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市場調査レポート

拡張現実 (AR):イノベーションとライフスタイル

Augmented Reality: Innovations and Lifecycle

発行 Parks Associates 商品コード 783066
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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拡張現実 (AR):イノベーションとライフスタイル Augmented Reality: Innovations and Lifecycle
出版日: 2019年03月31日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

当レポートでは、世界の拡張現実 (AR) 市場の開発・普及見通しについて分析し、AR技術・サービスの現在の水準や、現在の技術開発の傾向、主な製品の普及見通し、家庭/企業での利用状況の予測、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 分析概略

第2章 AR (拡張現実) 市場の概要

  • ARの利用事例
    • 業務用の利用事例
      • 企業での利用事例 (Microsoft、LogistiVIEW)
    • 家庭用の利用事例
      • フィルター:ソーシャルメディア、チャット
      • ショッピング:バーチャル試着
      • モバイルゲーム:Pokemon Go
      • Web ARとAR用ブラウザ
  • ARのエコシステム

第3章 AR装置:主要企業の評価

  • ハンドヘルド型AR
    • iPhoneベースAR
      • ARKitを用いた、一体化されたハードウェア/ソフトウェア
    • Android PhonesベースAR
      • GoogleのARCoreを用いた設計
  • AR用ヘッドマウント型装置 (AR HMD)
    • 二次元 (2D) AR HMD
      • RealWear
      • Vuzix
      • Google Glass
      • Kopin Corporation
    • 三次元 (3D) AR HMD
      • Microsoft HoloLens
      • Magic Leap
      • Qualcomm XR Viewer Platform
      • nReal.ai
  • ARプラットフォーム:相互比較・評価

第4章 ARに対する消費者の認識

  • 消費者に人気の高い利用事例
  • 消費者に人気の高いフォームファクタ
  • 消費者の認知度の上昇

第5章 通信企業のAR戦略

第6章 市場予測

  • AR市場の評価
  • 分析手法・前提条件
    • 家庭用:ハンドヘルド型の独占状態が続く
    • 業務用:HMDの成長率は当初予測より低下
    • 企業の退出が相次ぐ
  • ARの進化:予測年表

第7章 分析結果と提言

第8章 付録

目次

SYNOPSIS:

Augmented reality (AR) has the great potential to revolutionize the way in which consumers interact with technology, each other, and the world around them. Some believe that AR devices could even replace smartphones and personal computers in the future. This report presents an overview of the current state of AR technologies and devices, with an emphasis on new innovations in the AR space that can help drive adoption. It includes a deep dive into the activities of major AR players, including Microsoft, Google, and Apple, as well as product lifecycle estimates.

ANALYST INSIGHT:

“In the consumer space, there is low familiarity with the term augmented reality, even though a higher percentage of consumers use augmented reality in some form than do virtual reality. None of the top consumer AR applications are AR-first but rather additive experiences to another core benefit or use case,” said Kristen Hanich, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Key Questions Addressed by this Research
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. Augmented Reality Market Overview

  • 2.1. Augmented Reality Use Cases
    • 2.1.1. Business Use Cases
      • Enterprise Use Cases
      • Company Highlight: Microsoft
      • Company Highlight: LogistiVIEW
    • 2.1.2. Consumer Use Cases
      • Filters: Social Media and Chat
      • Shopping: Virtual Try-Out
      • Mobile Gaming: Pokémon Go
      • Web AR and AR Browsers
  • 2.2. Augmented Reality Ecosystem

3.0. Augmented Reality Devices: Assessment of Leading Players

  • 3.1. Handheld AR
    • 3.1.1. AR on iPhones
      • Unifying Hardware and Software with ARKit
    • 3.1.2. AR on Android Phones
      • Designing for Google's ARCore
  • 3.2. AR Head-Mounted Devices
    • 3.2.1. 2D AR HMDs
      • RealWear
      • Vuzix
      • Google Glass
      • Kopin Corporation
    • 3.2.2. 3D AR HMDs
      • Microsoft HoloLens
      • Magic Leap
      • Qualcomm XR Viewer Platform
      • nReal.ai
  • 3.3. AR Platforms: Comparative Assessment

4.0. Consumer Perceptions of Augmented Reality

  • 4.1. Consumer-Preferred Use Cases
  • 4.2. Preferred Form-Factors
  • 4.3. Rising Consumer Awareness

5.0. Telco's Augmented Reality Strategies

6.0. Market Forecast

  • 6.1. Assessment of AR Market
  • 6.2. Methodology and Assumptions
    • 6.2.1. Continued Handheld Dominance in the Consumer Space
    • 6.2.2. Enterprise HMD Growth Will Be Slower than Expected
    • 6.2.3. More Players Will Exit the Market
  • 6.3. Augmented Reality Evolution: Projected Timeline

7.0. Implications and Recommendations

8.0. Appendix

  • 8.1. Glossary
  • 8.2. Index
  • 8.3. Image Sources

List of Figures

  • Companies Interviewed or Researched for Report
  • Augmented Reality Development Timeline
  • Dynamics 365 Mixed Reality Solutions
  • Monthly Active App Users for Top AR Applications
  • Augmented Reality Ecosystem
  • Use Cases for Augmented Reality HMDs
  • RealWear HMT Specs
  • Vuzix Smart Glasses Specs
  • Microsoft HoloLens Specs
  • Magic Leap One Specs
  • Comparison of Leading AR Headsets
  • Consumer Familiarity with AR
  • Consumer Preference for AR Information
  • Appeal of AR Form Factors
  • Familiarity with AR by Generation (2016-2018)
  • Telco AR Initiatives
  • Enterprise Augmented Reality HMDs: 2018-2025 Forecast
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