株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

スマートホームデバイスサポート:ペインポイントの解消

Smart Home Device Support: Addressing Pain Points

発行 Parks Associates 商品コード 750189
出版日 ページ情報 英文 71 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.65円で換算しております。
Back to Top
スマートホームデバイスサポート:ペインポイントの解消 Smart Home Device Support: Addressing Pain Points
出版日: 2018年11月30日 ページ情報: 英文 71 Slides
概要

当レポートでは、各種スマートホームデバイスの購入・利用に関する消費者のエクスペリエンスを調査し、所有動向、購入の動機、直面した各種問題と解消法、購入の意思と購入の障壁、サポートサービスの訴求力の分析などをまとめています。

スマートホームの所有者・購入予定者

  • スマートホームデバイスの所有動向
  • スマートホームデバイスの導入
  • スマートホームデバイスの平均購入数
  • 技術導入の分布
  • スマートホームデバイス区分
  • スマートホームデバイスの購入意思
  • スマートホームの訴求点
  • スマートホームデバイス購入の動機、など

スマートホーム・CEデバイスのセットアップ

  • スマートホームデバイスのセットアップ手法
  • スマートホームデバイス:セットアップにおける難点
  • スマートホームデバイス:セットアップ時の問題
  • スマートホームデバイス:セットアップ時の問題解消のために取ったアクション
  • スマートホームデバイスの返却・理由
  • スマートホームデバイスのセットアップの好み、など

スマートホームデバイスの問題と問題解消法

  • スマートホームデバイス:経験した技術的問題の件数
  • スマートホームデバイスの技術的問題
  • スマートサーモスタットのユーザーエクスペリエンス
  • スマートドアロックのユーザーエクスペリエンス
  • スマート電球/照明制御システムのユーザーエクスペリエンス
  • ネットワークカメラのユーザーエクスペリエンス
  • スマートホームデバイス:技術的問題解消のために取ったアクション
  • プロフェッショナルテクニカルサポートサービスへの満足度、など

音声コントロール

  • スマートホームデバイスの制御手法
  • 音声コントロールによるスマートホームデバイスのエクスペリエンス、など

購入の意思

  • スマートホームデバイスの購入の意思
  • スマートホームデバイス:購入の障壁、など

セキュリティシステムのエクスペリエンス

  • セキュリティシステムの自己導入
  • セキュリティシステム自己導入に費やした時間、など

サービスの訴求力

  • スマートホームデバイスのサポートサービスの訴求力
目次

This research highlights the adoption of traditional and emerging connected devices. It provides an overview of the leading issues faced by consumers when using smart home devices and drivers of product returns. It also examines issues consumers face when setting up and using smart security systems and services.

image1

Table of Contents

Smart Home Ownership and Intenders

  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2017)
  • Adoption of Smart Home Devices (2014 - 2017)
  • Average Numbers of Smart Home Device Purchased Among Device Buyers (Q4/17)
  • Technology Adoption Distribution Among Smart Home Device Ownership & Intention Segments (Q4/17)
  • Smart Home Device Segment Demographics
  • Importance of Factors for Second Smart Home Product Category Purchase (Q4/17)
  • Smart Home Device Purchase Intention (Q4/17)
  • Appeal of Having a Smart Home (Q2/18)
  • Drivers of Buying Smart Home Devices (Q2/18)
  • Perspectives of Owning a Smart Home Device Among Non Owners (Q2/18)

Smart Home and CE Device Set-up

  • Overall Smart Home Device Setup Methods (2016 - 2018)
  • Smart Home Device Setup by Demographics (Q1/18)
  • Smart Home Devices: Setup Method (Q1/18)
  • Smart Home Devices: Difficulty with Device Setup (2017 - 2018)
  • Smart Home Devices: Difficulty with Setup by Device (Q1/18)
  • Smart Home Devices: Difficulty with Device Setup by Demographics (Q1/18)
  • Smart Home Devices: Number of Setup Problems Experienced (2017 - 2018)
  • Smart Home Devices: Problems Setting Up Device (2016 - 2018)
  • Problems in Setting Up Devices by Smart Home Device (2015 - 2018)
  • Problems in Setting Up Devices by Smart Home Device, Cont. (2015 - 2018)
  • Smart Home Devices: Actions Taken After Experiencing Setup Problems (Q1/18)
  • Smart Home Device Return (Q1/18)
  • Reasons for Device Return (Q1/18)
  • Smart Home Device Setup Preference (Q1/18)
  • Smart Home Device Setup Preference by Demographics (Q1/18)
  • Smart Home Device: Self Setup Experience by Difficulty of Device Setup (Q1/18)
  • Smart Home Device: Agreement on Self Setup Experience by Devices (Q1/18)

Smart Home Device Problems and Problem-solving

  • Smart Home Device: Number of Technical Problems Experienced (Q1/18)
  • Smart Home Device: Number of Technical Problems Experienced (Q1/18)
  • Smart Home Devices: Technical Problems (Q1/18)
  • Smart Thermostat User Experience (Q2/17)
  • Smart Door Lock User Experience (Q2/17)
  • Smart Light Bulbs/Lighting Control Systems: User Experience (Q2/17)
  • Network Camera: User Experience (Q2/17)
  • Smart Home Device: Actions Taken After Experiencing Technical Problems (Q1/18)
  • Overall Satisfaction with Professional Technical Support Service (Q1/18)

Voice Control

  • Smart Home Device Control Methods (Q2/2017 - Q4/2017)
  • Experience with Voice Control Smart Home Devices (Q4/17)

Purchase Intentions

  • Smart Home Device Purchase Intention (Q4/17)
  • Smart Home Devices: Purchase Inhibitors (Q4/17)
  • Purchase Inhibitors by Smart Home Device (Q2/18)
  • Impact of Services Offered on Smart Home Device Purchase Intention (Q1/18)

Security System Experiences

  • Ease of Self-Installing the Security System (Q4/17)
  • Time Taken to Self-Install Security System (Q4/17)
  • Number of False Alarms Triggered in Last 12 Months (Q2/18)
  • Triggers for False Alarms (Q2/18)

Service Appeal

  • High Appeal of Smart Home Device Support Services (2017 - 2018)
Back to Top