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市場調査レポート

VR (仮想現実) の所有、使用、認識

Ownership, Use, and Perception of Virtual Reality

発行 Parks Associates 商品コード 750188
出版日 ページ情報 英文 55 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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VR (仮想現実) の所有、使用、認識 Ownership, Use, and Perception of Virtual Reality
出版日: 2018年12月10日 ページ情報: 英文 55 Slides
概要

VR (仮想現実) が普及するにつれ、企業は市場参入戦略を準備する必要があります。

当レポートでは、VR (仮想現実) デバイス/コンテンツソースにおける現在の認識・導入・考え方・期待・使用について調査分析し、最もよく見られるVRプラットフォームとユースケースについて、体系的な情報を提供しています。

消費者によるVRへの精通

  • VR/ARへの精通
  • 個人向けVR/ARデバイスへの精通
  • VR製品への精通:導入セグメント別
  • VR製品への精通:人口統計別
  • VRヘッドセットお試し経験
  • VRヘッドセットお試し:人口統計別

VRの導入

  • VRヘッドセットの導入
  • 所有しているVRシステムの種類
  • VR所有者におけるVRヘッドセットブランドの導入
  • VRヘッドセット所有期間

VRの使用と認識

  • VRヘッドセットの使用の変化
  • VRアプリ/コンテンツの品質
  • VRアプリ/コンテンツの品質:VRヘッドセットの使用の変化別
  • VRの認識
  • 期待されるVRユースケース

VR経験:NPS (ネットプロモータースコア)

  • さまざまなCEデバイスのNPS
  • VRヘッドセットのNPS:デバイスの種類別
  • 経験した技術的問題
  • 経験した技術的問題の平均数

VRとコネクテッドCEのクロスオーバー

  • 所有しているコネクテッドCEデバイスの平均数 (ブロードバンド世帯当たり)
  • ゲーム機とVRヘッドセットのデバイス所有
  • コネクテッドエンターテインメントデバイスの使用:所有別
  • VR製品への精通:ゲーム機所有別
  • ゲームに費やす時間 (1週間当たり) :所有別
  • デバイス購入者の内訳:年齢別
  • デバイス購入者の内訳:所得別
  • デバイス購入者の内訳:世帯規模別
  • 所有者における人口統計の内訳

VRヘッドセットの購入意思

  • 購入意思:ゲーム機 vs. VRヘッドセット
  • 購入意思:ゲーム機 vs. VRヘッドセット:現在のデバイス所有別
  • 購入意思:ゲーム機 vs. VRヘッドセット:年齢別
  • 購入意思:ゲーム機 vs. VRヘッドセット:子供のいる世帯別
  • 購入意思:ゲーム機 vs. VRヘッドセット:意思の動向別
  • 特定のVRヘッドセットを購入する可能性
  • 意思者における期待されるVRユースケース
目次

As virtual reality becomes poised for widespread adoption, players must prepare their go-to-market strategies. This study provides an analysis of current-day awareness, adoption, attitudes, expectations, and use of VR devices and content sources. It examines the most common VR platforms and use cases, answering the question of who the VR adopters are and what they are looking for in an immersive experience.

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Table of Contents

Consumer Familiarity with Virtual Reality

  • Familiarity with Virtual Reality And Augmented Reality (2017-2018)
  • Familiarity with Individual Virtual Reality or Augmented Devices (2017-2018)
  • Virtual Reality Product Familiarity by Adoption Segments (Q1/18)
  • Familiarity with Virtual Reality Products by Demographics (Q1/18)
  • Virtual Reality Headset Trial Experience (2017-2018)
  • Virtual Reality Headset Trial by Demographics (Q1/18)

Adoption of Virtual Reality

  • Virtual Reality Headset Adoption (2016-2018)
  • Type of Virtual Reality System Owned (Q1/18)
  • Adoption of Virtual Reality Headset Brands Among VR Owners (Q1/2018)
  • Length of Virtual Reality Headset Ownership (Q1/18)

Use and Perception of Virtual Reality

  • Change in Use of Virtual Reality Headsets (Q1/18)
  • Quality of Virtual Reality Apps and Content (Q1/18)
  • VR App/Content Quality by Change in VR Headset Usage (Q1/18)
  • Perception of Virtual Reality (2017-2018)
  • Expected Virtual Reality Use Cases (Q1/18)

Virtual Reality Experience: Net Promoter Scores

  • NPS for Various CE Devices (2017 - 2018)
  • Net Promoter Score of Virtual Reality Headset by Device Types (Q1/18)
  • Technical Problems Experienced (Q1/18)
  • Average Number of Technical Problems Experienced (Q1/18)

Crossover of Virtual Reality and Connected CE

  • Average Number of Connected CE Devices Owned Per BB HH (Q1/18)
  • Device Ownership of Gaming Console & Virtual Reality Headsets (Q1/18)
  • Use of Connected Entertainment Device by Ownership (Q1/18)
  • Virtual Reality Product Familiarity by Gaming Console Ownership (Q1/18)
  • Time Spent on Gaming Per Week by Ownership (Q1/18)
  • Device Buyers Breakdown by Age (Q1/18)
  • Device Buyers Breakdown by Income (Q1/18)
  • Device Buyers Breakdown by Household Size (Q1/18)
  • Demographic Breakdown Among Owners (Q1/18)

Purchase Intentions for VR Headsets

  • Purchase Intention: Gaming Console vs. Virtual Reality Headset
  • Purchase Intention: Gaming Console vs. Virtual Reality Headset by Current Device Ownership (Q1/18)
  • Purchase Intention: Gaming Console vs. Virtual Reality Headset by Age
  • Purchase Intention: Gaming Console vs. Virtual Reality Headset by Households with Children (Q1/18)
  • Purchase Intention: Gaming Console vs. Virtual Reality Headset by Intention to Move (Q1/18)
  • Likelihood of Purchasing Specific VR Headset (Q1/18)
  • Expected VR Use Cases Among Intenders (2017-2018)
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