特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
369061

ソーラー・貯蔵に対する消費者の選好

Consumer Preferences for Solar and Storage

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 63 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.70円
ソーラー・貯蔵に対する消費者の選好
出版日: 2016年11月14日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 63 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、ソーラーソリューションの現在の導入状況について取り上げ、現在の所有者のプロファイル、ソーラーエネルギー・貯蔵・ホームエネルギー管理ソリューションに対する消費者の関心について、体系的な情報を提供しています。

住宅用ソーラーPVの導入

  • ソーラーパネルの導入
  • ソーラーパネルの導入:地域別
  • ソーラーパネルの導入:教育水準別
  • ソーラーパネルの導入:家庭の規模別
  • ソーラーの導入:態度の動機付け別
  • ソーラーの導入:技術の導入別
  • ソーラーパネルの購入理由

住宅用ソーラーパネルの需要

  • エネルギー関連製品の魅力
  • ソーラー発電製品の購入の可能性
  • ソーラーパネルの購入の可能性 :年齢別
  • ソーラーパネルの購入の可能性:所得別
  • ソーラー購入の可能性:技術の導入別
  • 態度の動機付け:ソーラーパネルの購入意思別

価格と支払の選好

  • 消費者が電池貯蔵付きソーラーパネルに支払いたいと思う価格
  • 価格セグメント:年齢別
  • 価格セグメント:教育別
  • 価格セグメント:世帯所得別
  • 価格セグメント:家庭の規模別
  • ソーラーパネルで推奨される支払方法
  • 価格セグメント:推奨される支払方法別

再生可能エネルギーのチャネル選好

  • エネルギー製品で推奨される購入チャネル
  • ソーラーパネルで推奨される購入チャネルe:推奨される支払方法別

ソーラーに対する消費者の長期的視点

  • ソーラーエネルギーを将来の主要な家庭用エネルギー源として認識
  • ソーラーエネルギーが主要な家庭用エネルギー源にならない理由
  • ソーラー発電が主要な家庭用エネルギー源になる場合

貯蔵に対する消費者の見通し

  • ソーラーエネルギー貯蔵に対する電池の重要性
  • 電池の重要性:年齢別
  • 電池の重要性:所得別
  • 電池の重要性:態度別

総合的なエネルギー管理ソリューション

  • エネルギー管理の使用事例の魅力
  • エネルギー管理の使用事例の魅力:年齢別
  • エネルギー管理の使用事例の魅力:子供の数別
  • エネルギー管理の使用事例の魅力:家庭の規模別
  • エネルギー管理の使用事例の魅力:可搬性別
  • エネルギー管理の使用事例:態度セグメント別
  • エネルギー管理の使用事例:技術の導入別
  • エネルギー管理システムで最も魅力的な支払方法
  • エネルギー管理ソリューションで推奨される購入チャネル
目次

‘360 View Update: Consumer Preferences for Solar and Storage’ measures current adoption of solar solutions and profiles current owners. It also analyzes consumer interest in solar energy, storage, and a comprehensive home energy management solution that includes partnerships between residential solar companies and smart home providers.

Reasons for Purchasing Solar Panels
U.S. Solar Panel Owners

                     © Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“As the smart home and residential solar markets continue to grow, players are beginning to explore partnerships. Today, cross-marketing agreements are testing the opportunity for a more comprehensive smart home/energy management solution.” - Tom Kerber, Director, IoT Strategy, Parks Associates.

Table of Contents

Adoption of Residential Solar PV

  • Adoption of Solar Panels (2015 - 2016)
  • Adoption of Solar Panels by Region (Q2/16)
  • Adoption of Solar Panels by Education Level (Q2/16)
  • Adoption of Solar Panels by Home Size (Q2/16)
  • Solar Adoption by Attitudinal Motivations (Q2/16)
  • Solar Adoption by Technology Adoption (Q4/15)
  • Reasons for Purchasing Solar Panels (Q2/16)

Demand for Residential Solar Panels

  • Appeal of Energy Related Products (2015 - 2016)
  • Likelihood of Purchasing Solar Power Products (Q2/16)
  • Likelihood of Purchasing Solar Panels by Age (Q2/16)
  • Likelihood of Purchasing Solar Panels by Income (Q2/16)
  • Likelihood of Purchasing Solar by Technology Adoptions (Q4/15)
  • Attitudinal Motivations by Purchase Intention of Solar Panel (Q2/16)

Price and Payment Preferences

  • Price Consumers Willing to Pay for Solar Panels with Battery Storage (Q2/16)
  • Price Segment by Age (Q2/16)
  • Price Segments by Education (Q2/16)
  • Price Segments by Household Income (Q2/16)
  • Price Segment by Home Size (Q2/16)
  • Preferred Payment Method for Solar Panels (2015 - 2016)
  • Price Segment by Preferred Payment Method (Q2/16)

Channel Preferences for Renewables

  • Preferred Purchase Channel for Energy Products (Q2/16)
  • Preferred Purchasing Channel for Solar Panels by Preferred Payment Method (Q2/16)

Consumer Long Term View of Solar

  • Perception of Solar Energy as the Home's Main Source of Energy in the Future (Q2/16)
  • Reasons That Solar Energy Will Not Be Home's Main Source of Energy (Q2/16)
  • When Solar Power Will Become the Home's Main Energy Source (Q2/16)

Consumer Perspectives on Storage

  • Importance of Battery for Solar Energy Storage (Q2/16)
  • Importance of Battery Storage by Age (Q2/16)
  • Importance of Battery Storage by Income (Q2/16)
  • Importance of Battery Storage by Attitude (Q2/16)

Comprehensive Energy Management Solutions

  • Appeal of Energy Management Use Cases (Q4/15)
  • Appeal of Energy Management Use Cases by Age (Q4/15)
  • Appeal of Energy Management Use Cases by Children at Home (Q2/16)
  • Appeal of Energy Mgmt. Use Cases by Home Size (Q4/15)
  • Appeal of Energy Mgmt. Use Cases by Move Likelihood (Q4/15)
  • Energy Mgmt. Use Cases by Attitudinal Segment (Q2/16)
  • Energy Mgmt. Use Cases by Tech. Adoption (Q4/15)
  • Most Appealing Payment Method for Energy Management Systems (Q4/15)
  • Preferred Purchasing Channel for Energy Management Solutions (Q2/16)
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.