株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スマートホームの購入過程

The Smart Home Purchase Process

発行 Parks Associates 商品コード 674733
出版日 ページ情報 英文 56 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.42円で換算しております。
Back to Top
スマートホームの購入過程 The Smart Home Purchase Process
出版日: 2018年08月14日 ページ情報: 英文 56 Pages
概要

消費者がスマートホームを購入する際に利用する販売チャネルは多岐にわたっています。そのため、実際の購入へと消費者を促す手段や、その際に解決すべき課題もまた多岐にわたっています。

当レポートでは、スマートホームの購入過程における各種の問題・解決策について分析し、実際の購入に至るまでの流れ - 購入意思決定、様々な準備活動、実際の購入行動、ユーザー側が所有時に感じる体験ほか - や、その中の各段階における様々な課題と解決策、購入チャネル別の (解決策の) 有効性、スマートホームの購入意思を後押しする諸要因などについて調査しております。

第1章 分析概要

第2章 バイヤー側の行動過程

  • デバイスの所有状況
  • 購入手順

第3章 昨今の購入状況

  • 購入チャネル
  • 購入時の課題
  • 購入のためのソリューション

第4章 準備・設置

  • 準備・設置に関する課題
  • 準備・設置のためのソリューション

第5章 現在のユーザー体験

  • 現在のユーザー体験に関する課題
    • コネクティビティ
    • 相互運用性

第6章 将来展望

  • 購入意思
  • 購入意思の促進要因

第7章 分析結果と提言

第8章 付録

目次

Consumers are entering the smart home market via multiple paths. This report documents the buyer journey, describing intentions for first product/system purchase, actual purchase behavior, user-reported experience at stages of ownership, and how follow-on purchases are made. In addition, the report analyzes channel effectiveness and opportunities to improve the customer experience at each stage of the journey and the challenges associated with crossing the chasm, move past early adopters.

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Key Burning Questions Addressed by this Research
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. The Buyer Journey

  • 2.1. Device Ownership
  • 2.2. Order of Purchases

3.0. Recent Purchases

  • 3.1. Purchase Channels
  • 3.2. Purchase Challenges
  • 3.3. Purchase Solutions

4.0. Setup and Installation

  • 4.1. Setup and Installation Challenges
  • 4.2. Setup and Installation Solutions

5.0. Ongoing User Experience

  • 5.1. Challenges with Ongoing User Experience
    • 5.1.1. Connectivity
    • 5.1.2. Interoperability

6.0. Outlook

  • 6.1. Purchase Intentions
  • 6.2. Driving Purchase Intentions

7.0. Implications and Recommendations

8.0. Appendix

  • 8.1. Glossary
  • 8.2. Index
  • 8.3. Image Sources
Back to Top