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市場調査レポート

コネクテッドホームにおけるストリーミング機器の利用・設定状況

Streaming Device Use and Setup in the Connected Home

発行 Parks Associates 商品コード 649233
出版日 ページ情報 英文 69 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.06円で換算しております。
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コネクテッドホームにおけるストリーミング機器の利用・設定状況 Streaming Device Use and Setup in the Connected Home
出版日: 2018年06月30日 ページ情報: 英文 69 Slides
概要

当レポートでは、コネクテッドホームにおける各種のネット接続型 (コネクテッド) エンタテインメント機器の利用状態や設定状況について分析し、各種デバイスの平均保有台数や家庭内の設置場所、利用頻度が最も高いデバイス、平均利用頻度/視聴時間、ストリーミング機器の購入支出額、配信方法別の視聴時間といった情報を取りまとめてお届けいたします。

消費者分析:家電製品と移動性 (モビリティ) との相関関係

主な問題意識

分析手法・図表・統計データの情報

エグゼクティブ・サマリー

エンタテインメント機器の概要

  • 自宅内・ネット接続型エンタテインメント機器:1世帯当たり平均保有台数 (過去5年間分)
  • 自宅内・ネット接続型エンタテインメント機器:総保有台数 (過去7年間分)
  • 家庭用動画デバイスの保有台数 (過去9年間分)
  • ネット接続型・家庭用エンタテインメント機器の保有台数 (過去9年間分)
  • 家庭用エンタテインメント機器:NPS (ネット・プロモーター・スコア)
  • オンラインコンテンツへのアクセス頻度:デバイス別
  • オンラインコンテンツへのアクセスに最も多く使われているネット接続型デバイス

ストリーミング・メディアプレイヤー市場の現状

  • ストリーミング・メディアプレイヤーのブランドへの消費者の認知度
  • ストリーミング・メディアプレイヤーのブランドの普及状況
  • ストリーミング・メディアプレイヤー:ブランド別市場シェア (設置台数ベース、過去4年間分)
  • ストリーミング・メディアプレイヤーのユーザビリティ要素:ブランド別
  • 所有者が最も頻繁に利用しているストリーミング・メディアプレイヤー (過去5年間分)
  • 最も頻繁に使われているストリーミング・メディアプレイヤーのモデル
  • 最近購入したストリーミング・メディアプレイヤーへの支出額
  • 最近購入したストリーミング・メディアプレイヤーへの支出額:購入年度別
  • 「ストリーミング・メディアプレイヤーやスマートTVは何に適しているのか」に対する認識

設定の分析

  • インターネット接続型・家庭用エンタテインメント機器:所有している種類
  • TVセットの所有台数
  • スマートTVの所有台数
  • 4台以上のTVセットを所有している世帯数:人数構成別
  • TVセットが置かれている部屋の種類
  • TVセットの設置場所:TVの種類別
  • TVセットの設置場所と利用頻度ランキング

デバイス設定の内訳

  • 室内の他のデバイスに接続されているTVセット
  • リビングのTVセットに接続されているデバイス
  • 寝室のTVセットに接続されているデバイス
  • 他の部屋のTVセットに接続されているデバイス
  • TVに接続されているPC

エンタテインメント機器の結合

  • エンタテインメント機器の結合 (コンビネーション) 状態の検証
  • 動画用デバイスの結合状態
  • セットトップボックス (STB) の結合状態:部屋別
  • ゲーム機の結合状態:部屋別
  • スタンドアロン型Blu-Rayプレイヤーの結合状態:部屋別
  • ストリーミング・メディアプレイヤーの結合状態:部屋別
  • DVR/PVRの結合状態:部屋別
  • TVアンテナの結合状態:部屋別
  • デスクトップ/ラップトップPCの結合状態:部屋別

コンテンツの利用形態の分析

  • 最も多用しているデバイスでコンテンツ視聴に費やしている平均時間
  • 家庭内でのコンテンツ消費形態の分析
  • TVセットで視聴している動画コンテンツ
  • TVセットで視聴している動画コンテンツ:TVが1台だけの家庭の場合
  • 動画コンテンツを見ている場所
  • ライブ有料TVの視聴者層:部屋別
  • オンライン動画サービスのコンテンツの視聴者層:部屋別
  • 有料TVオンデマンド・コンテンツの視聴者層:部屋別
  • TVアプリ用コンテンツの視聴者層:部屋別
  • オンラインサイト用コンテンツの視聴者層:部屋別
  • DVRコンテンツの視聴者層:部屋別
  • 地上波 (OTA) 放送コンテンツの視聴者層:部屋別
目次

SYNOPSIS:

Consumers today have a variety of options in devices that can be used to stream content to screens within their homes, including computers, mobile devices, streaming media players, game consoles, and other connected CE platforms. This consumer research looks beyond household penetration to identify which entertainment products are connected and used in different rooms of the home, the commonality of these connected combinations, and the content sources used for each.

