株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スマートテレビ vs. ストリーミングメディアプレーヤー:消費者を獲得

Smart TV vs. Streaming Media Player: Winning Over Consumers

発行 Parks Associates 商品コード 599064
出版日 ページ情報 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.53円で換算しております。
Back to Top
スマートテレビ vs. ストリーミングメディアプレーヤー:消費者を獲得 Smart TV vs. Streaming Media Player: Winning Over Consumers
出版日: 2018年05月24日 ページ情報: 英文 46 Pages
概要

当レポートでは、スマートテレビ/ストリーミングメディアプレーヤーのプラットフォームについて調査分析し、導入、利用、機能、パートナーシップ、主要企業の市場戦略について検証して、体系的な情報を提供しています。

第1章 レポートサマリー

第2章 ストリーミングメディアプレーヤー vs. スマートテレビ:消費者の認識

  • ストリーミングメディアプレーヤー vs. スマートテレビの認識
  • ホームにおける目的と配置:消費者によるストリーミングメディアプレーヤーとスマートテレビの使用事例
  • ストリーミングメディアプレーヤー:ブランド比較

第3章 導入促進:ストリーミングメディアプレーヤーとスマートテレビの目玉機能

  • 4KビデオとHDR
  • ユニファイドインターフェース
  • 音声制御・音声アシスタント
  • スマートホームコントロール・内蔵IoTハブ

第4章 主要企業:市場・収益戦略

  • 大量消費市場:Amazon、Roku
  • エコシステムの囲い込み:Apple、Samsung
  • ハードウェア中心:ソニー、NVIDIA
  • プラットフォーム再生:Google、Vewd

第5章 市場予測

  • 予測手法と前提条件
  • ストリーミングメディアプレーヤーの予測
  • スマートテレビの予測
  • スマートテレビ vs. ストリーミングメディアプレーヤー:勝ち組と負け組

第6章 付録

目次

Smart TVs and streaming media players provide similar streaming functionality, effectively competing for primary use as a consumer's preferred interface to streamed content. However, each has unique strengths, features, and capabilities. This report examines and compares these platforms, including adoption, use, capabilities, partnerships, and market strategies of major players. The report assesses the outlook for each category and the factors for short- and long-term successes and provides forecasts for each platform.

image1

Table of Contents

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Research Approach/Sources

2.0 Streaming Media Players vs. Smart TVs: Consumer Perceptions

  • 2.1 Perceptions of Streaming Media Players vs. Smart TVs
  • 2.2 Purpose and Placement in the Home: Identifying Consumer Use Cases for Streaming Media Players and Smart TVs
  • 2.3 Streaming Media Players: Brand Comparison

3.0 Driving Adoption: Killer Features of Streaming Media Players and Smart TVs

  • 3.1 4K Video and HDR
  • 3.2 Unified Interfaces
  • 3.3 Voice Control and Voice Assistants
  • 3.4 Smart Home Control and Embedded IoT Hubs

4.0 Major Players: Market and Revenue Strategies

  • 4.1 Mass Market: Amazon and Roku
    • 4.1.1 Amazon Fire TV
    • 4.1.2 Roku
  • 4.2 Ecosystem Lock-In: Apple and Samsung
    • 4.2.1 Apple TV
    • 4.2.2 Samsung
  • 4.3 Hardware-Focused: Sony and NVIDIA
    • 4.3.1 Sony TV
    • 4.3.2 NVIDIA SHIELD
  • 4.4 Platform Play: Google and Vewd
    • 4.4.1 Google
    • 4.4.2 Vewd

5.0 Market Forecasts

  • 5.1 Forecast Methodology and Assumptions
  • 5.2 Forecast of Streaming Media Players, 2011-2022
  • 5.3 Forecast of Smart TVs, 2011-2022
  • 5.4 Smart TVs vs. Streaming Media Players: Winners and Losers

6.0 Appendix

  • 6.1 Index

Figures

  • Home Entertainment Product Ownership
  • Top Three CE Products by NPS
  • Reasons for Using Specified Connected In-Home Entertainment Product the Most
  • Consumer Perception of What Each Product is Best At
  • Most Commonly Used Connected Entertainment Product
  • Location of Entertainment Products in Home
  • Devices Connected to Smart TV
  • Ranking of Major Streaming Media Player Brands by Usability Factors
  • Top Purchase Considerations for Flat-Panel TV Buyers
  • Interest in Content Features on a Streaming Media Player
  • Important Features When Selecting Next Streaming Media Player or Smart TV
  • Important Voice Features When Selecting Next Streaming Media Player or Smart TV
  • Appeal of Control Methods for a Connected Entertainment Device
  • Most Important Category of Entertainment Integration
  • Preferred Smart Home Control Device
  • Market and Revenue Strategies of Major Players
  • Global Streaming Media Player Unit Sales Forecast
  • Streaming Media Player Unit Sales Forecast
  • Global Smart TV Unit Sales Forecast
  • Smart TV Unit Sales Forecast - By Geographic Region
Back to Top