Purchase Channel of Steaming Media Devices (Q1/19)
  • Purchase Method of Streaming Media Devices (Q1/19)
  • Purchase Intention of Home Video Devices (2017-2019)
Back to Top