株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

キャズムを乗り越える:スマートホーム製品およびサービス

Crossing the Chasm: Smart Home Products and Services

発行 Parks Associates 商品コード 783067
出版日 ページ情報 英文 78 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.17円で換算しております。
Back to Top
キャズムを乗り越える:スマートホーム製品およびサービス Crossing the Chasm: Smart Home Products and Services
出版日: 2019年02月05日 ページ情報: 英文 78 Slides
概要

当レポートでは、スマートホーム製品・サービスの導入を推進するための、各種セグメントにおける価格/価値決定プロセスの変化および機会について定量的に分析しています。

消費者分析:スマートホームデバイスおよびサービス調査

エグゼクティブサマリー

スマートホームの導入

  • スマートホームデバイスの所有
  • 米国におけるブロードバンド世帯あたりのコネクテッドデバイス平均所有数
  • ブロードバンド世帯あたりのCE/コンピューティング/モバイル/スマートスピーカーデバイス平均所有数
  • スマートエネルギーデバイスの所有
  • その他デバイスの所有

スマートホームデバイスの主な要因

  • 全ブロードバンド世帯の平均スコア
  • スマートホームデバイスへの精通度、価値および値ごろ感の比較
  • マルチスマートホームデバイス、スマートTV、およびスマートフォンの「Value of the Benefit (利益の価値)」スコア:セグメント別
  • スマートホームデバイスの精通度
  • スマートホームデバイスの高い精通度:技術導入セグメント別、ほか

購入意思

  • スマートホームデバイスの購入意思
  • スマートホームデバイス所有者/購入意思のある人、非所有者/購入意思のない人の違い
  • 違いのインデックス
  • 全体的なスマートホームデバイス購入意思:技術導入セグメント別
  • スマートホームデバイス購入意思:デバイス所有別、ほか

ハブとコントロール

  • スマートドアロック
  • ネットワークカメラ
  • スマートガレージドア
  • ビデオカメラ付きスマートインターホン
  • スマートサーモスタット、ほか

スマートホームデバイスの導入検討者が求める機能とインセンティブの影響

  • スマート照明バルブ - 価値ある機能:技術導入セグメント別
  • スマート照明バルブ - 価値ある機能:年齢別
  • スマートドアロック - 価値ある機能:技術導入セグメント別
  • スマートサーモスタット - 価値ある機能:技術導入セグメント別
  • ネットワークカメラ - 価値ある機能:技術導入セグメント別
  • スマートホームデバイス購入意思に対するインセンティブの影響、ほか
目次

Adoption of smart thermostats, lighting, network cameras, door locks, and garage door openers is still in the early adopter phase. Selling products to the early majority requires clear communication of the value propositions and strong referrals. This research quantifies the changing price/value decision-making process among different segments and opportunities to drive adoption forward.

image1

Table of Contents

Consumer Analytics: Smart Home Devices and Services Track

  • Key Questions Answered
  • Methodology, Charts, Statistical Information
  • Definitions and Abbreviations
  • U.S. Broadband Households' Self-selected Technology Segment (Q4/18)

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Smart Home Adoption

  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2018)
  • Total Average Number of Connected Devices Per U.S. BB HH (2015 - 2018)
  • Total Average Number of CE/Computing/Mobile/Smart Speaker Devices Owned Per BB HH (2010 - 2018)
  • Smart Energy & Misc. Device Ownership (2014 - 2018)
  • Smart Safety & Security Device Ownership (2014 - 2018)
  • Use of Professional Monitored Security Service (2014 - 2018)
  • Interactive Home Security Systems (2014 - 2018)
  • Home Control System Ownership (2014 - 2018)
  • Method of Controlling Smart Home Devices Among Owners (Q2/18)
  • Preferred Method of Controlling Smart Home Devices Among Intenders (Q2/18)
  • Smart Speakers with Voice Assistant Ownership (2016 - 2018)

Key Factors for Smart Home Devices

  • Average Scores Among All BB HHs (Q4/18)
  • Familiarity, Value, and Affordability Comparisons for Smart Home Devices (Q4/18)
  • "Value of the Benefit" Scores for Multiple Smart Home Devices, Smart TVs, & Smartphones by Segments (Q4/18)
  • Smart Home Device Familiarity (Q4/18)
  • Smart Home Device High Familiarity by Technology Adoption Segment (Q4/18)
  • Smart Home Device High Familiarity by Device Ownership (Q4/18)
  • High Familiarity with Selected Connected Devices by Demographics
  • High Familiarity with Selected Connected Devices by Housing
  • Smart Home Device High Value by Device Ownership (Q4/18)
  • Smart Home Device Value Assessment (Q4/18)
  • Smart Home Device High Value by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Smart Home Device High Value by Device Ownership (Q4/18)
  • High Value of Smart Home Devices by Demographics (Q2/18)
  • Smart Home Device Affordability (Q4/18)
  • Smart Home Device Affordability by Device Ownership (Q4/18)
  • Reason for Purchasing Smart Home Device Brand (Q4/18)
  • Reason for Purchasing Smart Home Device Brand by Technology Adoption Segment (Q4/17)
  • Net Promoter Scores: Smart Home Devices (4Q 2018)

Purchase Intentions

  • Smart Home Device Purchase Intentions
  • Differences between Smart Home Device Owners/Intenders and Non-owners/Non Intenders
  • An Index of Differences
  • Overall Smart Home Device Purchase Intention by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Smart Home Device Purchase Intentions by Device Ownership (Q2/18)
  • How important are the following when selecting a specific model? (Q4/18)
  • Smart Home Device Ownership, 2018 Purchases, and 2019 Intentions (Q4/18)
  • Reasons for No Interest in Smart Home Devices (4Q 2018)

Hubs and Controls

  • Smart Door Lock (Q4/18)
  • Networked Camera (Q4/18)
  • Smart Garage Door (Q4/18)
  • Smart Doorbell with Video Camera (Q4/18)
  • Smart Thermostat (Q4/18)
  • Preferred Voice Control Method for Smart Home Device (Q4/17)
  • Preferred Voice Control Method by Demographics (Q4/17)
  • Preferred Voice Control Method by Demographics (Q4/17)
  • Value of a Smart Home Hub to Control a Home's Smart Devices So You Could...
  • Familiarity with a Hub for Central Control by Device Ownership (Q4/18)

Features Desired and The Impact of Incentives on Smart Home Device Intenders

  • Smart Light Bulb: Valuable Capabilities by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Smart Light Bulb: Valuable Capabilities by Age (Q2/18)
  • Smart Door Lock: Valuable Capabilities by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Smart Thermostat: Valuable Capabilities by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Networked Camera: Valuable Capabilities by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Impact of Incentives on Likelihood to Purchasing Smart Home Device by Technology Adoption Segment (Q2/18)
  • Impact of Incentives on Likelihood to Purchasing Smart Home Device by Device Ownership (Q2/18)
  • Impact of Incentives on Likelihood to Purchasing Smart Home Device by Demographics
Back to Top