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市場調査レポート

全方位的展望:米国におけるエンターテインメントサービス

360 View: Entertainment Services in The U.S.

発行 Parks Associates 商品コード 778139
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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全方位的展望:米国におけるエンターテインメントサービス 360 View: Entertainment Services in The U.S.
出版日: 2019年02月01日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、米国のブロードバンド世帯における有料テレビおよびブロードバンドサービスの環境、消費者需要、利用動向、および認知度などについて分析しています。

消費者アナリティクス:アクセスおよびエンターテインメントトラック

エグゼクティブサマリー

有料TV:導入

  • 有料TVサービス加入者数
  • 従来型有料TV vs. オンライン有料TVサービス
  • TVサービスの種類/利用例
  • 有料TVサービス加入者数:地域別
  • 有料TV加入者数の人口統計内訳、ほか

有料TV:サービスの変更

  • 近年の有料TVサービスへの変更
  • 近年の有料TVサービスへの変更:居住地域別
  • 過去12ヶ月間の有料TVサービスへの変更
  • 近年の有料TVサービスへの変更:ケーブルプロバイダー別
  • 有料TVサービスへの変更:Telcoプロバイダー別、ほか

有料TV:バンドリングと支出

  • TVサービス付きホームバンドルパッケージのARPU動向
  • ホームサービス加入者数の動向
  • TVサービスのTVバンドルサービス & ARPUの分布
  • 有料TVサービスARPU
  • 独立型有料TVサービスのARPU:TVセグメント別、ほか

有料TV:認知度

  • ネットプロモータースコア:ビデオサービス
  • ネットプロモータースコア:vMVPD
  • サービスの変更による有料TVサービス額の変化
  • ビデオサービス学の変化:有料TVオペレーター別

有料TV:特徴

  • 有料TVサービスの特徴トップ15
  • プレミアム有料TVの特徴
  • アドバンスト有料TVサービスの特徴
  • 現在受信されていない有料TVサービスの魅力

有料TV:コンテンツの需要

  • ネットワーク/チャンネルを諦めることの難しさ
  • ネットワーク/チャンネルを諦めることの難しさ:有料TVサービス別

有料TV:非加入者

  • 有料TVサービスの非加入世帯数
  • 有料TVの解約者 (Cord Cutter) 、最小限縮小者 (Cord Shaver) 、および未契約者 (Cord Never)
  • 最後に有料TVサービスを契約してからの期間
  • 前回の有料TVサービス期間
  • 有料TVサービスを契約する意思の強さ

TVアンテナの導入・利用

  • TVサービスの内訳:有料TV & アンテナセグメント
  • アンテナのみのTVサービス
  • 有料TV & アンテナセグメント:OTTサービス加入
  • 有料TV & アンテナセグメント:年齢
  • 有料TV & アンテナセグメント:世帯所得
  • インターネット接続CEデバイスの所有:有料TV & アンテナセグメント
  • スマートスピーカーの所有:有料TV & アンテナセグメント

一般的なビデオデバイスの所有

  • コンピューター・通信デバイスの所有
  • ホームビデオデバイスの所有
  • エンターテインメントデバイスのインターネット接続率
  • スマートTVの導入とインターネット接続率
  • 所有するCE/コンピューティング/モバイル/スマートスピーカーデバイスの平均数:ブロードバンド世帯あたり

デバイス特有の要因

  • タブレットオペレーターシステム
  • ゲーム機の所有
  • TVスクリーンサイズ
  • メインTVのスクリーンサイズ:TVタイプ別
  • TV機能、ほか

付録

目次

SYNOPSIS:

Broadband and pay TV remain cornerstones of U.S. operator services. Yet market trends and potential substitutes for each of these services are driving change in these core areas. This study explores the environment, consumer demand, use, and perception of pay TV and broadband services among U.S. broadband households.

ANALYST INSIGHT:

“For pay-TV service providers, traditional or online, to be successful, they must fully understand consumer activity, values and motivation related to adoption and use of their services. The objective of this study is to identify key trends and quantify important benchmarks in pay-TV services. Analysis of adoption, churn and spending will outline the shift in subscribership and revenues, revealing positioning for leading providers.” - Brett Sappington, Senior Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: Access and Entertainment Track

  • Key Questions Answered

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Pay TV: Adoption

  • Pay-TV Service Subscriptions (2011 - 2018)
  • Traditional Pay-TV vs. Online Pay TV Services (Q3/18)
  • Types of TV Services / Use Cases (Q3/18)
  • Pay-TV Service Subscriptions by Regions (2014 - 2018)
  • Demographic Breakdown of Pay-TV Subscribers (2014 - 2018)
  • U.S. Traditional Pay-TV Market Share (2016 - 2018)
  • Overall vMVPD Service Adoption (2017 - 2018)
  • vMVPD Service Subscription (2016 - 2018)
  • Likelihood of Subscribing to Online Pay-TV Service (2018)
  • Reasons for Subscribing to vMVPD Service (Q3/18)

