市場調査レポート

スピードの必要性:ブロードバンド・データ消費

The Need for Speed: Broadband and Data Consumption

発行 Parks Associates 商品コード 340930
出版日 ページ情報 英文 70 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
Back to Top
スピードの必要性:ブロードバンド・データ消費 The Need for Speed: Broadband and Data Consumption
出版日: 2015年09月30日 ページ情報: 英文 70 Slides
概要

当レポートでは、米国の世帯が受けているブロードバンドサービス、ブロードバンド速度の認識、およびチャーン・切替えにおける速度の重要性について調査しており、速度、速度の認識、過去12ヶ月間における変更、および今後12ヶ月間の変更予定などについて、オペレーター、年齢/人口統計、デジタルメディアの利用、デバイスの所有などに注目して、分析しています。

本調査について

前回調査

主な調査結果

産業考察

提言

ブロードバンドサービスの概要

  • 米国のブロードバンドサービス導入 & サービスARPU
  • ブロードバンドサービスプロバイダー
  • ブロードバンドARPU:サービスプロバイダー別

ブロードバンド速度

  • ブロードバンドサービス速度
  • ブロードバンドサービス速度:プロバイダー別
  • ブロードバンドサービス速度の認識
  • サービス速度の認識:ブロードバンドサービス速度別
  • ブロードバンドサービス速度の認識:プロバイダー別
  • ブロードバンドサービス速度の認識:年齢別

ブロードバンド速度・サービス変化

  • 過去12カ月間におけるブロードバンドサービスの変化
  • 過去12カ月間におけるブロードバンドサービスの変化:プロバイダー別
  • 近年のブロードバンドサービスの変化:ブロードバンド速度別
  • 過去12カ月間におけるブロードバンドサービスの変化:年齢別
  • 過去12カ月間におけるブロードバンドサービスの変化:世帯所得別
  • 過去12カ月間におけるブロードバンドサービスの変化:世帯における子供の数別
  • 各ブロードバンドサービスプロバイダーの切替え理由
  • 各ブロードバンドサービスプロバイダーの切替え理由:現在のプロバイダー別
  • ブロードバンドサービス変更の可能性
  • ブロードバンドサービス変更の可能性:プロバイダー別
  • ブロードバンドサービス変更の可能性:ブロードバンド速度の認識別
  • 各ブロードバンドサービスプロバイダーの切替えを予定している理由
  • 各ブロードバンドサービスプロバイダーの切替えを予定している理由:プロバイダー別
  • ブロードバンドサービスの切替を計画している理由:ブロードバンド速度の認識

デジタルメディアの利用・接続タイプ

  • ブロードバンド速度・インターネットアクセスの種類
  • ブロードバンドサービス速度:TVでインターネットビデオを視聴する時間
  • ブロードバンドサービス速度:1週間にパソコンでオンラインオーディオをストリーミングする時間
  • ブロードバンドサービス速度:1週間にゲーム機でげープをプレイする時間

デジタルメディアの利用・ブロードバンドのアップグレード

  • ブロードバンドサービスをアップグレードする可能性:コネクテッド家庭用エンターテインメントデバイスの所有
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする意思:ブロードバンド速度・コネクテッド家庭用エンターテインメントデバイスタイプの数
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする意思:ブロードバンド速度・インターネットビデオの視聴
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする可能性:1週間にタブレットでインターネットビデオサイト/アプリケーションビデオを視聴する時間
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする可能性:全体的なOTTサービス加入
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする意思:オンラインミュージックプラットフォームのストリーミング
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする意思:ゲームのプレイ
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする可能性:ゲーム機でゲームをプレイする時間
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする意思:ブロードバンド速度・ゲーム機でゲームをプレイする頻度

人口統計・ブロードバンドのアップグレード

  • ブロードバンドサービスをアップグレードする可能性:年齢別
  • ブロードバンドサービスをアップグレードする可能性:家庭における子供の数別
  • 関連調査
目次

SYNOPSIS

‘The Need for Speed: Broadband and Data Consumption’ examines broadband services received by U.S. households, perception of broadband speed, and the impact of speed on churn and switching. The study covers reported speed, perception of speed, changes in the past 12 months, and planned changes over the next 12 months. It breaks out these areas by operator, age/demographics, digital media use, device ownership, and other factors in order to assess uptake of very high speed broadband services.

