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市場調査レポート

360 Deep Dive:コネクテッドホームにおけるストリーミングデバイスの使用・設定

360 Deep Dive: Streaming Device Use and Setup in the Connected Home

発行 Parks Associates 商品コード 656172
出版日 ページ情報 英文 69 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.20円で換算しております。
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360 Deep Dive:コネクテッドホームにおけるストリーミングデバイスの使用・設定 360 Deep Dive: Streaming Device Use and Setup in the Connected Home
出版日: 2018年06月26日 ページ情報: 英文 69 Slides
概要

今日の消費者は、PC、モバイルデバイス、ストリーミングメディアプレーヤー、ゲーム機など、スクリーンにコンテンツをストリーミングするためのさまざまなデバイスを有しています。

当レポートでは、家庭におけるエンターテインメントデバイスの浸透度・使用状況について調査しており、インターネットに接続されているエンターテインメント製品とその置かれている場所、コネクテッド製品の組み合わせ状況、および視聴コンテンツの分析などをまとめています。

消費者分析:CEデバイス・モビリティトラック

主な質問事項

調査手法・図表・統計情報

エグゼクティブサマリー

エンターテインメントデバイスの概要

  • コネクテッドインホームエンターテインメントデバイスの平均所有数/1ブロードバンド世帯あたり
  • 全体的なインターネット接続インホームエンターテインメントデバイスの所有
  • ホームビデオデバイスの所有
  • インターネット接続インホームエンターテインメントデバイスの所有
  • ホームエンターテインメントデバイスのネットプロモータースコア (NPS)
  • オンラインコンテンツにアクセスする頻度:デバイス別
  • オンラインコンテンツへのアクセスに最も頻繁に使用するインターネット接続デバイス

ストリーミングメディアプレイヤーの概要

  • 消費者のストリーミングメディアプレイヤーブランドへの精通度
  • ストリーミングメディアプレイヤーブランドの採用
  • ストリーミングメディアプレイヤー:ブランドのシェア、インストールベース別
  • ストリーミングメディアプレイヤーのユーザビリティ要因:ブランド別
  • 所有者の間で最も一般的に使用されているストリーミングメディアプレイヤー
  • 最も頻繁に使用されているストリーミングメディアプレイヤーのモデル
  • 直近で獲得したストリーミングメディアプレイヤーへの支出
  • 直近で獲得したストリーミングメディアプレイヤーへの支出:購入年度別
  • 最も良いと思うストリーミングメディアプレイヤーおよびスマートTV

設定の分析

  • インターネット接続インホームエンターテインメントデバイス:所有タイプ
  • TVセット所有数
  • スマートTV所有数
  • 4台以上のTVセットを所有している世帯:人口統計
  • 家庭においてTVセットが置かれている部屋の分類
  • 家庭でTVセットが置かれている場所:TVタイプ別
  • TVセットの使用頻度の場所・ランキング

デバイス設定のセグメント

  • デバイスに接続しているTVセット:部屋
  • デバイスに接続しているTVセット:コモンルーム
  • デバイスに接続しているTVセット:ベッドルーム
  • デバイスに接続しているTVセット:その他の部屋
  • PCからTVへの接続

エンターテインメントデバイスの組み合わせ

  • エンターテインメントデバイス設定のテスト
  • ビデオエンターテインメントデバイスの組み合わせ
  • セットトップボックスの組み合わせ:部屋別
  • ゲーム機の組み合わせ:部屋別
  • 独立型Blu-Raaプレイヤーの組み合わせ:部屋別
  • ストリーミングメディアプレイヤーの組み合わせ:部屋別
  • DVR/PVRの組み合わせ:部屋別
  • TVアンテナの組み合わせ:部屋別
  • コンピューター/ラップトップの組み合わせ:部屋別

コンテンツ使用分析

  • 最も使用するデバイスでコンテンツの視聴に費やす平均時間
  • 家庭におけるコンテンツ消費のテスト
  • TVセットでのビデオコンテンツ視聴
  • TVが1台の家庭におけるTVセットでのビデオコンテンツ視聴
  • ビデオコンテンツを視聴する場所
  • ライブ有料TVの視聴者:部屋別
  • オンラインビデオサービスのコンテンツの視聴者:部屋別
  • 有料TVプロバイダーのオンデマンドコンテンツの視聴者:部屋別
  • TVチャンネルアプリケーションのコンテンツの視聴者:部屋別
  • オンラインサイトのコンテンツの視聴者:部屋別
  • DVRコンテンツの視聴者:部屋別
  • ライブOTAコンテンツの視聴者:部屋別
目次

SYNOPSIS

Consumers today have a variety of options in devices that can be used to stream content to screens within their homes, including computers, mobile devices, streaming media players, game consoles, and other connected CE platforms. This consumer research looks beyond household penetration to identify which entertainment products are connected and used in different rooms of the home, the commonality of these connected combinations, and the content sources used for each.

