株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

アカウント共有とデジタル著作権侵害

Account Sharing and Digital Piracy

発行 Parks Associates 商品コード 863054
出版日 ページ情報 英文 68 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。
Back to Top
アカウント共有とデジタル著作権侵害 Account Sharing and Digital Piracy
出版日: 2019年06月12日 ページ情報: 英文 68 Slides
概要

オンラインビデオの台頭は、ビデオコンテンツ産業のエコノミクスに変化をもたらし、コンテンツの盗み手の思考や行動にも進化をもたらしています。現在のオンラインコンテンツ市場では、違法なライブストリーミング、アプリベースの共有、アカウント共有が蔓延しています。

当レポートでは、アカウント共有やデジタル著作権侵害に関する消費者行動・意識レベルを調査し、OTTサービスの利用習慣、著作権侵害デバイス・アプリ・ウェブサイトの利用動向、アカウント共有・著作権侵害となる行為の実践、音楽&ビデオアカウント共有に対する見解などをまとめています。

コンシューマーアナリティクス:アクセス&エンターテインメントトラック

エグゼクティブサマリー

OTTサービスの利用習慣

  • 視聴インターネットビデオサービス:有料 vs 無料
  • OTTサービスの利用:ビジネスモデル別
  • 著作権侵害世帯:人口層別
  • 著作権侵害者によるOTTサービスの加入
  • 著作権侵害者によるOTTサービスの年間解約率
  • 著作権侵害者による有料TVサービス加入:従来型 vs オンライン
  • 著作権侵害者による有料TV/ブロードバンドサービスのARPU、など

著作権侵害デバイス・アプリ・ウェブサイトの利用

  • 著作権侵害デバイス・アプリ・ウェブサイトの利用
  • 著作権侵害デバイス・アプリ・ウェブサイトの利用数
  • 著作権侵害デバイス・アプリ・ウェブサイトの利用者:人口区分別
  • Kodiアプリユーザーによる著作権侵害ウェブサイト利用
  • 著作権侵害者による著作権侵害デバイス/アプリ/ウェブサイトの利用
  • ストリーミングデバイスデバイスの所有動向
  • ストリーミングメディアデバイスオーナー中の著作権侵害デバイス/アプリ/ウェブサイトユーザー
  • 著作権侵害デバイス/アプリ/ウェブサイトユーザー中の著作権侵害者、など

アカウント共有・著作権侵害の習慣

  • アカウント共有・著作権侵害の分類
  • アカウント共有・著作権侵害:人口区分別
  • アカウント共有・著作権侵害の組み合わせ
  • OTTサービスの加入者数:アカウント共有・著作権侵害区分別
  • 有料TVサービスの加入者数:アカウント共有・著作権侵害区分別
  • 有料TV/ブロードバンドサービスのARPU:アカウント共有・著作権侵害区分別、など

アカウント関連の問題

  • 経験したことのある一般的なアカウント関連の問題
  • 経験したことのある一般的なアカウント関連の問題:人口区分別
  • 経験したことのあるアカウント関連の問題:アカウント共有・著作権侵害区分別
  • 著作権侵害者による複数ログインでサービス利用不可となった経験
  • アカウント共有/乗っ取りによる複数ログインでサービス利用不可となった経験、など

アカウント共有・著作権侵害に対する消費者の認識

  • オンライン音楽/ビデオサービス共有・無許可コンテンツ利用に対する認識
  • オンライン音楽/ビデオサービス共有・無許可コンテンツ利用に対する認識:人口区分別
  • アカウント関連の問題に直面する世帯によるオンライン音楽/ビデオサービス共有・無許可コンテンツ利用への賛否見解
  • アカウント共有者/乗っ取り者による音楽/ビデオサービスへの支払いに対する見解
  • アカウント提供者による無料で利用可能な映画・音楽に対する認識、など

音楽&ビデオアカウント共有

  • デジタル音楽サービスの加入者数:人口層別
  • アカウント共有・著作権侵害行為
  • オンラインビデオ/音楽の共有:人口層別
  • 他人のID・パスワードを利用する者によるオンライン音楽/ビデオサービスの共有への見解
  • 他人にID・パスワードを貸し出す者によるオンライン音楽/ビデオサービスの共有への見解、など

