株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

仮想MVPD/オンライン有料TVサービスの認識

Perception of vMVPDs/Online Pay-TV Services

発行 Parks Associates 商品コード 726394
出版日 ページ情報 英文 53 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.34円で換算しております。
Back to Top
仮想MVPD/オンライン有料TVサービスの認識 Perception of vMVPDs/Online Pay-TV Services
出版日: 2018年10月26日 ページ情報: 英文 53 Slides
概要

オンライン有料TVサービス (Sling TV、DIRECTV NOW、PlayStation Vue、Hulu、Live TV、YouTube TVなど) の急増によって、有料TVサービスの認識・提供方法が変わってきています。

当レポートでは、有料TVサービスの認識について調査分析し、現在の加入者数、有料TVサービスのキャンセル数など、体系的な情報を提供しています。

有料TVの普及率と成長率

  • 有料TVサービスの加入
  • オンライン有料TVサービスの導入
  • 仮想MVPDサービスの加入
  • 有料TVサービスへの変更 (過去12ヶ月間)

人口統計の内訳:従来型の有料TV vs. オンライン有料TV世帯

  • オンライン vs. 従来型の有料TV世帯の年齢内訳
  • オンライン vs. 従来型の有料TV世帯の世帯所得内訳
  • オンライン vs. 従来型の有料TV世帯の子供内訳
  • オンライン vs. 従来型の有料TV世帯の教育レベル内訳
  • 話す言語:オンライン vs. 従来型の有料TV世帯別
  • オンライン vs. 従来型の有料TV世帯の技術導入内訳
  • 最も多く使用するコネクテッドCEデバイス:有料TV世帯別
  • 固有デバイスにおけるビデオ消費
  • 消費者の考え方
  • 有料TVサービスの一環としてのプレミアム映画チャンネル
  • 通常のライブチャンネルユーザー

オンライン有料TVの購入意思

  • オンライン有料TVサービスに加入する可能性 (今後12ヶ月間)
  • オンライン有料TVの意思者 vs. 加入者:人口統計別
  • オンライン有料TVサービスに関心がある理由
  • オンライン有料TVサービスに加入した結果
  • 従来型の有料TVサービスからオンライン有料TVサービスに乗り換える意思:現在のプロバイダー別

オンライン有料TVの認識と満足度

  • オンライン有料TVサービス全体の品質
  • オンライン有料TVサービスの満足度
  • オンライン有料TVサービスの品質:上位5サービス別
  • NPS (ネットプロモータースコア) :オンライン有料TVサービス
  • ホームビデオサービスのNPS (ネットプロモータースコア)
  • 不満足者におけるオンライン有料TVサービスのNPS (ネットプロモータースコア)

オンライン有料TVのチャーン、キャンセル、消費者の忠実性

  • 高価なオプションに対してオンライン有料TVをキャンセルする可能性
  • オンライン有料TVサービスをキャンセルする可能性:NPS (ネットプロモータースコア) グループ別
  • ビデオサービス:年間キャンセル数 (現在の加入者ベースの比率として)
  • ビデオサービス:少なくとも見限りたい
目次

The rise of online pay-TV services (e.g., Sling TV, DIRECTV NOW, PlayStation Vue, Hulu with Live TV, YouTube TV and others) is changing the way that pay-TV services are perceived and offered. This study will measure the perception of online skinny bundle and tiered pay-TV offerings among consumers, including current subscribers and pay-TV service cancellers. The study examines intent to switch from traditional pay TV as well as the winners and losers among traditional pay-TV providers.

image1

Table of Contents

Pay-TV Penetration and Growth Rates

  • Pay-TV Service Subscriptions (2011 - 2018)
  • Online Pay-TV Service Adoption (2017 - 2018)
  • vMVPD Service Subscription (2016 - 2018)
  • Changes Made to Pay-TV Service over the Past 12 Months (Q1/18)

Demographic Breakdown: Traditional Pay-TV vs. Online Pay-TV Households

  • Age Breakdown of Online vs. Traditional Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Household Income Breakdown of Online vs. Traditional Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Children at Home by Online vs. Traditional Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Education Level Breakdown of Online vs. Traditional Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Language Spoken by Online vs. Traditional Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Technology Adoption Breakdown of Online vs. Traditional Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Most Commonly Used Connected CE Device by Pay-TV HHs (Q1/18)
  • Video Consumption on Specific Device (Q1/18)
  • Consumer Attitude (Q1/18)
  • Premium Movie Channels as Part of Pay-TV Service (Q1/18)
  • Regular Live Channel Users (Q1/18)

Online Pay-TV Purchasing Intentions

  • Likelihood of Subscribing for Online Pay-TV Service Over the Next 12 Months (Q1/18)
  • Online Pay-TV Intenders vs. Subscribers by Demographics (Q1/18)
  • Reasons for Interest in Online Pay-TV Service (Q1/18)
  • Consequence of Subscribing to Online Pay-TV Service (Q1/18)
  • Intention to Replace Traditional Pay-TV Service with Online Pay-TV Service by Current Provider (Q1/18)

Online Pay-TV Perceptions and Satisfaction Ratings

  • Overall Online Pay-TV Service Quality (Q1/18)
  • Satisfaction with Online Pay-TV Service (Q1/18)
  • Online Pay-TV Service Quality by Top 5 Services (Q1/18)
  • Online Pay-TV Service Quality by Service, Contd. (Q1/18)
  • Net Promoter Score: Online Pay-TV Services (Q1/18)
  • Net Promoter Score of Home Video Services (Q1/18)
  • NPS of Online Pay-TV Service Among Those Who are Not Satisfied (Q1/18)

Online Pay-TV Churn, Cancellation, and Consumer Loyalty

  • Likelihood of Cancelling Online Pay-TV for a More Expensive Option (Q1/18)
  • Likelihood of Cancelling Online Pay-TV Service by NPS Groups (Q1/18)
  • Video Services: Annual Cancellations as % of Current Subscriber Base (Q1/18)
  • Video Services: Least Want to Give Up (Q1/18)
Back to Top