株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

コネクテッドエンターテインメントにおける消費者の不安

Consumer Fears in Connected Entertainment

発行 Parks Associates 商品コード 750187
出版日 ページ情報 英文 51 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.36円で換算しております。
Back to Top
コネクテッドエンターテインメントにおける消費者の不安 Consumer Fears in Connected Entertainment
出版日: 2018年11月30日 ページ情報: 英文 51 Slides
概要

消費者はコネクテッドエンターテインメントエクスペリエンスの利便性や多様性を楽しむ一方で、個人データ、視聴習慣、ファイナンシャルデータのハッキングや盗用・漏洩に対する不安を抱えています。

当レポートでは、コネクテッドエンターテインメント製品・サービスの利用における消費者の不安・懸念について調査し、製品&サービスの所有動向、懸念・不安の対象、消費者の信頼を得るための各種技術・戦略の分析などをまとめています。

概要:コネクテッドエンターテインメント製品&サービスの導入

  • コネクテッドCEデバイスの総所有数
  • BB世帯あたりのコネクテッドデバイス平均所有数
  • インターネット接続済み家庭用エンターテインメントデバイスの総所有数
  • BB世帯あたりの家庭用コネクテッドエンターテインメントデバイスの平均所有数
  • スマートスピーカーの平均所有数
  • エンターテインメントデバイスのインターネット接続率
  • スマートTVの導入率・インターネット接続率
  • もっとも利用されている家庭内用コネクテッドエンターテインメントプラットフォーム
  • 有料TV・OTTサービスの加入数、など

個人データのオンラインセキュリティに関する不安

  • 個人情報セキュリティに関する不安
  • 個人情報セキュリティに関する不安の件数
  • 情報セキュリティ上の不安:人口統計別
  • データ共有に関する意識
  • 技術導入区分
  • 消費者データへのアクセス・管理においてもっとも信頼できる企業、など

データ共有に関する消費者の態度・意識

  • 個人のオンラインアクティビティへの快適性
  • オンライン・視聴履歴の共有に対する許容度
  • 視聴履歴の共有に対する意識、など

デバイス所有・購入における各種懸念の影響

  • BB世帯あたりのコネクテッドデバイスの平均所有数と個人情報セキュリティへの懸念
  • 将来の購入意思:CEデバイス、など

懸念低減戦略

  • オンラインサービスにおけるコンフィデンス向上のためのアクション
  • 懸念と低減策、など
目次

Consumers enjoy the convenience and diversity of connected entertainment experiences, yet they are also concerned about their personal data, viewing habits, and financial information being hacked, misused, or sold to unknown third parties. Protecting user data while cultivating consumer expectations on right-of-use can alleviate consumer fears and encourage continued adoption of connected entertainment. This research explores data protection and monetization technologies, studies consumer expectations for and anxiety level associated with personal data protection and usage rights, and points to best strategies to win consumers' trust in the connected entertainment era.

image1

Table of Contents

Overview of Connected Entertainment Product & Service Adoption

  • Total Number of Connected CE Devices Owned (Q1/18)
  • Total Average Number of Connected Devices Owned Per BB HH (2010 - 2018)
  • Overall Internet-Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2010 - 2018)
  • Average Numbers of Connected In-Home Entertainment Devices Owned Per BB HH (2014 - 2018)
  • Average Numbers of Smart Speakers Owned Per Owning HH (2016 - 2018)
  • Entertainment Device Internet - Connection Rate Among Device Owners (2012 - 2017)
  • Smart TV Adoption and Internet - Connection Rate (2010 - 2018)
  • Most Commonly Used Connected In-Home Entertainment Platform
  • Pay-TV and OTT Service Subscriptions (2011 - 2018)

Online Personal Data Security Concerns

  • Concerns about Personal Information Security (Q1/18)
  • Number of Concerns about Personal Information Security (Q1/18)
  • Information Security Concerns by Demographics (Q1/18)
  • Attitudes on Data Sharing (Q1/18)
  • Technology Adoption Segments (Q3/18)
  • Agreement on Data Sharing by Demographics (Q1/18)
  • Most Trustworthy Company to Access and Manage Consumer Data (Q1/18)
  • Most Trustworthy Company to Access and Manage Consumer Data by Demographics (Q1/18)

Consumer Attitudes Towards Data Sharing

  • Comfort in Personal Online Activities (Q1/18)
  • Willingness to Share Online or Viewing History (Q1/18)
  • Attitudes on Viewing History Sharing (Q1/18)
  • Agreement on Viewing History Sharing by Demographics (Q1/18)

Impact of Concerns on Device Ownership & Purchase Intentions

  • Total Average Number of Connected Devices Owned Per BB HH by Concerns about Personal Information Security (Q1/18)
  • Strong Concerns about Personal Information Security by Connected In-Home Entertainment Device Ownership (Q1/18)
  • Strong Concerns about Personal Information Security by CE Device Purchase Intention (Q1/18)
  • Future Purchase Intention - CE Devices (2013 - 2018)

Concern Mitigation Strategies & Sentiment

  • Actions to Increase Confidence in Online Services (Q1/18)
  • Actions to Strongly Increase Confidence in Online Services by Concerns (Q1/18)
  • Concerns and Mitigation (Q1/18)
  • Concerns & Mitigation by Adoption Segments (Q3/14)
Back to Top