付録

目次

The rise of online video has shifted the economics of the video content industry and thus sparked an evolution in the thinking and behavior of the people looking to steal content. Illegal livestreaming, app-based sharing, and account sharing are now rampant in the online content marketplace. This 360 Deep Dive examines consumer preferences for various piracy behaviors, as well as attitudes towards privacy and account security.

image1

Table of Contents

Consumer Analytics: Access and Entertainment Track

  • Key Questions Answered
  • Survey Methodology
  • Defining Heads of Broadband Households
  • Definitions and Abbreviations

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Industry Insight: Piracy and Account Sharing Forecast
  • Definitions
  • Key Findings and Market Impact

OTT Service Consumption Habits

  • Internet Video Services Watched: Paid vs. Free (2018 - 2019)
  • OTT Service Use by Business Model (2018 - 2019)
  • Pirate Households by Demographics (Q1/19)
  • Internet Video Services Watched: Paid vs. Free Segments (2018 - 2019)
  • OTT Services Subscribed by Pirates (Q1/19)
  • OTT Service Annual Cancellations as % of Current Subscriber Base Among Pirates (Q1/18)
  • Pay-TV Service Subscription Among Pirates: Traditional vs. Online (Q1/19)
  • Pay-TV/Broadband Service ARPU Among Pirates (Q1/19)

Use of Piracy Devices, Apps, and Websites


  • Use of Piracy Devices/Apps/Websites (Q1/19)
  • Number of Piracy Device/Apps/Websites Used (Q1/19)
  • Use of Piracy Devices/Apps/Websites (Q1/19)
  • Demographic Distribution of Piracy Device/Apps/Website Users (Q1/19)
  • Use of Piracy Website Among Kodi Apps Users (Q1/19)
  • Use of Piracy Devices/Apps/Websites Among Pirates (Q1/19)
  • Device Ownership of Streaming Media Devices (2010 - 2019)
  • Piracy Device/Apps/Website Users Among Steaming Media Device Owners (Q1/19)
  • Pirates Among Piracy Device/Apps/Website Users (Q1/19)

Account Sharing and Piracy Habits

  • Account Sharing/Piracy Segments (Q1/19)
  • Demographic Distribution of Account Sharing/Piracy Segments (Q1/19)
  • Combinations of Account Sharing and Piracy Segments (Q1/19)
  • OTT Service Subscription by Account Sharing/Piracy Segments (Q1/19)
  • Pay-TV Service Subscription by Account Sharing/Piracy Segments (Q1/19)
  • Pay-TV/Broadband Service ARPU by Account Sharing/Piracy Segments (Q1/19)
  • Pirates Among Account Sharing and Piracy Activities (Q1/19)

Account Related Issues

  • Common Account Related Issues Experienced (Q1/19)
  • Demographic Distribution of Common Account Related Issues Experienced (Q1/19)
  • Account Related Issues Experienced by Account Sharing/Piracy Segments (Q1/19)
  • Experiencing the Issue of Not Being Able to Use the Service Due Multiple Logins Among Pirates (Q1/19)
  • Experiencing the Issue of Not Being Able to Use the Service Due Multiple Logins Among Account Shares/Thieves(Q1/19)

Consumer Attitudes towards Account Sharing and Piracy

  • Perception Towards Sharing Online Music/Video Services or Using Unlicensed Content (Q1/19)
  • Agreement on Sharing Online Music/Video Services or Using Unlicensed Content by Demographic (Q1/19)
  • High Agreement Towards Sharing Online Music/Video Service or Using Unlicensed Content Among Households Facing Account Related Issues (Q1/19)
  • Disagreement Towards Sharing Online Music/Video Service or Using Unlicensed Content Among Households Facing Account Related Issues (Q1/19)
  • Perception of Paying for Music/Video Service Among Account Sharers/Thieves (Q1/19)
  • Perception Towards Movies/Music Being Available for Free Among Account Givers (Q1/19)
  • Lifestyle Attitudes Among Account Sharing/Piracy Segment (Q1/19)

Music vs. Video Account Sharing

  • Digital Music Service Subscription by Demographics (Q1/19)
  • Account Sharing and Piracy Activities (Q1/19)
  • Online Video/Music Sharing Among Demographic Groups (Q1/19)
  • Agreeing on Sharing Online Music/Video Services Among People Using Other's ID and Password to Access these Services (Q1/19)
  • Agreeing on Sharing Online Music/Video Services Among People Allowing Others to Use their ID and Password to Access these Services (Q1/19)

Appendix

Back to Top