無料セミナー : 2018年10月23日『デジタルトランスフォーメーション2025年までの展望: 5G、OTTを中心として』 IDATE DigiWorld共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

スマートホーム、介護、地域居住 (Aging in Place)

Smart Home, Caregiving, and Aging-in-Place

発行 Parks Associates 商品コード 581339
出版日 ページ情報 英文 56 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.20円で換算しております。
Back to Top
スマートホーム、介護、地域居住 (Aging in Place) Smart Home, Caregiving, and Aging-in-Place
出版日: 2017年11月20日 ページ情報: 英文 56 Slides
概要

当レポートでは、50歳以上の高齢者における既存/将来の自立生活のニーズについて調査分析し、高齢化に対する消費者の意欲と認識、主要ニーズカテゴリー、介護者としての役割、主要ソリューション/サービスに対する関心と可能性などについて、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

高齢化に対する意欲と認識

  • 個人の健康管理に対する消費者の意識
  • 個人の健康管理に対する介護者の意識
  • 定年退職に対する意識
  • 定年退職に対する意識:年齢別
  • 定年退職後の生活の混乱に対する懸念
  • 定年退職後の生活の混乱に対する懸念:年齢別
  • 定年退職後の生活の混乱に対する懸念:世帯収入別
  • 定年退職後の生活の混乱に対する懸念:慢性疾患別
  • 80歳で生活するのに最も適した場所への期待
  • 80歳で在宅の認識:年齢別
  • 80歳で在宅の認識:世帯収入別
  • 80歳で在宅の認識:在宅の人別
  • 80歳で在宅の認識:在宅の子供の数別

自立生活のニーズとソリューション

  • 在宅面の重要性の認識
  • 自立向け在宅機能の有用性の認識
  • 自立向け在宅機能に支払うことへの関心
  • 自立向け主要サービスに支払うことへの関心:年齢別
  • 月額で自立向けサービスに支払う可能性が高い
  • 月額で自立向けサービスパッケージを購入する可能性:セキュリティシステムの導入別
  • 月額で自立向けサービスパッケージを購入する可能性:専門監視向け月額支払別

介護者のサポート

  • 介護者向けに有用な在宅機能 (上位5)
  • 家族向けに在宅サービスパッケージを購入することへの関心:介護状況別
  • 家族に関するアラート受信用の推奨デバイス
  • 月額で家族向けに在宅サービスパッケージを購入する可能性が高い
  • 月額で家族向けに在宅サービスパッケージを購入する可能性:セキュリティシステムの導入別
  • 月額で家族向けに在宅サービスパッケージを購入する可能性:専門監視向け月額支払別
  • セキュリティ監視プロバイダー:介護者の状況別

自立生活向けスマートホーム

  • コネクテッドデバイス所有者間における自立向け在宅機能の有用性の認識
  • 自立向け在宅サービスパッケージを購入することへの関心:コネクテッドデバイスの導入別
  • 月額で自立向けサービスパッケージを購入する可能性:コネクテッドデバイスの所有別
  • 月額で自立向けサービスパッケージを購入する可能性が高い:スマートホームコントローラー/システムの導入別
  • コネクテッドデバイスカテゴリーの導入:介護者の状況別
  • 介護向け在宅機能の有用性の認識:コネクテッドデバイスの所有別
  • 家族向けに在宅サービスパッケージを購入することへの関心:コネクテッドデバイスの導入別
  • 月額で家族向けにサービスパッケージを購入する可能性が高い:コネクテッドデバイスの所有別
  • 月額で在宅サービスパッケージを購入する可能性:ホームコントロールシステムの導入別

付録

目次

SYNOPSIS

This 360 View Update provides an analysis of existing and anticipated independent living needs among people age 50 and older. Based on survey data, this research explores consumers motivation and perception about aging, analyze key needs categories for independent living, explore their role as caregivers and resulting impact on their thinking about independent living, and test their interest and likelihood to buy for selected solutions/services, including those enabled by smart home technologies and products.