Peerception of Broadband Service Speed
U.S. Broadband Households

                        © Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“Now that operators are offering and promoting broadband speeds of 100 Mbps or more, many wonder how this move to ever-higher speeds will impact consumer perception of broadband services and overall churn. Some perceive that their broadband speed is faster than needed, but they still upgrade. Others see their speed as too slow, but they do not change. Several factors affect consumer perception of their broadband speed and their interest in upgrading, downgrading, or switching providers..” - Brett Sappington, Director of Research, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • 360 View: Entertainment Services in U.S. Broadband Households (Q3/15)
  • Segmentation: VOD & OTT Usage (Q2/15)
  • The Super Buyer: Characteristics of High ARPU Customers (Q4/14)
  • Modern Broadband: Maximizing Retention and Revenues (Q4/14)
  • Consumer Segmentation: OTT Video Buyers (Q4/14)
  • Modern Broadband: Access and Value-added Services (Q3/13)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Overview of Broadband Services:

  • U.S. Broadband Service Adoption & Service ARPU (2010 - 2015)
  • Broadband Service Providers (Q2/15)
  • Broadband ARPU by Service Provider (Q2/15)

Broadband Speed:

  • Broadband Service Speed (Q2/15)
  • Broadband Service Speed by Provider (Q2/15)
  • Perception of Broadband Service Speed (Q2/15)
  • Perception of Service Speed by Broadband Service Speed (Q2/15)
  • Perception of Broadband Service Speed by Provider (Q2/15)
  • Perception of Broadband Service Speed by Age (Q2/15)

Broadband Speed and Service Changes:

  • Changes to Broadband Service in Past 12 Months (Q2/15)
  • Changes to Broadband Service in Past 12 Months by Provider (Q2/15)
  • Recent Changes to Broadband Service by Perception of Broadband Speed (Q2/15)
  • Changes to Broadband Service in Past 12 Months by Age (Q2/15)
  • Changes to Broadband Service in Past 12 Months by Household Income (Q2/15)
  • Changes to Broadband Service in Past 12 Months by Children at Home (Q2/15)
  • Reason for Switching to a Different Broadband Service Provider (Q2/15)
  • Reason for Switching to a Different Broadband Service Provider by Current Provider (Q2/15)
  • Likelihood of Making Changes to Broadband Service (Q2/15)
  • Likelihood of Making Changes to Broadband Service by Provider (Q2/15)
  • Likelihood of Making Changes to Broadband Service by Perception of Broadband Speed (Q2/15)
  • Reason for Intending to Switch to a Different Broadband Service Provider (Q2/15)
  • Reason for Intending to Switch to a Different Broadband Service Provider by Provider (Q2/15)
  • Reason for Planning to Switch Broadband Service by Perception of Broadband Speed (Q2/15)

Digital Media Use & Connection Type:

  • Broadband Speed and Type of Internet Access (Q2/15)
  • Broadband Service Speed by Number of Hours Watching Internet Video on a TV Set (Q2/15)
  • Broadband Service Speed by Weekly Number of Hours Streaming Online Audio on a Computer (Q2/15)
  • Broadband Service Speed by Weekly Number of Hours of Playing Games on a Gaming Console (Q2/15)

Digital Media Use & Broadband Upgrades:

  • Likelihood of Upgrading Broadband Service by Connected In-Home Entertainment Device Ownership (Q2/15)
  • Intention to Upgrade Broadband Service by Broadband Speed and Number of Connected In-Home Entertainment Device Types (Q2/15)
  • Intention to Upgrade Broadband Service by Internet Video Viewing Platforms (Q2/15)
  • Intention to Upgrade Broadband Service by Broadband Speed and Watching Internet Video (Q2/15)
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service by Weekly Number of Hours Viewing Internet Video Site/App Video on a Tablet (Q2/15)
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service by Overall OTT Service Subscription (Q2/15)
  • Intention to Upgrade Broadband Service by Streaming Online Music Platform (Q2/15)
  • Intention to Upgrade Broadband Service by Playing Games (Q2/15)
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service by Number of Gaming Hours on Gaming Consoles (Q2/15)
  • Intention to Upgrade Broadband Service by Broadband Speed and Frequency of Playing Games on a Gaming Console (Q2/15)

Demographics & Broadband Upgrades:

  • Likelihood of Upgrading Broadband Service by Age (Q2/15)
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service by Children at Home (Q2/15)
  • Additional Research from Parks Associates
Back to Top