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市場調査レポート

コネクテッドホーム向けサポートサービス

Support Services for the Connected Home

発行 Parks Associates 商品コード 599143
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.06円で換算しております。
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コネクテッドホーム向けサポートサービス Support Services for the Connected Home
出版日: 2018年12月27日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

世界各国でブロードバンドに接続されたコネクテッド・ホームが増加し、エコシステムが拡大するのに伴い、その技術水準も複雑となり、各種デバイスにまつわる様々なトラブルが生じるようになってきています。その解決には、自力での解決の他にも、専門的なサポートサービスも必要となります。

当レポートでは、世界と米国のコネクテッドホーム向け技術サポート・サービスの市場について分析し、サービス対象となるコネクテッドデバイスの種類や主な問題点、主な解決方法、代表的なサービス形態、サポートサービス・プロバイダーの種類、市場規模の動向見通し (サービス形態別)、今後の新たな収益機会などについて調査しております。

第1章 分析概略

  • 分析目的
  • 当レポートの問題意識
  • 分析アプローチ/情報源

第2章 コネクテッド・コンシューマー向けサポートサービス

第3章 コネクテッドデバイスの導入

  • コンピューティング/エンタテインメント/健康/新規デバイス
  • スマートホーム・デバイス

第4章 デバイスの問題

  • コンピューティング/エンタテインメント/健康/新規デバイスに関する問題
  • スマートホーム・デバイスに関する問題

第5章 デバイスの問題の解決

  • 自己解決 vs 専門的サポート
  • プレミアムサポート
  • サポート契約

第6章 スマートホーム・デバイス用サポートの登場

  • コンシューマー用技術ブランドのリーダー:BestBuy、Verizon
  • 独立系サポート・プロバイダー
  • ホームサービス・プロバイダー
  • ネットワーク・モニタリング・プロバイダー

第7章 消費者向け技術サポートの市場予測

  • 設定・導入サービス
  • 単発型サポートサービス
  • サブスクリプション型サポートサービス
  • 総収益額

第8章 分析結果と提言

第9章 付録

目次

SYNOPSIS:

As the connected home ecosystem continues to grow and the technical complexity of broadband households increase, the technical support needs of consumers change. This report examines consumer support needs for new and emerging connected devices along with the various approaches to problem solving among consumers. It also details support service trends and forecasts the revenue opportunity for premium technical support services in the U.S.

ANALYST INSIGHT:

“Consumer support needs evolve with the addition of complex connect devices, the number and types of problems encountered with these devices, and attitudes towards self-support versus the use of professional resources for problem solving,” said Patrice Samuels, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Key Burning Questions Addressed by this Research
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. Support Services for the Connected Consumer

3.0. Connected Device Adoption

  • 3.1. Computing, Entertainment, Health, and Emerging Devices
  • 3.2. Smart Home Devices

4.0. Device Problems

  • 4.1. Computing, Entertainment, Health and Emerging Device Problems
  • 4.2. Smart Home Device Problems

5.0. Resolving Device Problems

  • 5.1. Self-Help versus Professional Support
  • 5.2. Premium Support
  • 5.3. Support Subscriptions

6.0. Emergence of Smart Home Device Support

  • 6.1. Consumer Technology Brand Leaders: BestBuy and Verizon
  • 6.2. Independent Support Providers
  • 6.3. Home Service Providers
  • 6.4. Network Monitoring Providers

7.0. Consumer Tech Support Forecasts

  • 7.1. Setup and Installation Services
  • 7.2. One-Time Support Services
  • 7.3. Subscriptions Support Services
  • 7.4. Total Revenue

8.0. Implications and Recommendations

9.0. Appendix

  • 9.1. Glossary
  • 9.2. Index
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