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市場調査レポート

スマートホームデバイス/コネクテッド医療機器に対するサポート

Supporting Smart Home and Connected Health Devices

発行 Parks Associates 商品コード 409491
出版日 ページ情報 英文 69 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.29円で換算しております。
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スマートホームデバイス/コネクテッド医療機器に対するサポート Supporting Smart Home and Connected Health Devices
出版日: 2018年01月04日 ページ情報: 英文 69 Slides
概要

当レポートでは、スマートホーム向け各種デバイス (特にコネクテッド医療機器) に関する諸問題の傾向と対応策について分析し、発生する問題の種類や発生時期の傾向 (設定時/それ以降)、保有台数別の傾向、現在のサポート/セキュリティ/保護サービスのアピール度や認知度、消費者が各種サービスを有償で利用する可能性などを調査しております。

スマートホームデバイスの概略

  • スマートホームの普及率
  • スマートホームデバイスの保有台数 (過去4年間分)
  • スマートエネルギー/照明/スプリンクラー機器 (過去4年間分)
  • スマート安全装置・セキュリティデバイスの保有台数 (過去4年間分)

スマートホームデバイスの設定 (セットアップ)

  • スマートホームデバイスの設定方法:全体的な傾向 (過去2年間分)
  • 個人による設定
  • 専門業者による設定
  • スマートホームデバイスの設定に関する問題点 (直近の四半期)
  • スマートホームデバイスの設定に関する問題点 (過去3年間分)
  • スマートホームデバイスの設定に関する問題点:製品別
  • スマートホームデバイス設定のために取った行動
  • デバイスの設定方法:全体的な選好の傾向
  • デバイスの設定方法の選好:デバイス別

スマートホームデバイスの問題:セットアップ以降

  • 実際に経験した技術的な問題 (過去2年間分)
  • 実際に経験した技術的な問題 (直近の四半期)
  • スマートホームデバイスの主な問題点:製品別
  • 技術的な問題点の解決策
  • 利用した技術支援サービスの種類とコスト

スマートホームデバイス向けサポートサービスに対する関心

  • スマートホームデバイス向けサポートサービスのアピール度 (過去2年間分)
  • スマートホームデバイス向けサポートサービスのアピール度:保有台数別
  • スマートホームデバイス向けサポートサービスのアピール度:人口構造別
  • スマートホームデバイス向けサポートサービスの料金支払いの傾向

コネクテッド医療機器の導入

  • コネクテッド (ネット接続式) 医療機器の全体的な導入傾向 (過去4年間分)
  • コネクテッド医療機器の普及率 (過去2年間分)

医療機器の設定 (セットアップ)

  • 医療機器の設定方法:全体的な傾向
  • コネクテッド・ウェルネス/フィットネスデバイスの設定方法
  • コネクテッド医療機器の設定方法
  • コネクテッド・ウェルネス/フィットネスデバイス:初期設定時の問題点
  • コネクテッド医療機器:初期設定時の問題点
  • コネクテッド医療機器:これまでに体験した、設定時の問題点
  • コネクテッド医療機器に関する、初期設定時の主な問題点
  • 設定時の問題解決のために取った行動:デバイス別

医療機器の問題:セットアップ以降

  • セットアップ以降に体験した問題の件数:デバイス別
  • 主要製品の使用上の主な問題点:デバイス別
  • コネクテッド医療機器:技術的解決策
  • 利用した技術支援サービスの種類とコスト

コネクテッド医療機器向けサポートサービスのアピール

  • コネクテッド医療機器:サポートサービスのアピール度 (過去2年間分)
  • 最も問題点の多かったデバイス
  • サポートサービスのアピール度:保有台数別
  • サポートサービスのアピール度:人口構造別
  • 一定の料金水準で技術サポートサービスに加入する可能性:コネクテッド医療機器の保有台数別
目次

This research provides an in-depth view into the issues consumers are having with emerging technology regarding smart home and connected healthcare devices. It explores the appeal of a broad range of support, security, and protection services for owners of these devices, and examines consumer likelihood of paying for these services at various price points.

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Table of Contents

Adoption of Smart Home Devices

  • Smart Home Adoption
  • Smart Home Device Ownership (2014 - 2017)
  • Smart Energy, Lighting, and Sprinkler Devices (2014 - 2017)
  • Smart Safety & Security Device Ownership (2014 - 2017)

Smart Home Device Setup

  • Overall Smart Home Device Setup Method (2016 - 2017)
  • Self Setup of Smart Home Devices (Q1/17)
  • Professional Set Up of Smart Home Devices (Q1/17)
  • Difficulty in Setting Up Smart Home Devices (Q1/17)
  • Problems in Setting Up Smart Home Devices (2015 - 2017)
  • Problems in Setting Up Devices by Smart Home Device (2015 - 2017)
  • Problems in Setting Up Devices by Smart Home Device Cont'd. (2015 - 2017)
  • Difficulty in Learning Smart Home Devices (Q1/17)
  • Actions Taken to Set Up Smart Home Devices (2016 - 2017)
  • Overall Device Setup Preference (2015 - 2017)
  • Device Setup Preference by Devices (2015 - 2017)

Smart Home Device Issues: Post-Setup

  • Smart Home Devices: Technical Problems Experienced (2016 - 2017)
  • Smart Home Devices: Numbers of Technical Problems Experienced (Q1/17)
  • Leading Smart Home Device Problems (2015 - 2017)
  • Leading Smart Home Device Problems, Cont. (2015 - 2017)
  • Resolution of Smart Home Device Technical Problems (2015 - 2017)
  • Type & Cost of Professional Assistance Received (2015 - 2017)

Interest in Support Services for Smart Home Devices

  • Appeal of Smart Home Device Support Services (2016 - 2017)
  • Appeal of Smart Home Device Support Services by Smart Home Device Ownership (Q1/17)
  • Appeal of Smart Home Device Support Services by Demographics (Q1/17)
  • Appeal of Smart Home Device Support Services by Demographics, Cont. (Q1/17)
  • Likelihood to Pay for Smart Home Device Support Services (2016 - 2017)

Adoption of Connected Health Devices

  • Overall Adoption of Connected Health Devices (2014 - 2017)
  • Adoption of Connected Health Devices (2016 - 2017)

Healthcare Device Setup

  • Overall Health Device Setup (Q2/17)
  • Device Setup for Connected Wellness/Fitness Devices (Q2/17)
  • Device Setup for Connected Medical Devices (Q2/17)
  • Connected Wellness/Fitness Devices: Difficulty of Initial Device Setup (Q2/17)
  • Connected Medical Devices: Difficulty of Initial Device Setup (Q2/17)
  • Connected Medical Devices: Setup Problems Experienced (Q2/17)
  • Leading Setup Problems with Connected Health Devices (Q2/17)
  • Actions Taken When Experiencing Setup Problems by Devices (Q2/17)

Healthcare Device Post-Setup Experience

  • Number of Problems Experienced Post Setup by Devices (Q2/17)
  • Leading Product Use Problems with Connected Health Devices (Q2/17)
  • Connected Health Devices: Technical Resolutions (Q2/17)
  • Type & Cost of Professional Assistance Received (Q2/17)

Support Service Appeal for Connected Health Devices

  • Connected Health Devices: Appeal of Support Services (2016 - 2017)
  • The Most Problematic Devices
  • Appeal of Support Services by Connected Health Device Ownership (Q2/17)
  • Appeal of Support Services by Demographics (Q2/17)
  • Likelihood of Subscribing to a Technical Support Service at Specified Price Points by Connected Health Devices Ownership (Q2/17)
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