ANALYST INSIGHT:

“Content companies benefit from understanding how viewership patterns might differ depending on where consumers are viewing their content and on which devices. As smart TVs gradually expand to other rooms in the household, they will begin to replace other device types with similar functionality. Once a critical mass is reached, will content companies still need to create apps for multiple types of platforms?” - Kristen Hanich, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Consumer Analytics: CE Devices & Mobility Track

Key Questions Answered

Methodology, Charts, Statistical Information

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Overview of Entertainment Devices

  • Average Numbers of Connected In-Home Entertainment Devices Owned Per BB HH (2014 - 2018)
  • Overall Internet - Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2012 - 2018)
  • Home Video Device Ownership (2010 - 2018)
  • Internet-Connected In-Home Entertainment Device Ownership (2010 - 2018)
  • Net Promoter Score (NPS) of Home Entertainment Devices (Q1/18)
  • Frequency of Accessing Online Content by Device (Q1/18)
  • Internet-Connected Device Used Most Often to Access Online Content (Q1/18)

Streaming Media Player Snapshot

  • Consumer Familiarity with Streaming Media Player Brands (Q1/18)
  • Adoption of Streaming Media Player Brands (2017 - 2018)
  • Streaming Media Player: Brand Share by Installed Base (2015 - 2018)
  • Usability Factors for Streaming Media Player by Brand (Q1/18)
  • Most-Commonly Used Streaming Media Player Among Owners (2014 - 2018)
  • Model of Streaming Media Player Most Often Used (Q1/18)
  • Expenditure on Most Recently Acquired Streaming Media Player (Q3/17)
  • Expenditure on Most Recently Acquired Streaming Media Player by Year Purchased (Q3/17)
  • Perceptions of What Streaming Media Players and Smart TVs are Best At (Q1/18)

Analysis of Setups

  • Internet-Connected In-Home Entertainment Devices: Types Owned (Q1/18)
  • Number of TV Sets Owned (Q3/17)
  • Number of Smart TVs Owned (Q3/17)
  • Households Having 4+ TV Sets by Demographics (Q3/17)
  • Room Categories Where TV Sets are Located at Home (Q3/17)
  • Home Location of TV Sets by TV Types (Q3/17)
  • Location and Ranking of Frequency of Use of TV Sets (Q3/17)

Segments of Device Setups

  • TV Sets Connected to Devices in Room (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Common Rooms (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Bedrooms (Q3/17)
  • Devices Connected to the TV Sets in Other Rooms (Q3/17)
  • PC to TV Connections (2009-2018)

Entertainment Device Combinations

  • Testing Entertainment Device Setup
  • Video Entertainment Device Combinations (Q3/17)
  • Set-Top Box Combinations by Room (Q3/17)
  • Gaming Console Combinations by Room (Q3/17)
  • Standalone Blu-Ray Player Combinations by Room (Q3/17)
  • Streaming Media Player Combinations by Room (Q3/17)
  • DVR/PVR Combinations by Room (Q3/17)
  • TV Antenna Combinations by Room (Q3/17)
  • Computer/Laptop Combinations by Room (Q3/17)

Content Use Analysis

  • Average Number of Hours Spent Watching Content on Most-Used Device (Q1/18)
  • Testing Content Consumption Throughout the Home
  • Video Content Watched on a TV Set (Q3/17)
  • Video Content Watched on a TV Set Among Single TV HHs (Q3/17)
  • Locations to Watch Video Content (Q3/17)
  • Viewership of Live Pay TV by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from Online Video Services by Room (Q3/17)
  • Viewership of On-Demand Content from Pay-TV Provider by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from TV Channel Apps by Room (Q3/17)
  • Viewership of Content from Online Sites by Room (Q3/17)
  • Viewership of DVR Content by Room (Q3/17)
  • Viewership of Live Over-the-Air Content by Room (Q3/17)
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