株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドカー体験:ソフトウェア・アプリ・サービス

The Connected Car Experience: Software, Apps, and Services

発行 Parks Associates 商品コード 371922
出版日 ページ情報 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.37円で換算しております。
Back to Top
コネクテッドカー体験:ソフトウェア・アプリ・サービス The Connected Car Experience: Software, Apps, and Services
出版日: 2017年02月14日 ページ情報: 英文 57 Pages
概要

当レポートでは、コネクテッドカー (ネット接続対応自動車) 向けソフトウェアの今後の開発動向や、将来利用可能となる様々な「体験」 (エクスペリエンス) の概略、搭載・利用形態別の動向比較 (車体組み込み型、スマートフォン利用型、アフターマーケット製品 (後付け製品) ほか)、米国国内でのコネクテッドカーの販売台数予測 (今後5年間分) といった情報について調査しております。

第1章 分析概要

  • 分析目的
  • 分析範囲
  • 分析アプローチ/情報源

第2章 自動車産業の進化

  • ソフトウェア開発・活用への関心
  • 課題
  • ソフトウェアの新たなフロンティア

第3章 「車内体験」の評価

  • 安全性
    • ヘッドアップディスプレイ (HUD)
    • サラウンドビジョン
    • ADAS (先進運転支援システム) の自律走行機能
  • 快適性
    • 座席
    • サウンド
  • 生産性
    • ハンドジェスチャー認識
    • ボイスコントロール
    • 車両側からの提言
  • インフォテインメント
    • 総合型インフォテインメント体験
    • 車両中心型のエンタテインメント体験

第4章 将来予測

  • ネット接続対応/自動接続型自動車の台数予測
  • 自動車メーカーの年間ソフトウェア支出額の予測

第5章 影響と提言

第6章 付録

目次

This report continues Parks Associates' coverage of the connected car industry by examining the connected car software developer sector to highlight innovations and new consumer experiences that will come to new car models in the next five years. It hones in on software and apps that can be built on top of a car's embedded operating system, through mirroring technology from a smartphone, or via an aftermarket product. The report concludes with an update on Parks Associates' five-year forecasts of connected car sales in the U.S.

image1

Table of Contents

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Research Approach/Sources

2.0 The Evolution of the Auto Industry

  • 2.1 Software-driven Focus
  • 2.2 Challenges
  • 2.3 New Software Frontiers

3.0 Assessing In-Car Experiences

  • 3.1 Safety
    • 3.1.1 Heads-Up Display (HUD)
    • 3.1.2 Surround Vision
    • 3.1.3 Automatic Driver Assistance Systems (ADAS) Autonomous Functionality
  • 3.2 Comfort
    • 3.2.1 Seating
    • 3.2.2 Sound
  • 3.3 Productivity
    • 3.3.1 Hand Gesture Recognition
    • 3.3.2 Voice Control
    • 3.3.3 Vehicle-Initiated Suggestions
  • 3.4 Infotainment
    • 3.4.1 Integrated Infotainment Experiences
    • 3.4.2 Vehicle-Centric Entertainment Experiences

4.0 Forecast

  • 4.1 Connected-Capable and Actively Connected Cars Forecast
  • 4.2 Automaker Annual Software Spend Forecast

5.0 Implications and Recommendations

6.0 Appendix

  • 6.1 Index
  • 6.2 Image Sources
Back to Top