ANALYST INSIGHT

“Over the next several decades, there will be an increased demand for solutions aimed at improving the quality of life for seniors. These solutions, including smart homes, on-demand services, and autonomous vehicles, represent a vast market opportunity for interested players.” - Kristen Hanich, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings & Market Impact

Motivation and Perceptions on Aging

  • Consumer Attitudes towards Managing Personal Health (Q2/17)
  • Caregiver Attitudes towards Managing Personal Health (Q2/17)
  • Attitudes Towards Retirement (Q2/17)
  • Attitudes Towards Retirement by Age (Q2/17)
  • Concerns About Retirement Life Disruptions (Q2/17)
  • Concerns About Retirement Life Disruptions by Age (Q2/17)
  • Concerns About Retirement Life Disruptions by Household Income (Q2/17)
  • Concerns About Retirement Life Disruptions by Chronic Conditions (Q2/17)
  • Expectation on Most Likely Place to be Living at Age 80 (Q3/17)
  • Perception of Home Living at Age 80 by Age (Q2/17)
  • Perception of Home Living at Age 80 by Household Income (Q2/17)
  • Perceptions of Home Living at Age 80 by People Living in Home (Q2/17)
  • Perception of Home Living at Age 80 by Number of Children at Home (Q2/17)

Independent Living Needs and Solutions

  • Perceived Importance of Home Living Aspects (Q2/17)
  • Perceived Usefulness of Home Living Features for Oneself (Q2/17)
  • Interest in Paying for Home Living Features for Oneself (Q2/17)
  • Interest in Paying for Selected Services for Oneself by Age (Q2/17)
  • High Likelihood of Paying for Any One Service for Oneself at Specified Monthly Fees (Q2/17)
  • Likelihood of Buying a Service Package For Oneself at Specified Monthly Fees by Adoption of a Security System (Q2/17)
  • Likelihood of Buying a Service Package at Specified Monthly Fees for Oneself by Monthly Payment for Professional Monitoring (Q2/17)

Supporting Caregivers

  • Top 5 Most Useful Home Living Features for Caregivers, Pt. 1 (Q2/17)
  • Top 5 Most Useful Home Living Features for Caregivers, Pt. 2 (Q2/17)
  • Interest in Buying a Home Living Service Package for a Loved One by Caregiving Status (Q2/17)
  • Preferred Device for Receiving Alerts About Loved One (Q2/17)
  • High Likelihood of Buying a Home Living Service Package for a Loved One with Specified Monthly Fees (Q2/17)
  • Likelihood of Buying a Home Living Service Package for a Loved One with Specified Monthly Fees by Adoption of Security System (Q2/17)
  • Likelihood of Buying a Home Living Service Package for a Loved One with Specified Monthly Fees by Monthly Payment for Professional Monitoring (Q2/17)
  • Security Monitoring Provider by Caregiver Status (Q2/17)

Smart Home for Independent Living

  • Perceived Usefulness of Home Living Features For Oneself Among Connected Device Owners (Q2/17)
  • Interest in Buying a Home Living Service Package for Oneself by Connected Device Adoption (Q2/17)
  • High Likelihood of Buying a Service Package for Oneself at Specified Monthly Fees by Connected Device Ownership (Q2/17)
  • High Likelihood of Buying a Service Package at Specified Monthly Fees for Oneself by Adoption of a Smart Home Controller/System (Q2/17)
  • Adoption of Connected Device Categories by Caregiver Status (Q2/17)
  • Perceived Usefulness of Home Living Features for Caregiving by Connected Device Ownership (Q2/17)
  • Interest in Buying a Home Living Service Package for a Loved One by Connected Device Adoption (Q2/17)
  • High Likelihood of Buying a Service Package for a Loved One at Specified Monthly Fees by Connected Device Ownership (Q2/17)
  • Likelihood of Buying a Home Living Service Package with Specified Monthly Fees by Adoption of a Home Control System (Q2/17)

Appendix

Back to Top