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市場調査レポート

スマートホームにおけるエネルギー効率化への動機づけ

Incentivizing Energy Efficiency in the Smart Home

発行 Parks Associates 商品コード 430723
出版日 ページ情報 英文 64 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.00円で換算しております。
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スマートホームにおけるエネルギー効率化への動機づけ Incentivizing Energy Efficiency in the Smart Home
出版日: 2017年06月14日 ページ情報: 英文 64 Slides
概要

当レポートでは、スマートホームにおけるデマンドレスポンスとそのインセンティブについて調査し、スマートサーモスタット(気温自動調整器)の利用動向、購入における割戻金・融資の影響力、デマンドレスポンスの金銭・非金銭的インセンティブの内容やその影響力などについて取りまとめています。

消費者の分析:家庭のエネルギー管理

エグゼクティブサマリー

  • 産業考察
  • 主な調査結果・市場の影響力

スマートサーモスタット(温度自動調節器)の導入におけるインセンティブ

  • プログラム可能なスマートサーモスタットの製品概要
  • スマートサーモスタットの所有者:人口区分別
  • スマートサーモスタットの所有者:ライフスタイル・技術別
  • スマートサーモスタット購入における割戻金の影響力
  • スマートサーモスタット購入における割戻金の影響力:人口区分別
  • 割戻金の影響力:態度・技術導入別
  • スマートサーモスタット購入における割戻金と融資の影響力
  • スマートサーモスタット購入における融資の影響力:人口区分別
  • 融資の影響力:態度・技術導入別

デマンドレスポンスのインセンティブ

  • インセンティブの選好
  • インセンティブの選好:人口区分別
  • インセンティブの選好:ライフスタイル・技術別
  • 需要家への最低報酬(1回あたり)
  • 需要家への最低報酬(1回あたり):人口区分別
  • 需要家への最低報酬(1回あたり):態度・技術別
  • 需要家への最低報酬(年間)
  • 需要家への最低報酬(年間):態度別
  • 削減要請の年間上限数
  • 削減要請の年間上限数:人口区分別
  • 削減要請の年間上限数:態度別別

デマンドレスポンスの非金銭的インセンティブ

  • 非金銭的インセンティブの可能性
  • デマンドレスポンス参加における非金銭的インセンティブの影響力:人口区分別
  • デマンドレスポンス参加における非金銭的インセンティブの影響力:態度別

付録

目次

This research tests different incentives promoting energy activities among consumers, from products to cost savings to information, to identify the right messaging, approach, and context that create consumer awareness, interest, and adoption of different energy management and efficiency offerings. It also reveals the connections consumers make between energy and the smart home.

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Table of Contents

Consumer Analytics: Home Energy Management Track

Executive Summary

  • Industry Insight
  • Key Findings and Market Impact

Incentivizing Smart Thermostat Adoption

  • Smart Programmable Thermostat Product Overview (Q4/16)
  • Smart Thermostat Ownership by Demographics (Q4/16)
  • Smart Thermostat Ownership by Attitudes About Lifestyle and Technology (Q4/16)
  • Impact of Rebates on the Purchase of Smart Thermostats (Q4/16)
  • Impact of Rebates on the Purchase of Smart Thermostats by Demographics (Q4/16)
  • Impact of Rebates by Attitudes and Technology Adoption (Q4/16)
  • Impact of Rebates and Financing on the Purchase of Smart Thermostats (Q4/16)
  • Impact of Financing on the Purchase of Smart Thermostats by Demographics (Q4/16)
  • Impact of Financing by Attitudes and Technology Adoption (Q4/16)

Combined Energy Efficiency and Demand Response Programs

  • Impact of Demand Response Enrollment on Rebate Participation (Q4/16)
  • Willingness to Enroll in DR with Rebate by Demographics (Q4/16)
  • Willingness to Enroll in DR with Rebate by Attitudes (Q4/16)
  • Impact of Demand Response Enrollment on Financial Term Participation (Q4/16)
  • Willingness to Enroll in DR with Financing by Demographics (Q4/16)

Demand Response Incentives

  • Incentive Preference (Q4/16)
  • Incentive Preference by Demographics (Q4/16)
  • Incentive Preference by Attitudes About Lifestyle and Technology (Q4/16)
  • Minimum Per-Adjustment Incentive (Q4/16)
  • Minimum Per Adjustment Incentive by Demographics (Q4/16)
  • Minimum Per Adjustment Incentive by Attitudes and Technology (Q4/16)
  • Minimum Annual Adjustment Incentive (Q4/16)
  • Minimum Annual Adjustment Incentives by Attitudes (Q4/16)
  • Maximum Number of Adjustments Allowed Per Year (Q4/16)
  • Max Number of Adjustments Allowed Per Year by Demographics (Q4/16)
  • Maximum Number of Adjustments Allowed Per Year by Attitudes (Q4/16)

Non-monetary Incentives to Participate in Demand Response

  • Likelihood of Accepting Non-monetary Incentives (Q4/16)
  • Impact of Non-monetary Incentives on DR Participation by Demographics (Q4/16)
  • Impact of Non-monetary Incentives on DR Participation by Attitudes (Q4/16)

Appendix

  • Impact of Rebates on the Purchase of Smart Thermostats by Demographics (Q4/16)
  • Impact of Rebates on the Purchase of Smart Thermostats by Attitudes and Technology Adoption (Q4/16)
  • Impact of Financing on the Purchase of Smart Thermostats by Demographics (Q4/16)
  • Impact of Financing on the Purchase of Smart Thermostats by Attitudes and Technology Adoption (Q4/16)
  • Willingness to Enroll in a Demand Response Program with Rebate by Demographics (Q4/16)
  • Willingness to Enroll in a Demand Response Program with Rebate by Attitudes (Q4/16)
  • Willingness to Enroll in a DR Program with Financing by Demographics and Attitudes (Q4/16)
  • Incentive Preference by Demographics (Q4/16)
  • Incentive Preference by Attitudes About Lifestyle and Technology (Q4/16)
  • Minimum Per Adjustment Incentive by Demographics (Q4/16)
  • Minimum Per Adjustment Incentive by Attitudes and Technology (Q4/16)
  • Minimum Annual Adjustment Incentives by Attitudes About Lifestyle (Q4/16)
  • Maximum Number of Adjustments Allowed Per Year by Demographics (Q4/16)
  • Maximum Number of Adjustments Allowed Per Year by Attitudes (Q4/16)
  • Impact of Non-monetary Incentives on DR Participation by Demographics (Q4/16)
  • Impact of Non-monetary Incentives on DR Participation by Attitudes and Technology (Q4/16)
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