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市場調査レポート

エンタテインメント・サービスの個別化

Personalization in Entertainment Services

発行 Parks Associates 商品コード 371916
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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エンタテインメント・サービスの個別化 Personalization in Entertainment Services
出版日: 2016年09月29日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

「個別化」 (Personalization) はエンタテインメントの世界においても重要な要素となりつつあります。各企業は個別化の概念・特性を踏まえ、対応技術の特徴を生かしながら、サービスの再定義や新たな収益源の確保、得意客の囲い込みなどを進めています。

当レポートでは、世界のエンタテインメント市場 (コンテンツサービス産業) における個別化対応の動きについて分析し、市場の構造や最新動向、関連技術の概略、個別化対応による市場規模・機会の拡大効果、エンタテインメント・サービス市場に対する将来的な影響などについて調査・考察しております。

第1章 分析概要

  • 分析の目的・範囲
  • 分析のアプローチと情報源

第2章 エグゼクティブ・サマリー

第3章 個別化のニーズ

第4章 個別化の段階

第5章 個別化の影響

第6章 個別化の要素

  • 認証:誰がユーザーなのか
    • 手動認証
    • 自動認証
    • セキュリティトーク認証
    • バイオメトリクス/声紋認証
    • 連結型認証/シングルサインオン
    • 識別/認証技術ベンダー
  • プロファイリング:ユーザーを理解する
    • 個人データの収集
    • プライバシー・セキュリティと個別化対応
    • プロファイリング/データセキュリティ技術ベンダー
  • アプリケーション:ユーザーへのサービス提供
    • 人工知能 (AI) の利用増加
    • メタデータの継続的な進化
    • 個別化サービスの代表的企業:Netflix
    • 個別化アプリケーション技術ベンダー

第7章 予測

  • 予測手法
  • 将来予測

第8章 分析の意義と提言

第9章 付録

図表一覧

目次

Personalization is becoming an increasingly important element in the entertainment world. Competitors are using personalization features and technologies to define services, derive new revenues, and build a loyal base of customers. This report looks into trends in personalization of content services, technologies related to personalization, and the impact of personalization on monetization. The report also examines consumer use of personalization and its impact on use and perception of entertainment services.

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Table of Contents

1.0 Report Summary

  • 1.1 Report Purpose and Scope
  • 1.2 Research Approach/Sources

2.0 Executive Summary

3.0 The Need for Personalization

4.0 The Hierarchy of Personalization

5.0 The Impact of Personalization

6.0 The Elements of Personalization

  • 6.1 Identification-Who is the User
    • 6.1.1 Manual Authentication
    • 6.1.2 Automatic Identification
    • 6.1.3 Security Token Authentication
    • 6.1.4 Biometric / Voice-based Authentication
    • 6.1.5 Federated Authentication / Single Sign-On
    • 6.1.6 Identity / Authentication Technology Vendors
  • 6.2 Profiling-Understanding the User
    • 6.2.1 Collecting Personal Data
    • 6.2.2 Privacy, Security, and Personalization
    • 6.2.3 Profiling / Data Security Technology Vendors
  • 6.3 Application-Serving the User
    • 6.3.1 The Increasing Use of Artificial Intelligence (AI)
    • 6.3.2 The Continued Evolution of Metadata
    • 6.3.3 Personalization Spotlight: Netflix
    • 6.3.4 Personalized Application Technology Vendors

7.0 Forecast

  • 7.1 Forecast Methodology
  • 7.2 Forecast

8.0 Implications and Recommendations

9.0 Appendix

  • 9.1 Glossary
  • 9.2 Index
  • 9.3 Image Sources

Figures

  • Contributing Companies
  • The Hierarchy of Entertainment Personalization
  • Elements of Entertainment Personalization
  • Identity/Authentication Technology Vendors
  • Consumer Concerns about Data Privacy
  • Interest in Privacy-related Services
  • Profile / Data Security Technology Vendors
  • Awareness of Pay-TV Discovery Features
  • Personalized Application Technology Vendors
  • Global Forecast Methodology for Personalized Content Discovery in Pay TV
  • Global Forecast - Subscribers Receiving Personalized Discovery via Pay-TV Service
  • Global Forecast - Penetration of Personalized Discovery among Pay-TV Subscribers
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