株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

消費者の選択:スマートホーム・デバイスのスタンドアロン/バンドル購入

Consumer Choice: Stand-alone or Bundled Smart Home Devices

発行 Parks Associates 商品コード 367426
出版日 ページ情報 英文 37 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.43円で換算しております。
Back to Top
消費者の選択:スマートホーム・デバイスのスタンドアロン/バンドル購入 Consumer Choice: Stand-alone or Bundled Smart Home Devices
出版日: 2017年03月07日 ページ情報: 英文 37 Pages
概要

現在、何千ものスマートホーム用家電製品・システムが市場に供給されており、スマートホームの販売業者にとって、どの製品をどのようなパターンで売るのか - 単独で売るのかバンドル (セット販売) か、バンドルならどのような組み合わせで売るのか - が大きな課題となっています。

当レポートでは、スマートホーム業界における各種デバイスのマーチャンダイジング戦略のあり方について分析し、現時点の主要な戦略パターンやその利点・欠点、具体的事例、将来的に有望な新戦略形態、消費者側の購入パターン/チャネルの選好、主要企業 (セキュリティ/ブロードバンド/DIY業者) とその取り組み事例などを調査しております。

第1章 分析概要

第2章 スマートホーム市場のマーチャンダイジング戦略

  • 現在のマーチャンダイジング戦略
    • 完全スタンドアロン (単独型) /ポイントソリューション
    • ハイブリッド・スタンドアロン/コネクテッド・ポイントソリューション
    • スターターキット・バンドル (オプションサービスつき/無し)
    • ディスカウント・バンドル
    • 使用事例に合わせたサブシステム・バンドル
    • 「無料」ハードウェア+サービス契約バンドル
    • ハードウェアの単独/分割購入+サービス契約バンドル
    • TV+ブロードバンド+スマートホーム・ハードウェア/モニタリング+コンテンツ・バンドル
  • スマートホーム・マーチャンダイジングの新たな形態
    • ハードウェアの前払い費用の、サービス契約からの除外
    • 店内体験利用コーナー
    • 住宅・アパート新築工事を対象としたマーチャンダイジング
    • ターンキー式スマートホーム・スターターキット/サービス:保険業者向け
    • 不動産市場向け・備え付けキット/新居者向けキット
    • 在宅・無料のスマートホーム相談
    • 組み込み型コントロール・ハブ

第3章 消費者の選好

  • スマートホーム・デバイスの購入パターン・傾向
  • スマートホーム・デバイスの購入チャネルに関する選好

第4章 マーチャンダイジング戦略の構築に関する考慮事項

第5章 付録

目次

There are thousands of consumer use cases for smart home systems and devices. This can be challenging for smart home marketers as they seek to sell smart home bundles or single-use devices. This report examines consumer preferences for smart home bundles versus build-as-you-go adoption, highlights the differences between the consumer segments, describes the benefits of the various purchase options, and details purchase patterns and retail preferences. It also analyzes the key industry players from the security, broadband, and DIY arenas.

image1

Table of Contents

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Research Approach/Sources

2.0 Smart Home Merchandising Strategies

  • 2.1 Current Merchandising Strategies
    • 2.1.1 Pure Standalone or Point Solutions
    • 2.1.2 Hybrid Standalone or Connected Point Solutions
    • 2.1.3 Starter Kit Bundle with or without Optional Services
    • 2.1.4 Discount Bundle
    • 2.1.5 Use Case Subsystem Bundle
    • 2.1.6 "Free" Hardware + Service Subscription Bundle
    • 2.1.7 Hardware purchased separately/financed + Service Subscription Bundle
    • 2.1.8 TV + Broadband + Smart Home Hardware/Monitoring + Content Bundle
  • 2.2 Emerging Forms of Smart Home Merchandising
    • 2.2.1 Unbundling Up-front Hardware Cost from Service Subscriptions
    • 2.2.2 In-store Experience Centers
    • 2.2.3 Merchandising in New Home Construction and Apartments
    • 2.2.4 Turn-key Smart Home Starter Kits and Services for Insurers
    • 2.2.5 Real Estate Sales Staging Kits and Buyer Move-in Kits
    • 2.2.6 Free In-Home Smart Home Consultations
    • 2.2.7 Embedded Control Hubs

3.0 Consumer Preferences

  • 3.1 Trends in Purchasing Patterns for Smart Home Devices
  • 3.2 Channel Preferences for Selected Smart Home Devices

4.0 Considerations for Developing Merchandising Strategy

5.0 Appendix

  • 5.1 Glossary
  • 5.2 Index
  • 5.3 Image Sources
Back to Top