ANALYST INSIGHT

“Content companies benefit from understanding how viewership patterns might differ depending on where consumers are viewing their content and on which devices. As smart TVs gradually expand to other rooms in the household, they will begin to replace other device types with similar functionality. Once a critical mass is reached, will content companies still need to create apps for multiple types of platforms?” - Kristen Hanich, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: CE Devices & Mobility Track

Key Questions Answered

Methodology, Charts, Statistical Information

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Overview of Entertainment Devices

  • Average Numbers of Connected In-Home Entertainment Devices Owned Per BB HH (2014 - 2018)
  • Overall Internet - Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2012 - 2018)
  • Home Video Device Ownership (2010 - 2018)
  • Internet-Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2010 - 2018)
  • Net Promoter Score (NPS) of Home Entertainment Devices (Q1/18)
  • Frequency of Accessing Online Content by Device (Q1/18)
  • Internet-Connected Device Used Most Often to Access Online Content (Q1/18)

Streaming Media Player Snapshot

  • Consumer Familiarity with Streaming Media Player Brands (Q1/18)
  • Adoption of Streaming Media Player Brands (2017 - 2018)
  • Streaming Media Player: Brand Share by Installed Base (2015 - 2018)
  • Usability Factors for Streaming Media Player by Brand (Q1/18)
  • Most-Commonly Used Streaming Media Player Among Owners (2014 - 2018)
  • Model of Streaming Media Player Most Often Used (Q1/18)
  • Expenditure on Most Recently Acquired Streaming Media Player (Q3/17)
  • Expenditure on Most Recently Acquired Streaming Media Player by Year Purchased (Q3/17)
  • Perceptions of What Streaming Media Players and Smart TVs are Best At (Q1/18)

Analysis of Setups

  • Internet-Connected In-Home Entertainment Devices: Types Owned (Q1/18)
  • Number of TV Sets Owned (Q3/17)
  • Number of Smart TVs Owned (Q3/17)
  • Households Having 4+ TV Sets by Demographics (Q3/17)
  • Room Categories Where TV Sets are Located at Home (Q3/17)
  • Home Location of TV Sets by TV Types (Q3/17)
  • Location and Ranking of Frequency of Use of TV Sets (Q3/17)

Segments of Device Setups

  • TV Sets Connected to Devices in Room (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Common Rooms (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Bedrooms (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Other Rooms (Q3/17)
  • PC to TV Connections (2009-2018)

Entertainment Device Combinations

  • Testing Entertainment Device Setup
  • Video Entertainment Device Combinations (Q3/17)
  • Set-Top Box Combinations by Room (Q3/17)
  • Gaming Console Combinations by Room (Q3/17)
  • Standalone Blu-Ray Player Combinations by Room (Q3/17)
  • Streaming Media Player Combinations by Room (Q3/17)
  • DVR/PVR Combinations by Room (Q3/17)
  • TV Antenna Combinations by Room (Q3/17)
  • Computer/Laptop Combinations by Room (Q3/17)

Content Use Analysis

  • Average Number of Hours Spent Watching Content on Most-Used Device (Q1/18)
  • Testing Content Consumption Throughout the Home
  • Video Content Watched on a TV Set (Q3/17)
  • Video Content Watched on a TV Set Among Single TV HHs (Q3/17)
  • Locations to Watch Video Content (Q3/17)
  • Viewership of Live Pay TV by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from Online Video Services by Room (Q3/17)
  • Viewership of On-Demand Content from Pay-TV Provider by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from TV Channel Apps by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from Online Sites by Room (Q3/17)
  • Viewership of DVR Content by Room (Q3/17)
  • Viewership of Live Over-the-Air Content by Room (Q3/17)
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