特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
570305

4K・HDRテレビ:ダイナミックディスプレイ

4K and HDR TVs: Dynamic Displays

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 53 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.37円
4K・HDRテレビ:ダイナミックディスプレイ
出版日: 2017年10月31日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 53 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、米国における新興の先進画像技術の導入と親しみやすさについて調査分析し、ダイナミックディスプレイ市場の市場状況について、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

フラットパネルテレビの所有/購入の概要

  • フラットパネルテレビセットの導入
  • フラットパネルテレビの平均所有台数 (ブロードバンド世帯当たり)
  • スマートテレビの導入とインターネット接続率
  • フラットパネルテレビの購入台数 (過去12ヶ月以内)
  • フラットパネルテレビの購入意思
  • フラットパネルテレビ:購入の懸念事項
  • テレビの購入意思者におけるスマートテレビOSの親しみやすさ
  • Android TV・Roku TVの導入

高画質テレビの導入

  • フラットパネルテレビ所有者における高画質テレビの親しみやすさと所有
  • フラットパネルテレビ所有者における高画質テレビの親しみやすさ:技術導入セグメント別
  • フラットパネルテレビ所有者における高画質テレビの親しみやすさ:年齢層別
  • フラットパネルテレビ所有者における高画質テレビの親しみやすさ:性別
  • 高画質テレビの所有:技術導入セグメント別
  • 高画質テレビの所有:所得別
  • テレビセットの画面サイズ
  • テレビセットのブランド
  • 高画質テレビの購入台数 (過去12ヶ月以内)
  • 高画質テレビセットの最近の購入者:人口統計要因別
  • 高画質テレビセット:購入の3大懸念事項
  • 高画質テレビセットの購入ブランド:ブランドの3大懸念事項
  • テレビセットタイプ・サウンドバーの同時/別途購入台数
  • テレビセットタイプ・サウンドバーの購入タイミング

高画質テレビの購入意思

  • 次のフラットパネルテレビの購入に影響を与える製品の特徴
  • 超高解像度/4Kテレビを購入しない理由
  • 超高解像度/4Kコンテンツの認識
  • 超高解像度/4Kコンテンツの認識:技術導入セグメント別

4K/超高解像度・HDRコンテンツの利用

  • 4K/超高解像度テレビセットにおける4K/超高解像度ビデオコンテンツの消費
  • 4K/超高解像度ビデオコンテンツの平均消費:技術導入セグメント別
  • 4K/超高解像度ビデオコンテンツの消費:人口統計別
  • 4K/超高解像度テレビのビデオコンテンツソース
  • HDRテレビのビデオコンテンツソース
  • ビデオ品質・エクスペリエンスの認識
  • ストリーミングメディアプレイヤーによるコンテンツ機能への関心
  • ストリーミングメディアプレイヤーによる4Kテレビ/HDRコンテンツへの関心の高さ:高画質テレビセットの所有タイプ別

付録

目次

Television manufacturers have created a growing list of initialisms including 4K, UHD, HDR, OLED, and QLED leading to potential confusion among consumers regarding what these designations really mean. 360 View Update: 4K and HDR TVs: Dynamic Displays measures adoption and familiarity with emerging advanced picture technology and provides a market snapshot of the dynamic display market.

image1

Table of Contents

4K and HDR TVs: Dynamic Displays

Consumer Analytics: Connected CE & Platforms Track

Methodology, Charts, Statistical Information

Interpreting Heat Map Tables

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Overview of Flat Panel TV Ownership/Purchases

  • Adoption of Flat Panel TV Sets (2010 - 2017)
  • Average Numbers of Flat Panel TVs Owned Per BB HH (2011 - 2017)
  • Smart TV Adoption and Internet-connection Rate (2010 - 2017)
  • Flat Panel TVs Purchased Within the Last 12 Months (2008 - 2017)
  • Flat Panel TV Purchase Intention (2013 - 2017)
  • Flat Panel TV: Purchase Considerations (Q1/17)
  • Familiarity with Smart TV Operating Systems Among TV Intenders (Q1/17)
  • Adoption of Android TV and Roku TV (2016 - 2017)

Advanced TV Adoption

  • Advanced TV Familiarity & Ownership Among Flat Panel TV Owners (Q1/17)
  • Advanced TV Familiarity Among Flat Panel TV Owners by Technology Adoption Segment (Q1/17)
  • Advanced TV Familiarity Among Flat Panel TV Owners by Age Group (Q1/17)
  • Advanced TV Familiarity Among Flat Panel TV Owners by Gender (Q1/17)
  • Advanced TV Ownership by Technology Adoption Segment (Q1/17)
  • Advanced TV Ownership by Income (Q1/17)
  • TV Set Screen Size (Q1/17)
  • TV Set Brand (Q1/17)
  • Advanced TV Purchases in the Last 12 Months (2015 - 2017)
  • Recent Purchasers of Advanced TV Sets by Demographic Factors (Q1/17)
  • Advanced TV Sets: Top Three Purchase Considerations (Q1/17)
  • Advanced TV Set Brand Purchases: Brand as Top Three Purchase Consideration (Q1/17)
  • Simultaneous or Separate Purchases of TV Set Types & Soundbars (Q1/17)
  • Purchases Timing for TV Set Types & Soundbars (Q1/17)

Advanced TV Purchase Intention

  • Product Characteristics Influencing Next Flat Panel TV Purchase (Q1/17)
  • Reason for Not Shopping an Ultra HD/4K TV (Q1/17)
  • Perception of Ultra HD/4K Content (Q1/17)
  • Perception of Ultra HD/4K Content by Technology Adoption Segment (Q1/17)

4K/Ultra HD and HDR Content Usage

  • 4K/Ultra HD Video Content Consumption on 4K/Ultra HD TV Sets (Q1/17)
  • Average 4K/Ultra HD Video Content Consumption by Technology Adoption Segment (Q1/17)
  • 4K/Ultra HD Video Content Consumption by Demographics (Q1/17)
  • 4K/Ultra HD Video Content Consumption by Demographics, Cont. (Q1/17)
  • Video Content Sources for 4K/Ultra HD TV (Q1/17)
  • Video Content Sources for HDR TV (Q1/17)
  • Perceptions of Video Quality and Experience (Q1/17)
  • Interest in Content Features on a Streaming Media Player (Q1/17)
  • High Interest in 4K TV/HDR Content on a Streaming Media Player by Ownership of Specified Types of Advanced TV Sets (Q1/17)

Appendix

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.