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市場調査レポート

人工知能 (AI) の家庭用エンタテインメント機器に対する影響力

The Impact of AI on Consumer Entertainment

発行 Parks Associates 商品コード 702279
出版日 ページ情報 英文 42 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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人工知能 (AI) の家庭用エンタテインメント機器に対する影響力 The Impact of AI on Consumer Entertainment
出版日: 2018年12月31日 ページ情報: 英文 42 Pages
概要

人工知能 (AI) や機械学習 (ML) は、様々な機能を実現させる強力なツールとして、家庭用 (コンシューマー) エンタテインメント機器のあらゆる局面に大きな影響力を与えています。

当レポートでは、家庭用エンタテインメント機器 (デジタル家電) の分野におけるAIの利用動向について分析し、AIがもたらす短期的・長期的な影響や、各分野 - ユーザー体験、サービス提供、コンテンツ作成、実用化 (商業化) - でのAIの将来的な役割、各企業が今後取るべき戦略などについて調査しております。

第1章 分析概略

  • 分析目的
  • 当レポートの問題意識
  • 分析アプローチ/情報源

第2章 家庭用エンタテインメント機器向けAI (人工知能)

  • 消費者のエンゲージメントの拡大
  • 事業プロセス・製品の改良
  • 個人化対応の需要の増大
  • AIに対する消費者の考え方

第3章 コネクテッド・エンタテインメント機器の共通AI機能

  • 特定型AI
  • 機械学習 (ML)
  • 自然言語処理 (NLP)

第4章 AIの利用事例と事業価値

  • コンテンツ戦略
    • プロジェクトの予測と市場収益額
    • コンテンツ制作
  • サービス戦略
    • サービス提供
    • マーケティング・広告
  • ユーザー・エクスペリエンス
    • 検索・発見
    • 没入的体験 (イマーシブ・エクスペリエンス)

第5章 AI導入戦略

  • 社内開発
  • サードパーティー (社外) ベンダー
  • AI導入時の課題

第6章 分析結果と提言

第7章 付録

目次

Artificial Intelligence (AI) and machine learning are powerful enabling technologies that can affect all aspects of consumer entertainment. This report will examine the new opportunities and service features that AI can unlock as well as the companies poised to take advantage. The report assesses the short- and long-term impact of AI on the entertainment industry and the future role of AI in user experience, service delivery, content creation, and monetization.

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Key Burning Questions Addressed by this Research
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. Artificial Intelligence in Consumer Entertainment

  • 2.1. Rising Consumer Engagement
  • 2.2. Improving Business Processes & Products
  • 2.3. Increasing Demand for Personalization
  • 2.4. Consumer Attitudes Toward AI

3.0. Common AI in Connected Entertainment

  • 3.1. Narrow AI
  • 3.2. Machine Learning
  • 3.3. Natural Language Processing

4.0. AI Use Cases and Business Value

  • 4.1. Content Strategy
    • 4.1.1. Project Forecasting & Revenue
    • 4.1.2. Content Production
  • 4.2 Service Strategy
    • 4.2.1 Service Delivery
    • 4.2.2. Marketing & Advertising
  • 4.3 User Experience
    • 4.3.1 Search & Discovery
    • 4.3.2 Immersive Experience

5.0. AI Deployment Strategies

  • 5.1. In House Development
  • 5.2. Third Party Vendor
  • 5.3. Challenges of AI Deployment

6.0. Implications and Recommendations

7.0. Appendix

  • 7.1. Glossary
  • 7.2. Index

List of Figures

  • Total Average Number of Connected Devices Owned Per BB HH (2010 - 2018)
  • Smart Speakers with Personal Assistant Ownership (2016 - 2018)
  • Sling TV's Personalized User Interface
  • Total Average Video Consumption by Platform (2015 - 2018)
  • Concerns about Personal Information Security (Q1/18)
  • Attitudes on Data Sharing (Q1/18)
  • Actions to Increase Confidence in Online Services (Q1/18)
  • Zorroa's Visual Asset Management Platform
  • Basic NLP System
  • Artificial Intelligence in the Connected Entertainment Value Chain
  • Important Features When Selecting Next Streaming Media Player or Smart TV
  • Challenges of AI Deployment
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