Pay-TV: Changes To Service

  • Recent Change to Pay-TV Services (2015 - 2018)
  • Recent change to Pay-TV Services by Residence Area (Q3/18)
  • Changes Made to Pay-TV Service Over Past 12 Months Pay-TV Service Subscribers (Q3/18)
  • Recent Changes to Pay-TV Service by Telco Providers (2015 - 2018)
  • Changes to Pay-TV Service by Cable Providers (2015 - 2018)
  • Recent Changes to Pay-TV Service by Satellite Providers (2015 - 2018)
  • Uptake of OTT Services by Pay-TV Subscription Groups (Q3/18)

Pay TV: Bundling and Spending

  • Trends in ARPU of Home Bundled Package with TV Services (2012 - 2018)
  • Trends in Home Service Subscription (2012 - 2018)
  • Distribution of TV Bundled Services & ARPU of TV Services (Q3/18)
  • Pay TV Service ARPU (2010 - 2018)
  • ARPU for Standalone Pay-TV Services by TV Segments (Q3/18)
  • Average Household Expenditure on Home Video Entertainment by Video Sources (2012 - 2018)
  • Average Monthly Expenditure on Individual Home Video Entertainment (2012 - 2018)

Pay-TV: Perception

  • Net Promoter Score: Video Services (Q3/18)
  • Net Promoter Score: vMVPD (Q3/18)
  • Change in Value of Pay-TV Service by Changes Made to Service
  • Changes in Video Service Value by Pay-TV Operators (Q3/18)

Pay-TV: Features

  • Top 15 Pay-TV Service Features (Q3/18)
  • Pay-TV Service Features, Cont'd. (Q3/18)
  • Premium Pay TV Features (2013 - 2018)
  • Advanced Pay-TV Service Features (2017-2018)
  • Appeal of Pay-TV Service Features Not Currently Received (Q3/18)
  • Appeal of Pay-TV Service Features Not Currently Received, Cont'd. (Q3/18)

Pay-TV: Content Demand

  • Difficulty in Giving Up Network/Channels (Q3/18)
  • Difficulty in Giving Up Network/Channels by Pay-TV Services (Q3/18)

Pay-TV: Non-Subscribers

  • Households Without Pay-TV Service Subscriptions (2011 - 2018)
  • Cord Cutters, Cord Shavers, and Cord Nevers (2015 - 2018)
  • Length of Duration Since Last Subscribing to Pay-TV Service (Q3/18)
  • Reasons for Not Subscribing to Pay-TV Service (Q3/18)
  • Previous Pay-TV Service Period (2010 - 2018)
  • High Intention of Subscribing to a Pay-TV Service (2015 - 2018)

Adoption and Use of TV Antennas

  • TV Service Breakdown: Pay-TV & Antenna Segments (Q3/18)
  • Antenna - Only TV Service (2013 - 2018)
  • Pay TV & Antenna Segments by OTT Service Subscription (Q3/18)
  • Pay TV & Antenna Segments by Age (Q3/18)
  • Pay TV & Antenna Segments by Household Income (Q3/18)
  • Internet Connected CE Device Ownership by Pay TV & Antenna Segments (Q3/18)
  • Smart Speaker Ownership by Pay-TV & Antenna Segments (Q3/18)

General Video Device Ownership

  • Computer and Communication Device Ownership (2009 - 2018)
  • Home Video Device Ownership (2010 - 2018)
  • Entertainment Device Internet - Connection Rate Among Owning Households (2012 - 2018)
  • Smart TV Adoption and Internet - Connection Rate (2010 - 2018)
  • Total Average Number of CE/Computing/Mobile/Smart Speaker Devices Owned Per BB HH (2010 - 2018)

Device Specific Factors

  • Tablet Operator System (2015 - 2018)
  • Gaming Console Ownership (Q3/18)
  • TV Screen Size (Q3/18)
  • Primary Television Screen Size by TV Type (Q3/18)
  • TV Features (Q3/18)
  • Penetration of TV Features by TV Type (Q3/18)
  • Devices Connected to Primary TV (Q3/18)
  • Digital Video Activities on Connected Entertainment Devices by Traditional Pay-TV HHs (Q3/18)
  • Use of Devices for Video of Any Kind (2010 - 2018)
  • Frequency of Use of TV for Video (2010 - 2018)
  • Total Average Video Consumption On a TV Set (2010 - 2018)
  • Watch Internet Videos by Platforms (2015 - 2018)

Appendix

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