市場調査レポート

消費者分類:マルチスクリーンの利用とサービスのバンドル

Consumer Segmentation: Multiscreen Use and Service Bundles

発行 Parks Associates 商品コード 347814
出版日 ページ情報 英文 62 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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消費者分類:マルチスクリーンの利用とサービスのバンドル Consumer Segmentation: Multiscreen Use and Service Bundles
出版日: 2015年12月29日 ページ情報: 英文 62 Slides
概要

サービスのバンドリングは重要な運営戦略です。マルチスクリーンビデオは今日の動画サービスの重要な要素であり、ブロードバンドサービスへの需要を活性化させます。

当レポートでは、バンドリングとマルチスクリーンの利用という、今日の2つの重大な運用サービスのトレンドの、米国市場における検証などについて取り上げています。

当レポートについて

以前のレポート

主な調査結果

業界の考察

提言

動画視聴セグメントのイントロダクション

  • Parks Associatesの動画視聴セグメント
  • 動画視聴セグメント (2010〜2015年)

バンドルの導入

  • バンドルサービスの導入 (2014〜2015年)
  • 米国のブロードバンド世帯におけるバンドサービスの加入 (2011〜2015年)
  • ケーブルサービスプロバイダ別のバンドルの導入動向 (2011〜2015年)
  • ケーブルサービスプロバイダ別のバンドルの種類動向 (2011〜2015年)
  • サービスプロバイダ別のバンドルの導入動向 (2011〜2015年)
  • サービスプロバイダ別のバンドルの種類動向 (2011〜2015年)
  • 動画視聴セグメント別の家庭用バンドルサービスへの加入 (2015年第2四半期)
  • 家庭用バンドルサービス加入別有料ペイTV機能 (2014〜2015年)
  • 年齢別の家庭用バンドルサービスへの加入 (2015年第2四半期)
  • 世帯収入別のバンドルサービスへの加入 (2015年第2四半期)

バンドルの加入者一人当たり平均売上 (ARPU)

  • 家庭用サービスのARPU (2010〜2015年)
  • 家庭用バンドルサービスの月額コスト (2011〜2015年)
  • ブロードバンドサービスプロバイダ別のダブルプレイサービスのARPU動向 (2014〜2015年)
  • ブロードバンドサービスプロバイダ別のバンドルサービスのARPU動向 (2014〜2015年)

バンドルサービスにおける変化

  • 家庭用バンドルサービスへの加入別に見る現在のブロードバンドサービスの変更意思 (2015年第2四半期)
  • 動画視聴セグメント別のペイTVサービスにおける変化 (2015年第2四半期)
  • 動画視聴セグメント別のペイTVサービスのダウングレードへのステップ (2015年第2四半期)
  • 動画視聴セグメント別のペイTVサービスに考えられる変化 (2015年第2四半期)
  • 動画視聴セグメント別のペイTVサービスのダウングレードを検討する理由 (2015年第2四半期)

付属資料

目次

This 360 View Update examines two critically important trends in operator services today - bundling and multiscreen consumption. Service bundling is a key operator strategy. Multiscreen video is an important element of video services today and drives demand for broadband services. This research examines trends in service bundling in the U.S. market and explores links between multiscreen use and uptake of bundles.

Home Bundled Service Subscription by Age
U.S. Broadband Households

                     © Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • TV Services: The Fight for Premium Revenues (Q4/15)
  • The Need for Speed: Broadband and Data Consumption (Q3/15)
  • 360 View: Entertainment Services in U.S. Broadband Households (Q3/15)
  • Segmentation: VOD & OTT Usage (Q2/15)
  • TV Everywhere and the New World of OTT (Q2/15)
  • Under Attack: Assessing New Threats to Pay-TV (Q4/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Introduction to Video Viewing Segments:

  • Parks Associates Video Viewing Segments
  • Video Viewing Segments (2010 - 2015)

Segments & Broadband Services:

  • Broadband Service Speed by Video Viewing Segment (Q2/15)
  • Likelihood of Making Changes to Broadband Service by Video Viewing Segment (Q2/15)

Adoption of Bundles:

  • Bundled Service Adoption (2014 - 2015)
  • Bundled Service Subscriptions Among U.S. BB HHs (2014 - 2015)
  • Trend in Adoption of Bundles by Cable Service Provider (2011 - 2015)
  • Trends in Bundle Types by Cable Service Provider (2011 - 2015)
  • Trend in Adoption of Bundles by Service Provider (2011 - 2015)
  • Trend in Bundle Types by Service Provider (2011 - 2015)
  • Home Bundled Service Subscription by Video Viewing Segment (Q2/15)
  • Premium Pay-TV Features by Home Bundled Service Subscription (2014 - 2015)
  • Home Bundled Service Subscription by Age (Q2/15)
  • Home Bundled Service Subscription by Household Income (Q2/15)

Bundle ARPUs:

  • Home Service ARPU (2010 - 2015)
  • Monthly Cost of Home Bundled Service (2011 - 2015)
  • Trends in Home Bundled Service ARPU (Q2/15)
  • Trends in Double-Play Service ARPU by Broadband Service Provider (2014 - 2015)
  • Trends in Bundled Service ARPU by Broadband Service Provider (2014 - 2015)

Changes in Bundled Service:

  • Intention to Make Changes to Current Broadband Service by Type of Home Bundled Service Subscription (Q2/15)
  • Changes in Pay-TV Service by Video Viewing Segment (Q2/15)
  • Steps Taken to Downgrade Pay-TV Service by Video Viewing Segment (Q2/15)
  • Likely Changes in Pay-TV Service by Video Viewing Segment (Q2/15)
  • Reason for Intending to Downgrade Pay-TV Service by Video Viewing Segment (Q2/15)

Appendix: Details on Video Viewing Segments:

  • Segment Descriptions
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